هماهنگي همسران شيک پوش

خانم ها و آقايان خوش پوش ! آيا تا به حال به هماهنگي لباس خود با لباس همسر يا نامزدتان فکر کرده ايد ؟ وحشت نکنيد ، ابداً نمي خواهيم به شما و همسرتان پيشنهاد کنيم که مثل سربازها يونيفورم يک دست بپوشيد و يا مثل بچه مدرسه ايي ها با لباس يک شکل همه جا ظاهر شويد . تصور کنيد در يک مهماني با دوست تان که مدتي پيش ازدواج کرده اند ، رو به رو مي شويد ، همسر او را تا به حال نديده ايد و مشتاق ديدن همسر بهترين دوست تان هستيد . در حالي که هميشه خوش پوشي و
پنجشنبه، 1 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هماهنگي همسران شيک پوش
هماهنگي همسران شيک پوش
هماهنگي همسران شيک پوش

نويسنده:فاطمه کاظمي





خانم ها و آقايان خوش پوش ! آيا تا به حال به هماهنگي لباس خود با لباس همسر يا نامزدتان فکر کرده ايد ؟ وحشت نکنيد ، ابداً نمي خواهيم به شما و همسرتان پيشنهاد کنيم که مثل سربازها يونيفورم يک دست بپوشيد و يا مثل بچه مدرسه ايي ها با لباس يک شکل همه جا ظاهر شويد . تصور کنيد در يک مهماني با دوست تان که مدتي پيش ازدواج کرده اند ، رو به رو مي شويد ، همسر او را تا به حال نديده ايد و مشتاق ديدن همسر بهترين دوست تان هستيد . در حالي که هميشه خوش پوشي و انضباط دوست تان را در پوشيدن لباس هايش تحسين مي کنيد ، ناگاه با همسرش رو به رو مي شويد . از ديدن شما اظهار خوشحالي مي کند .در حالي که لباس بد رنگي بر تن دارد و در يک مهماني رسمي با شلوار جيني که آثار نشست و برخاست روزهاي زياد بر آن مشخص است ، ظاهر شده است ! بي شک هزاران سوال پيرامون دوست تان و همسرش در ذهن شما نقش مي بندد و مطمئن نيستيد که دوست شما با شناختي که از او داريد ، در زندگي زناشويي اش احساس خوشبختي کند ، آن هم فقط و فقط به خاطر طرز لباس پوشيدن همسرش . البته اي کاش مساله ي اين قضاوت ها به همين سادگي بود . اصلاً اجازه بدهيد با توصيه هايي که در آن رابطه داريم به شما نشان دهيم که اين قضاوت ها در بين مردم بسيار متداول و رايج است .
1 ـ حتماً تا به حال بارها و بارها با همسراني که حلقه هاي يک شکل به دست دارند رو به رو شده ايد . آيا تا به حال از خود پرسيده ايد فلسفه ي حلقه هاي يک شکل براي مردان و زناني که پيمان زناشويي مي بندد ، به چه معناست ؟ بله ، درست گفتيد زنان و مردان با انتخاب حلقه هاي يکسان براي شروع يک رابطه ، مي خواهند تفاهم و هماهنگي خود را نشان دهند و آن حلقه هاي کوچک را با زبان بي زباني مي گويند که ما در حقيقت بيانگر تجانس و اشتراک فکري و فرهنگي صاحبان خود هستيم . واقعيت اين است که اساس يک رابطه ي صحيح را تفاهم و تشابه افکار و احساسات تشکيل مي دهد و آغاز آن با انتخاب حلقه و سپس با ساير انتخاب هاي زندگي به پيش خواهد رفت . پس فراموش نکنيد حلقه ي انتخابي شما بايد تا حد امکان مشابه باشد . اگر علاقه مند به حلقه هاي ديگري هستيد ، مي توانيد آنها را در مناسبت هاي مختلف به يکديگر هديه دهيد ، اما اجازه دهيد شروع زندگي شما با حلقه هاي يک طرح باشد .
2 ـ براي ساعت توصيه فوق را تکرار مي کنم . اگر به هنگام ازدواج ساعت نيزمي خريد ، از ساعت هاي يک طرح استفاده کنيد .
3ـ قبل از ازدواج پيرامون لباس و سلايقي که داريد ، صحبت کنيد و ميزان اهميت لباس هايي که پوشيدن شان را براي خود يا همسرتان مي پسنديد ، متذکر شويد . اطلاع از سلايق همسرتان و شناخت کافي از ديدگاه او نسبت به لباس هايش ، همانطور که در قبل اشاره شد ، مي تواند بيانگر خيلي از علايق و افکار وي نيز باشد . گاهي دقت در نحوه ي پوشش به هنگام نامزدي ، مي تواند پاسخگوي اين سوال باشد . اگر چه طرح اين سوال را حتماً توصيه مي کنيم . تغيير نظر ديگران ، از جمله ديدگاه شان نسبت به نحوه ي پوشش ، به همان ميزان غير قابل تصور به نظر مي رسد که از جا کندن و جا به جا کردن رشته کوه البرز . شايد بتوان در طول زمان کم کم کوه را کند و به جاي ديگر منتقل کرد اما زمان مورد نياز و همچنين توان ، حوصله و انرژي لازم براي کندن کوه را فراموش نکنيد .کوهي که ذره ذره از جا کنده و به جاي ديگري منتقل مي شود ، ديگر کوه نيست ، بلکه تنها پشته اي از خرده سنگ است که ديگر ابهت کوه را نخواهد داشت .
4 ـ گفتيم که قصد نداريم شما و همسرتان را يک شکل لباس بپوشانيم ، اما وجود تجانس در لباس هاي شما بسيار تاثيرگذار است . شايد از نظر مردان چنين چيزي زياد جالب و جذاب نباشد که مدتي از وقت خود را پا به پاي همسرشان در مغازه ها و براي خريد بگذرانند . اما واقعيت اين است که رفتن براي خريد نيز جزء لاينفک و لازم زندگي زناشويي است . بنابراين همسران بايد براي خريد ، به خصوص خريد لباس ، براي نظر يکديگر اهميت قائل باشند و با هم همراه شوند .
5 ـ نگران نباشيد ! تا دل تان بخواهد وقت براي اعمال سليقه ي شخصي داريد . محل کار ، ميهماني هايي که به صورت مجردي مي رويد و ...
6 ـ اگر به مهماني مي رويد ، قبل از هر چيز نوع مهماني را ارزيابي کنيد . مثلاً اگر به يک مهماني عصر و در خانه ي يک آشناي صميمي مهمان هستيد ، پوشيدن لباس هاي نه چندان رسمي توصيه مي شود . اما سوال اينجاست که چگونه لباس خود و همسرتان را هماهنگ کنيم ؟
ابتدا وضعيت اندام و رنگ پوست خود و همسرتان را ارزيابي کنيد و ليستي از رنگ ها و طرح هايي که مناسب خودتان و همسرتان است ، در ستون هاي جداگانه بنويسيد . سپس سعي کنيد مشترکات اين ليست را درستون سوم بنويسيد . عناوين اين ستون را به راحتي مي توانيد بخريد . هر چه تعداد اشتراکات بيشتر باشد ، بيانگر تشابهات ظاهري بيشتر شما و همسرتان است . اگر همسرتان از بلوز دامن و روسري سبز استفاده کرده شما هم مي توانيد از کت و شلوار سبز استفاده کنيد .
همگوني کيف ، کفش و يا کمربند با همسرتان لازم نيست . تنها رعايت همگوني آنها با لباس خودتان کافي است که البته رعايت اين مطلب ناخودآگاه سبب همگوني نامحسوسي در اين موارد نيز مي شود .
اگر همسرتان لباس اسپرت پوشيده ، شما هم لباس اسپرت بپوشيد . اصلاً جالب نيست که وقتي همسرتان لباس راحت و ساده اي پوشيده ، شما مثل يک شاهزاده در مهماني ظاهر شويد .
7 ـ توصيه مي کنيم مراقب رعايت انضباط و نظافت لباس هايتان باشيد ، چرا که کثيف بودن و نامرتبي لباس ها فوراً به پاي همسر شما نوشته مي شود . ما عادت داريم اگر يکي از زوجين را شلخته و نامرتب ببينيم ، فوراً آن را به همسرش نسبت دهيم و معمولاً فراموش مي کنيم که ما با يک آدم عاقل و بالغ رو به رو هستيم که خودش مسئول پاکيزگي و آراستگي خودش است .
8 ـ چنانچه در هرصورت نتوانستيد لباس خود و همسرتان را از يک ست رنگي تهيه کنيد ، هيچ مساله اي نيست ، چون تاکيد ما بر اين بود که نمي خواهيم شما را يک شکل لباس بپوشانيم . اما مجدداً به موارد مهمي که اشاره شد پافشاري مي کنيم :انضباط ، آراستگي ، تميزي . رعايت اين نکته که اگر همسرتان لباس رسمي پوشيده و مثلاً با کت و شلوار در مهماني حاضر شده ، شما هم نبايد از لباس هاي اسپرت زنانه استفاده کنيد ، لباس هاي رسمي بپوشيد و لباس هاي اسپرت تان را براي زماني کنار بگذاريد که همسرتان هم با يک جين و پلوور در مهماني حاضر مي شود .
منبع:ماهنامه ي بين المللي هنر پارسي ،شماره17




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط