پوست پیاز چه خواصی دارد؟

چون از خواص پوست پیاز نمی دانید جزو دور ریزهای آشپزخانه و آشپزی هستند اما اگر فواید پوست پیاز برای سلامتی بدن و زیبایی پوست را بدانید هرگز این اشتباه را نخواهید کرد. در این مطلب بیشتر با خواص پوست پیاز آشنا می شوید.
سه‌شنبه، 14 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
پوست پیاز چه خواصی دارد؟
همه ما بدون شک پوست پیاز را دور می ریزیم و بدون آگاهی یکی از مفیدترین های طبیعت بدون مصرف به سطل آشغال می سپاریم. بر اساس گزارش humannhealth مطالعات جدید ثابت کرد که پوست پیاز منبع غنی از فلاونوئیدها به ویژه کورستین است . فلاونوئیدها قویترین آنتی اکسیدان ها و ضد تورم های عالی هستند.

بیرونی ترین لایه پیاز که به رنگ قهوه ای ، سفید و بنفش است دارای خواص بیشمار برای سلامتی بدن و زیبایی پوست می باشد.


خواص پوست پیاز


کاهش کلسترول بد
رنگدانه های گیاهی به نام کورستین موجود در پوست پیاز موجب کاهش کلسترول بد یا همان LDL خون می شود.

کاهش فشار خون
کاهش فشار خون با پوست پیاز تسریع می یابد و گرفتگی سرخرگ ها برای جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی با استفاده از جوشانده پوست پیاز یکی از مهمترین فواید آن است.

آلرژی 
پوست پیاز با آلرژی می جنگد و التهابات را کاهش می دهد.

مناسب برای ورزشکاران
جالب است بدانید که استفاده از پوست پیاز برای کودکان و نوجوانان و همچنین ورزشکاران توصیه می شود چرا که با ترکیبات فوق العاده موجود در پوست پیاز رشد و عملکرد ماهیچه ها به میزان قابل توجهی تقویت می شود.

رفع مشکل کم خوابی 
کورستین موجود در پیاز همچنین دارای اثرات آرام بخشی است و می تواند باعث رفع مشکل کم خوابی در افراد نیز شود.

درمان افسردگی
برای درمان افسردگی می توان از پوست پیاز استفاده کرد.

سم زدایی قوی
پوست پیاز به عنوان یک سم زدایی قوی می تواند مواد آلوده را از بدن دفع کند و فیبر موجود در آن باعث افزایش حرکات روده و تنظیم PH آن می شود و می تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها شود.

مشکلات خارش و گال پوست
میکس شده پوست پیاز می تواند مشکلات خارش و گال پوست را درمان کند.1


پوست پیاز را چطور استفاده کنیم؟

انواع شیوه ها برای استفاده از خواص پوست پیاز وجود دارد و می توان پس از شستشوی دقیق و خشک کردن پوست این گیاه آن را در آب جوشاند و به صورت یک محلول مقوی و سرشار از آنتی اکسیدان قبل از خواب به میزان یک لیوان نوشید.

پوست پیاز را همچنین می تواند به صورت یک چاشنی به انواع غذاها و خورشت ها اضافه کرد و از مزایای درمانی آن بهره برد. این ماده به عنوان یک سم زدایی قوی می تواند مواد آلوده را از بدن دفع کند و فیبر موجود در آن باعث افزایش حرکات روده و تنظیم PH آن می شود و می تواند مانع ازابتلا به بسیاری از بیماری ها شود.

در عین حال کارشناسان توصیه می کنند زنان باردار و شیرده تحت هیچ شرایطی از پوست پیاز در رژیم غذایی خود استفاده نکنند و برای بهره مندی از خواص پیاز گوشت آن را مصرف کنند.2

پوست پیاز را به صورت دمنوش نیز می توانید استفاده کنید که در زیر خواص آن را می خوانید.


درمان سرفه خشک و برونشیت

پوست پیاز خواص ضدعفونی کنندگی، ادرارآور، مسهل، ضد التهاب و ضد حساسیت دارد. در طب مکمل، جوشانده ی پوست پیاز برای درمان بسیاری از بیماری های تنفسی، قلبی و … توصیه می‌شود.

این جوشانده به خاطر اثرات خلط‌آور فوق العاده ای که دارد، برای درمان علائم آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مؤثر می‌باشد.

سرفه خشک و برونشیت بیماری‌هایی هستند که با خوردن جوشانده پوست پیاز به راحتی می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

برای تهیه این معجون شگفت انگیز کافیست 2 عدد پیاز را کامل با پوست بشوئید و به مدت 15 دقیقه در 1/5 لیتر آب بجوشانید.

این جوشانده را بایستی با شکم خالی میل کنید، ولی اگر از طعم آن خوش‌تان نیامد، می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.


مفید برای قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی

پوست پیاز برای قلب بسیار مفید است. عناصر قوی موجود در پوست پیاز به تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب کمک می‌کنند. چای پوست پیاز در درمان بیماران مبتلا به پرفشاری خون فوق‌العاده عمل می‌کند.

نوشیدن مرتب چای پوست پیاز سلامت عمومی بدن را به میزان زیادی بهبود می‌بخشد.

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که خوردن جوشانده پوست پیاز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ قلبی، کاهش خطر حمله قلبی، ترمبوز (خون لختگی) و آسیب عروق مغزی عالی است.


تسکین گرفتگی های عضلانی، دردهای روماتیسمی و التهاب مفاصل

برای تسکین سردرد و دردهای عضلانی توصیه می‌شود یک فنجان دم کرده ی پوست پیاز میل کنید. برای تهیه دم کرده ی پوست پیاز کافیست یک قاشق چای‌خوری پوست پیاز را در 200 میلی لیتر آب داغ (معادل یک لیوان) بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد.

سپس آن را صاف کنید و نصف فنجان از آن را ساعت ۶ بعد از ظهر و نصف دیگر را ساعت ۹ شب بنوشید.

در این مورد، پروسه درمان با چای پیاز ممکن است چند ماه طول بکشد ولی اثرات آن پس از سه ماه مصرف مداوم قابل مشاهده خواهد بود.


درمان سوزش چشم و حفظ قدرت بینایی

یکی دیگر از فواید خوردن جوشانده پوست پیاز که شاید تا به حال نمی‌دانستید، تسکین علائم خستگی، قرمزی و سوزش چشم است. مصرف چای پیاز در حفظ قدرت بینایی بسیار مفید بوده و باعث جلوگیری از تغییر نمره عینک می‌شود.


مفید برای قاعدگی

پوست پیاز برای قاعدگی نیز مؤثر واقع می‌شود. روزی سه بار مصرف چای تهیه شده با یک قاشق چای خوری پوست پیاز و 300 میلی لیتر آب (معادل 1/5 لیوان) در تنظیم دوره قاعدگی بسیار مؤثر است.

این درمان معمولاً روز دهم پس از پایان دوره قاعدگی شروع می‌شود و یک هفته طول می‌کشد.


از بین بردن سلول های سرطانی

پوست نازک پیاز بیشتر از آنچه که احتمالاً می‌توانیم تصور می‌کنیم، خواص دارد. به عنوان مثال، فلاونوئیدهای موجود در پوست پیاز قادرند سلول‌های سرطانی را از بین برده و با تومورها مبارزه کنند.

از دیگر فواید خوردن جوشانده پوست پیاز، پیشگیری و درمان سرطان‌های مختلف شامل مغز، ریه، روده، پروستات یا سرطان پستان می‌باشد.


سرعت بخشیدن به روند بهبودی

مواد شیمیایی موجود در پوست پیاز برای بهبودی انواع بیماری ها از انواع مشکلات پوستی گرفته تا آسیب های دیگر بدن مفید است.

این مواد شیمیایی از طریق کمک به بازسازی سلول ها و افزایش میزان بهبودی اندام های آسیب دیده موثر است. فرآیند بهبودی باید هر چه سریعتر انجام شود.


کمک به بهبود آکنه

همانند سایر داروهای خانگی، چای پوست پیاز، علائم آکنه را کاهش و افزایش می دهد. مصرف هر گونه چای باعث احساس آرامش و تسکین می شود. این شرایط احتمال آکنه را به عنوان یکی از علل مربوط به وضعیت روانی ذهن کاهش دهد.

سایر علل آکنه عبارتند از : چربی بیش از حد پوست، عفونت باکتریایی، رژیم غذایی نامنظم، التهاب، میزان غیر معمول هورمون و ژنتیک.

چای پوست پیاز می تواند از این عوامل جلوگیری کند و همچنین به درمان بیماری های پوستی مانند کیست، لکه های تیره، زخم ها و التهاب پوست کمک می کند.


کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان

بر اساس مطالعات اخیر دانشگاه برن در سوئیس، مصرف پیاز خام (از جمله پوست) در روز، باعث افزایش 13 تا 17 درصدی تراکم مواد معدنی استخوان در موش ها می شود.

این اطلاعات نشان می دهد چای پوست پیاز ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد، به طور کلی، پیاز و محصولات مشتق شده از آن، از جمله چای پوست پیاز، اثرات مثبت بر روی استخوان انسان دارند. این به دلیل وجود مواد معدنی (کلسیم، آهن، منگنز و غیره) در داخل پیاز است.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.fa.parsiteb.com
3.www.delgarm.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.