‏ سؤال روز شصت و دوم تولد

تغذیه نوزاد با شیر مادر در صورت ابتلاء مادر به آنفولانزا اشکالی ندارد؟ ‏

شیردهی به هنگام ابتلاء مادر به بیماری آنفولانزا و نکاتی جهت پیشگیری از مبتلاء ساختن نوزاد از جمله نکاتی هستند که در این ‏مقاله به آنها اشاره می شود.‏
دوشنبه، 27 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تغذیه نوزاد با شیر مادر در صورت ابتلاء مادر به آنفولانزا اشکالی ندارد؟ ‏
خیر اشکالی ندارد، شما حتی اگر داروهای ضد ویروسی را برای علائم شبه آنفولانزا مصرف می کنید نیز می توانید از شیر خود، فرزندتان را تغذیه کنید. شیر مادر برای نوزاد بصورت سفارشی تهیه می شود و آنتی بادی هایی را فراهم می سادز که نوزادان برای مبارزه با عفونت به آنها نیاز دارند. بنابراین، ادامه شیردهی می تواند کودک را از عفونتی که بدن شما در حال مبارزه با آن است، محافظت کند.
 
اگرچه بیمار هستید، اما می توانید تا آنجا که امکان دارد کودک خود را از میکروب های بیشتری محافظت کنید. نوزادان در معرض خطر بالاتری جهت ابتلاء به آنفولانزا و مشکلات سلامتی ناشی از آن قرار دارند. بنابراین در صورت ابتلاء خود به این بیماری جهت پیشگیری از مبتلاء ساختن نوزادتان اقدامات زیر را انجام دهید:
 
* دستان خود را به طور مرتب و تمیز بشویید.
 
* درون یک دستمال سرفه یا عطسه نموده و سپس آَن را دور بیندازید.
 
* تماس رودررو یا نزدیک به نوزاد خود را محدود سازید.
 
* شاید بهتر باشد به هنگام شیردهی ماسک طبی به صورت گذاشته تا از سرفه، عطسه و یا تنفس در صورت نوزاد خود جلوگیری شود.
 
چنانچه در خصوص احتمال بیمار شدن نوزاد خود نگران هستید یا آنقدر حالتان بد است که نمی توانید به او شیر بدهید، شیر خود را دوشیده و از شخصی که بیمار نیست بخواهید از آن برای تغذیه نوزاد استفاده کند. همچنین پزشکان توصیه می کنند در فصول شیوع آنفولانزا، نوزادان و تمام افراد 6 ماهه و بالاتر  واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.


منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.