‏ سؤال روز هجدهم تولد

چگونه می توانم عمل شیردوشی را آسان تر سازم؟

دوشیدن شیر برای مادران می تواند نوعی چالش به حساب آید، در این مقاله نکاتی را در این زمینه یادآور می شویم.‏
شنبه، 4 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توانم عمل شیردوشی را آسان تر سازم؟
درست مانند زمانی که به نوزاد خود شیر می دهید، بسیار اهمیت دارد که به هنگام دوشیدن شیر نیز احساس راحتی کنید (که البته دست یافتن به آن همیشه به نظر ممکن نمی آید، چرا که به یک دستگاه متصل شده اید). این کار می تواند سخت باشد، به ویژه آنکه برای مرتبه نخست بدن شما و ذهن تان باید به تولید شیر بدون کمک نوزادتان عادت کنند.

گاهی اوقات زمانی که مادر صدای گریه کودک خود را می شنود و یا او را در حال گریه می بیند، شیر شروع به تولید و جاری شدن از سینه او می کند. بنابراین در مواقعی که بجای دیدن صورت دلبندتان لازم است با یک شئ مواجه شده و با کمک آن شیر بدوشید، ممکن است این کار برایتان سخت باشد.
 
اگر با جاری شدن شیر دچار مشکل شده اید به این معنی که شیر به راحتی تولید نمی شود، می توانید با نگاه داشتن چیزی که شما را به یاد فرزندتان می اندازد یا چیزی که بوی نوزداتان را می دهد مانند نگاه کردن به تصویری از او، فیلمی از دلبندتان در موبایل، در دست گرفتن پتو یا یک تکه لباسش باعث شوید شیر راحت تر جاری شده و آن را پمپ کنید. جاری شدن شیر همچنین می تواند در مواقع استیصال، در صورتی که خجالت بکشید یا عجله داشته باشید تحت تأثیر قرار گیرد. سعی کنید در یک صندلی یا مبل راحت نشسته و در خصوص تولید شیر کافی بیش از حد به خود استرس وارد نسازید.
 
چنانچه سینه شما به خوبی در شیردوش جای نمی گیرد، می توانید انواعی را تهیه کنید که دارای کلاهک هایی با اندازه های مختلف بوده یا می توانید سری های بزرگتر یا کوچکتر را برای قرار گیری مناسب در سینه خریداری نمایید. (کلاهک، سری پلاستیکی است که به هنگام شیر دوشی در اطراف نوک سینه و هاله دور آن قرار می گیرد).
 
همچنین درست مانند زمانی که به نوزاد خود شیر می دهید، اهمیت دارد که پوشش شیردوش را به درستی بر روی سینه خود قرار دهید به طوری که نوک سینه و هاله اطراف آن را (نه فقط نوک سینه) را پوشش دهد و به خوبی به آن بچسبد. در صورتی که به طور صحیح شیردوش را قرار ندهید، ممکن است کار را برای شما سخت کرده و شیر کمتر از نیاز را دریافت دارید. و چنانچه از یک شیردوش برقی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که سرعت و سطح مکشی را تنظیم کنید که برای شما راحت باشد تا از ناراحتی غیر ضروری شما جلوگیری شود.

 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.