‏ سؤال روز پانزدهم تولد

در صورت مشاهده چه علائمی در نوزاد خود بایستی به پزشک مراجعه کنم؟

گاهی این سؤال پیش می آید که در چه صورت گریه یا بی قراری های نوزاد نشان از وجود مشکل در اوست و نیاز به تماس با ‏پزشک است. در این مقاله به نکاتی می پردازیم که بایستی به هنگام بروز آنها با پزشک خود تماس بگیرید.‏
شنبه، 4 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در صورت مشاهده چه علائمی در نوزاد خود بایستی به پزشک مراجعه کنم؟
در صورتی که موارد زیر برای نوزادتان رخ داد به پزشک مراجعه یا با او تماس بگیرید:
 
* مدت زمان گریه کودک شما غیر معمول به نظر رسد.
 
* صدای گریه او برای شما عجیب باشد.
 
* گریه با کاهش فعالیت، تنفس یا تغذیه ضعیف و یا حرکات غیرمعمول همراه باشد.
 
پزشک می تواند به شما اطمینان خاطر داده کودکتان مشکلی ندارد و یا ممکن است دلیل پزشکی ناراحتی او را بررسی نماید. این احتمال وجود دارد که کودک مشکلی نداشته و دانستن این امر می تواند به هنگام ناراحتی او به حفظ آرامش و خونسردی شما کمک کند.
 
* کودک بیمار است: نوزادی که هنگام در آغوش کشیده شدن یا تکان داده شدن گریه اش بیشتر شود، ممکن است بیمار باشد. با پزشک خود تماس بگیرید به ویژه چنانچه تب نوزاد 4ر100 فارنهایت (38 درجه سانتیگرا) یا بیشتر باشد.
 
* کودک دچار ناراحتی چشمی شده است: خراشیدگی قرنیه یا وجود جسم خارجی در چشم نوزاد موجب قرمزی و پارگی آن می شود. در این صورت با پزشک کودک خود تماس بگیرید.
 
* کودک درد دارد: باز بودن پین پوشک یا وجود جسم دیگری در بدن نوزاد می تواند به پوست او آسیب وارد سازد. به دقت تمام بدن نوزاد خود را بررسی کنید، حتی هر یک از انگشتان دست و پا (گاهی اوقات مو به دور انگشتان نوزاد پچیده شده و موجب ایجاد درد در او می شود به این وضعیت بند آمدن شریان یا تورنیکه گویند).
 
چنانچه در مورد توانایی بینایی یا شنوایی نوزادتان دچار شک و تردید شده اید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت لزوم حتی می توان نوزادان تازه متولد شده را با استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی مورد آزمایش قرار داد. هرچه زودتر مشکل پیدا شود، بهتر می توان آن را درمان کرد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.