سؤال روز سوم تولد

آیا استفاده از شیشه شیر یا پستانک اشکالی ندارد؟

بعضی از مادران نگران این موضوع هستند که استفاده از پستانک یا شیشه شیر در روند شیر خوردن نوزاد از سینه مادر اختلال ایجاد کند. در مقاله پیش رو به این موضوع پرداخته شده است.
سه‌شنبه، 31 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا استفاده از شیشه شیر یا پستانک اشکالی ندارد؟
اگر قصد دارید نوزادتان را به طور اختصاصی با شیر خود تغذیه کنید، بهترین کار آن است که به او زمان کافی برای تمرین تغذیه از سینه تان را بدهید بدون آنکه دچار سردرگمی نسبت به شیشه شیر یا پستانک شود. مکیدن از شیشه شیر یا پستانک به مهارتهای متفاوتی نسبت به سینه مادر نیاز دارد. بنابراین متخصصان توصیه می کنند تا زمانی که روش تغذیه از شیر مادر به خوبی انجام نشده است (این زمان چیزی بین یک ماه یا همین حدود می باشد)، به منظور ممانعت از سردرگمی نوزاد از شیشه شیر یا پستانک استفاده نکنید. (البته خاطر نشان می شود که بعضی نوزادان دچار این سردرگمی می شوند، اما بعضی دیگر هیچ مشکلی در جابجایی میان شیشه شیر و سینه مادر نخواهند داشت).

همچنین اگر به نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند زودتر از زمان لازم شیشه شیر داده شود، این احتمال وجود دارد که آن را به سینه مادر ترجیح دهند. به این دلیل که مکیدن شیر از شیشه شیر به تلاش کمتری نیاز دارد و شیر بسیار سریع تر از سینه جریان می یابد و گاهی اوقات نوزادان به طور کامل از خوردن شیر مادر امتناع کرده و تنها حاضر به تغذیه از شیشه شیر خواهند بود.

متخصصان همچنین نگرانی خود را از این امر ابراز می دارند که استفاده زودهنگام از پستانک، اغلب مانع از تشخیص زمان گرسنگی نوزاد توسط والدین شده و باعث می شود نوزاد غذای مورد نیاز خود را دریافت نکند. استفاده گهگاه از پستانک (به عنوان مثال استفاده از پستانک آغشته به آب قند در طول ختنه نوزادان پسر) اشکالی ندارد و معمولاً تلاش شما برای تغذیه نوزادتان از شیر مادر را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

تحت برخی شرایط خاص، پزشکان ممکن است توصیه به استفاده از شیر خشک در کنار شیر مادر کنند. در صورت این اتفاق، هنوز هم می توانید با استفاده از یک سیستم شیر دهی که اجازه می دهد شیر خشک از طریق یک لوله کوچک متصل به نوک سینه شما به دهان کودک ریخته شود، نحوه تغذیه از شیر مادر را شبیه سازی کنید.

 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (Baby Tracker)


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.