سؤال روز صد و چهل و ششم تولد

امتناع کودک پنج ماهه در قبول شیشه شیر بجای سینه مادر را چه باید کرد؟

بعضی از کودکان به تغذیه از طریق سینه مادر عادت کرده و حاضر به قبول شیشه شیر حاوی شیر مادر نیستند. در این مقاله راهکارهایی را جهت رفع این مشکل ارائه کرده ایم.
يکشنبه، 6 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امتناع کودک پنج ماهه در قبول شیشه شیر بجای سینه مادر را چه باید کرد؟
مانند اکثر مراحل و فازهایی که نوزادان و کودکان پشت سر می گذارند، این مرحله نیز سپری خواهد شد. امتناع از خوردن شیر مادر از طریق شیشه شیر امری بسیار عادی است و مشکلی ایجاد نمی کند، مگر آنکه آن را به مسئله ای کنترل شده میان خود و کودکتان تبدیل کنید.
 
بهترین کار آن است که برنامه تغذیه هر روزه را ادامه دهید، به این صورت که در زمانهای شیردهی بجای قرار دادن سینه خود در دهان کودک از شیشه شیر استفاده کنید. در ابتدا ممکن است در مقابل آن مقاومت کند اما ناامید نشوید یا با شیر دادن از سینه خود تن به خواسته او ندهید (او فشار و استرس وارده بر شما را احساس خواهد کرد). گاهی اوقات کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند حاضر به قبول شیشه شیر از مادر نیستند به این دلیل که می دانند او چیز بهتری برایشان دارد. اگر فکر می کنید علت امتناع کودک این موضوع است، از همسر یا والدین خود بخواهید، آنها به کودک شیر دهند تا زمانی که این مرحله سپری شود (شاید مجبور شوید برای مدت زمانی در طول این اوقات، اتاق یا حتی خانه را ترک کنید). از همسر یا بستگان خود بخواهید ابتدا با چکاندن چند قطره شیر بر روی لب و درون دهان کودک، اجازه دهند او شیر مادر را تشخیص دهد. آنگاه پستانک شیشه را بر روی لب او قرار داده تا دهان خود را کامل باز کند. چنانچه متوجه پستانک شد و دهان خود را بست، سعی نکنید آن را به زور وارد دهان او کنید، در این کشمکش مطمئناً شما بازنده خواهید بود.
 
 همچنین باید پستانک شیشه ای که استفاده می کنید را در نظر داشته باشید. در این سن نوزادان اغلب آنقدر در تغذیه از طریق سینه مادر مهارت کسب کرده اند و مکش آنها به قدری خوب شده است که با پستانک مخصوص نوزادان تازه متولد شده دچار درماندگی می شوند. سعی کنید از پستانک های مخصوص نوزادان 6 ماه به بالا استفاده کنید.
 
چنانچه پس از امتحان تمام راه کارها کودک شما هنوز هم قاطعانه از قبول شیشه شیر امتناع می کند، سعی نکنید او را مجبور به این کار کنید. شیشه را از او دور کرده و هر نیم ساعت یکبار آن را به کودک بدهید تا کم کم آن را قبول کند. کودکان می توانند لجباز باشند و ممکن است یک ساعت یا بیشتر تحمل کنند، اما زمانی که گرسنه شوند شیشه شیر را قبول می کنند. اگر انجام این کار سخت است، به خود یادآوری کنید که یک کودک سالم به خود گرسنگی نمی دهد.
 
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (Baby Tracker)


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.