سؤال روز بیستم تولد

آیا نوزاد تازه متولد شده من غذای کافی دریافت می کند؟

یکی از نگرانی های بسیاری از مادران دریافت غذای کافی توسط نوزاد تازه متولد شده شان است. در این مقاله به این موضوع می ‏پردازیم.‏
دوشنبه، 6 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا نوزاد تازه متولد شده من غذای کافی دریافت می کند؟
خانم هایی که تازه مادر شده اند اغلب نگران تغذیه نوزادان خود و کافی بودن غذای دریافتی آنها هستند. بسیار اهمیت دارد که نوزادان 48 تا 72 ساعت پس از ترک بیمارستان توسط پزشک متخصص اطفال معاینه شوند. پزشک در طول این کار، نوزاد را وزن و معاینه می کند و سؤالات و نگرانی های غذایی مورد بررسی قرار می گیرند.
 
در صورتی که نوزاد شما راضی یا سیر به نظر می آید، حدود شش تا هشت مرتبه در روز پوشک خود را خیس می کند، اجابت مزاج منظمی داشته، خوب می خوابد، به هنگام بیداری هوشیار است و بر وزنش افزوده می شود، می توانید اطمینان حاصل کنید که به قدر کافی غذا دریافت می کند. نوزادی که بی قراری و گریه می کند، به نظر گرسنه می آید و بعد از وعده غذایی راضی و سیر نیست، ممکن است غذای کافی دریافت نمی کند. در صورتی که نگران آن هستید که نوزادتان غذای کافی دریافت می کند یا خیر، با پزشک خود تماس بگیرید.
 
بسیاری از نوزادان بعد از غذا یا در حین آروغ زدن مقدار کمی شیر به بیرون « تف» کرده یا بالا می آورند، اما نوزاد نبایستی بعد از غذا آن را کاملاً بالا بیاورد. بالا آوردن غذا بعد از هر وعده غذایی ممکن است نشانه وجود آلرژی، مشکلات گوارشی یا مشکلات دیگری باشد که بایستی مورد توجه پزشکی قرار گیرند. چنانچه نگران آن هستید که نوزاد شما بیش از حد بالا می آورد، با پزشک خود تماس بگیرید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.