خوراکیهای ضد پیری کدامند؟

شما هرگز برای همیشه جوان نخواهید بود. اما سؤال این است که آیا می‌خواهید برای همیشه پیر بنظر برسید؟ مردم برای اینکه جوان بنظر برسند و احساس جوانی کنند پول زیادی خرج می‌کنند. اما آیا می‌دانید که راه‌های ساده‌ای برای کم کردن سرعت روند پیری وجود دارد؟ مواد غذایی ارزان که به راحتی در دسترس می‌باشند، بهترین راه برای حل این مشکل هستند.
دوشنبه، 31 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خوراکیهای ضد پیری کدامند؟
پیری دوره ای از زندگی است که معمولا همه انسانها آن را تجربه می کنند اما چه بهتر که این دوره دیرتر اتفاق بیافتد و انسان در زمان پیری سلامت روح و جسم داشته باشد تا از این دوره زندگی هم لذت ببرد.

هیچ کس برای همیشه،جوان باقی نمی ماند اما خوردن غذاهای درست و صحیح، روند پیری را کند می کند بله درست است. غذاهای خاصی وجود دارد که باعث کاهش این روند می شوند.

همه ی ما به دنبال یک قرص جادویی هستیم که این کار را انجام دهد ، ما کرم های گران قیمت می خریم، هر کاری می کنیم،تا جوان بمانیم اما اکثرا نمیدانیم غذاهایی وجود دارد که به این روند کمک می کند بنابراین ،اگر بدنبال معجزات ضد پیری هستید، آنرا در این مطلب پیدا می کنید.1


ماهی چرب

ماهی‌هایی که سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 (ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، ماهی تن) هستند، برای داشتن پوست درخشان و سالم ضروری هستند. اسید‌های چرب امگا 3 پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند و باعث کاهش التهاب می‌شوند. این ماهی‌ها همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E ، روی و حاوی یک ماده معدنی ضد زخم هستند که به خلاص شدن از شر آکنه و سوزش کمک می‌کند.


آووکادو

آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از چربی‌های سالم است که به بهبود خاصیت ارتجاعی و حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کند، همچنین سرشار از کاروتنوئید‌ها است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنند. با این وجود، آنچه که آووکادو را متمایز می‌کند این است که این میوه حاوی ماده‌ای به نام دی- مانوهپتولوز است که اعتقاد بر این است که تولید کلاژن را تحریک می‌کند.


عسل

عسل به طور طبیعی ضد باکتری است و حاوی آنتی اکسیدان است، بنابراین جای تعجب نیست که برای پوست بسیار مفید باشد. اگرچه معمولاً در ماسک‌های صورت استفاده می‌شود و بصورت موضعی برای کاهش التهاب، درمان آکنه و مرطوب کردن پوست خشک استفاده می‌شود، خوردن عسل هم ایده خوبی است، به ویژه اگر جایگزین شیرینی‌های دیگر شود.


روغن زیتون

جز اصلی کلاسیک از رژیم غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود که سرشار از پلی فنول‌های آنتی اکسیدانی است و اثر مخرب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. اگر در ناحیه‌ای آلوده زندگی می‌کنید مصرف روغن زیتون ایده خوبی است.


زغال اخته

بیشتر انواع توت‌ها برای پوست و سلامتی شما عالی هستند، اما زغال اخته بسیار مناسب است. این میوه منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هایی که به پوست شما کمک می‌کند تا با آسیب‌های رادیکال آزاد مبارزه کند و آن را از درون ترمیم کند. آنتوسیانین‌های موجود در زغال اخته باعث تقویت کلاژن می‌شوند و موجب می‌شوند پوست شما برای مدت طولانی جوان‌تر و سالم بماند.


گوجه فرنگی

گوجه فرنگی علاوه بر اینکه منبع خوبی برای ویتامین C و حاوی کاروتنوئید‌های اصلی مانند لیکوپن، لوتئین، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است. آنتی اکسیدان‌ها و کاروتنوئید‌ها برای محافظت از پوست شما در برابر آفتاب مفید هستند و از چین و چروک جلوگیری می‌کنند. همچنین آن‌ها به طور طبیعی ضد التهاب هستند.2


مرکبات

در کنار توت فرنگی، مرکبات نیز منابعی غنی از ویتامین C هستند و به همین دلیل آنها را غذاهای ضد چین و چروک پوست در نظر می گیرند. یک پرتقال متوسط بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند. لیمو، لیموشیرین و گریپ فروت نیز دارای ویتامین C هستند. یکی دیگر از راه های ساده دریافت ویتامین C این است که در طول روز درون آبی که می نوشید، کمی لیمو فشار دهید.


فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی دیگر از منابع غنی ویتامین C است پس فلفل دلمه ای را به ساندویچ، املت، پاستا، پیتزا و دیگر غذاهای خود اضافه کنید. یک عدد فلفل دلمه ای متوسط بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.


کاکائو

دانه های کاکائو منابعی غنی از پلیفنول ها هستند که همانند آنتی اکسیدان ها، سلول های بدن را از آسیب ها محافظت می کنند. تحقیقات نشان داده است که پلیفنول های موجود در کاکائو مزایایی فراوانی برای سلامت قلب دارند و پوست را در برابر اشعه های UV محافظت می کنند. سطح گنجایش آنتی اکسیدان در محصولات شکلات کمپانی های مختلف بستگی به شرایط رشد، شرایط خاک، انتقال محصول برداشت شده و فرآیند تولید دارد. بیشتر محصولات فرآوری شده کاکائو، مقدار آنتی اکسیدان کمی دارند. بنابراین، فکر نکنید خوردن تمام محصولاتی که در آن کاکائو به کار رفته است برای پوست مفید هستند. هرچه مقدار کاکائو به کار رفته در محصولات شکلاتی بالاتر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری نیز دارند. با اینکه عوامل دیگری نیز روی مقدار آنتی اکسیدان دانه های کاکائو تاثیر می گذارند اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود چه سطحی از آنتی اکسیدان برای سلامت پوست نیاز است.


سیر

از زمان های گذشته تاکنون، سیر به عنوان دارویی برای مشکلات مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان موجود در سیر معیار قابل توجیهی برای استفاده آن به عنوان دارو است. سیر باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی، مهار تجمع پلاکتی، کاهش خطر سرطان می شود. با اینکه سیر داروی معجزه آسا برای درمان هر چیزی نیست اما خوردن آن به جلوگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست کمک می کند. قرار دادن سیر در معرض دمای بالا باعث کاهش میزان آنتی اکسیدان آن می شود، بنابراین خوردن سیر خام یا مقداری پخته شده مزایای آنتی اکسیدان بالاتری دارد.3


قهوه

در طول تاریخ، قهوه نام بدی دریافت کرده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که بسیاری از آن ها دروغین است. علاوه بر این، در حال حاضر شواهد وجود دارد که کافئین بدن را در مقابل التهاب مزمن محافظت می کند. همچنین نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. مطالعه ای که در مجله اروپایی پیشگیری از سرطان منتشر شده است دریافت که افرادی که یک فنجان قهوه را هر روز نوشیدند خطر ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم را حدود 10 درصد کاهش دادند.


آب

بدن انسان بالغ حدود 65٪ آب است، بنابراین نگه داشتن بدن هیدراته برای عملکرد مناسب ارگان های مختلف مهم است، و پوست ما بزرگترین ارگان قابل مشاهده است. بدون هیدراته مناسب، پوست می تواند خشک و چروکیده شود. آب آشامیدنی همچنین به ما کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین ببرد و ما را تازه و جوان نگه دارد.


چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان های ضد پیری است که کمک می کند تا از افزایش چین و چروک جلوگیری شود. شما همچنین می توانید یک ماسک صورت ایجاد کنید تا پوست خود را با مخلوط کردن پودر چای سبز با چای سفیدی به دست بیاورید. همچنین مطالعات مختلفی نتیجه گرفته اند افرادی که به طور منظم چای سبز و سیاه مصرف می کنند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.


آب چغندر

چغندر غنی از نیترات های طبیعی و نیترات سالم است که طبق مطالعه سال 2011 منتشر شده در مجله ی Nitric Oxide، بررسی می شود که جریان خون را به لوب فرونتال مغز افزایش می دهد ، بنابراین احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها در چغندرقند می توانند بدن را از رادیکال های آزاد محافظت کنند و با چین و چروک ها مبارزه می کنند.


 آب نارگیل

آب نارگیل غنی از مواد معدنی و الکترولیت است که برای متابولیسم سالم اسید آمینه، لیپیدها و کربوهیدرات ها ضروری است و برای بهبود توزیع مواد مغذی دریافت شده از غذا ضروری است. همچنین، آب نارگیل حاوی هورمون گیاهی به نام سیتوکینین است که باعث رشد سلولی می شود. سیتوکینین ها نیز ضد سرطان هستند.


شیر 

مطالعات نشان می دهد که ما از سی سالگی 1/2 تا 1 درصد از توده عضلانی را در هر سال از دست می دهیم. همچنین قدرت عضلانی در هر دهه به میزان 12 تا 15 درصد کاهش می یابد. لایسین یکی از 9 اسید آمینه در بدن انسان است که به ویژه در روند برگشت این روند بسیار خوب است. در واقع، آن نه تنها در تنظیم رشد ماهیچه کمک می کند، بلکه در تنظیم مقادیر قند خون و بهبود زخم نیز کمک می کند. شیر همچنین حاوی پروتئین است که منبع بسیار خوبی از لوسین است.4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.tasnimnews.com
3.www.kermany.com
4.www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.