فواید شگفت انگیز فندق افسونگر

از جمله خواص فندق افسونگر می توان به درمان آکنه، جوانسازی پوست، آفتاب سوختگی، اگزما و پسوریازیس، درمان گلودرد، بواسیر، سردرد، درمان فوری زخم ها، تسکین درد، عفونت گوش و کاهش علائم واریس اشاره کرد. با ما همراه باشید تا با خواص بیشمار فندق افسونگر آشنا شویم.
شنبه، 3 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
فواید شگفت انگیز فندق افسونگر
جالب است بدانید که فندق افسونگر به دلیل خواص فراوانی که دارد می تواند در کیت کمک های اولیه شما جای داشته باشد. خواص فندق افسونگر برای پوست و حل مشکلات مختلف به اثبات رسیده است. پوست، شاخه و برگ های فندق افسونگر معمولا در طب سنتی استفاده می شود. این گیاه علاوه بر داشتن رطوبت طبیعی، دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد ویروسی است. امروزه از پوست و برگ این گیاه محصولات زیادی را برای مراقبت از پوست و مو تهیه می کنند. این محصولات حاوی مقدار زیادی تانن، فلاونوئید و روغن های فرار هستند. این عصاره ها به عنوان یک عنصر در انواع مختلفی از محصولات مراقبت از پوست با نام های تجاری مختلف استفاده می شود. حتما شما هم با اطلاع از خواص فندق افسونگر ترجیح می دهید که یک بطری از عصاره این گیاه را برای مواقع اضطراری در کابینت آشپزخانه نگهداری کنید.


آکنه و جوش صورت

فندق افسونگر دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی است که می تواند به درمان سریع آکنه و جوش صورت کمک کند؛ فندق افسونگر به دلیل مقادیر بالای تانن که دارد به کاهش چربی و پاک سازی پوست صورت کمک کرده و با کاهش منافذ آن خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را کاهش می دهد. علاوه بر این به دلیل خواص ضد باکتری قوی که دارد به پاک سازی پوست صورت از باکتری های ایجاد کننده جوش کمک کرده و آکنه و جوش صورت را درمان می کند.
خواص ضد التهابی فندق افسونگرباعث می شود که قرمزی، تورم و التهاب پوست ناشی از جوش صورت درمان شود.

ماسک فندق افسونگر برای جوش: 1/4 فنجان عصاره فندق افسونگر را با 1/4 فنجان آب و 4 قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم خوب بشویید.


جوان سازی پوست صورت

فندق جادوگر حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید محافظت کرده و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.


لایه بردار طبیعی پوست

فندق افسونگر یکی از بهترین لایه بردار های طبیعی پوست است که به تمیز شدن پوست از آلودگی ها و چربی ها کمک کرده و به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد، باکتری های سطح پوست را از بین می برد.


درمان خارش و التهاب پوست پس از اصلاح

فندق جادوگر به دلیل ترکیبات ضد التهابی که دارد، یکی از بهترین روش ها برای درمان التهاب، خارش و دون دون شدن پوست پس از اصلاح صورت می باشد.1


گلو درد و سرفه

مصرف دمنوش فندق افسونگر اثر مثبتی روی دستگاه تنفسی گذاشته و به درمان گلو درد، التهاب تارهای صوتی، سرفه، عفونت های سینوس و ورم لوزه کمک می کند.

غرغره کردن دمنوش فندق افسونگر در دهان اثربخشی آن تسریع کرده، به تسکین درد کمک می کند، خلط گلو را خشک و از عفونت گلو جلوگیری می کند.


درد مفاصل و آرتریت

استفاده موضعی عصاره فندق افسونگر به کاهش التهاب ناشی از بیماری آرتریت کمک کرده و برای تسکین درد مفصلی و عضلانی به دلیل تمرینات ورزشی، آسیب دیدگی و افزایش سن مفید است.

کافیست مقدار مساوی عصاره فندق افسونگر و آب یا روغن زیتون را مخلوط کرده و روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید.


درمان سریع زخم

فندق افسونگر خاصیت قابض دارد و به سفت شدن پوست کمک می کند، به همین دلیل از هزاران سال پیش برای درمان سریع زخم ها، جراحات، کبودی، بریدگی و بند آمدن خونریزی زخم های باز استفاده می شده است.

فندق افسونگر برای درمان زخم و تاول دهان نیز مفید است.


بواسیر

فندق افسونگر به دلیل خاصیت قابض و ضد التهابی قوی به کاهش ورم، خونریزی و سوزش ناشی از هموروئید یا بواسیر کمک می کند.

کافیست هر روز سه مرتبه مقداری عصاره فندق افسونگر خنک را با استفاده از پد پنبه ای روی ناحیه بمالید.

فواید شگفت انگیز فندق افسونگر


سردرد

برای درمان سردرد توصیه می شود مقداری عصاره فندق افسونگر را به شقیقه خود بمالید، این کار باعث کاهش تنش در مویرگ های کوچک شده و سردرد را بهبود می بخشد.

نوشیدن 1 فنجان چای یا دمنوش فندق افسونگر نیز با کاهش فشار خون و آرام سازی ماهیچه ها و عروق خونی باعث کاهش علائم سردرد می شود.


قاعدگی و پریود

فندق افسونگر برای خانم هایی که از خونریزی شدید در دوران قاعدگی رنج می برند مفید بوده و به کاهش شدت خونریزی، رفع نفخ، دل درد و گرفتگی های عضلانی این دوران کمک می کند.

توجه: با توجه به شرایط جسمی و پزشکی فرد توصیه می شود قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی حتما با پزشک مشورت کنید.


تقویت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده فندق افسونگر به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با از بین بردن پاتوژن ها و ویروس ها خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.


ویروس HIV

تانن های موجود در فندق افسونگر دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد توموری هستند و برخی انواع تانن تکثیر ویروس HIV را مهار می کنند.


سندرم روده تحریک پذیر

فندق افسونگر از سالیان دور به عنوان ماده غذایی مفید برای معده و روده شناخته شده است.

نوشیدن اندکی دمنوش فندق جادوگر – بخصوص اگر با بابونه یا نعناع ترکیب شده باشد – با تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب ناشی از باکتری های روده به کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر مانند اسهال و اسهال خونی کمک می کند.2


قابض است

قابض به ترکیبی گفته می شود که سبب فشرده شدن بافت ها می شود. این خاصیت فدوق افسونگر سبب شده که در پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک های ناشی از شل شدن رشته های کلاژن تاثیر خارق العاده ای داشته باشد.


 جلوگیری از خونریزی

گفته شد که از مهم ترین خواص فندق افسونگر قابض بودن آن است. همین اثر سبب می شود که عصاره این گیاه در تماس با عروق خونی سبب عضلات صاف موجود در دیواره مویرگ ها شده به این ترتیب مجرای رگ تنگ تر می شود و خونریزی کاهش خواهد یافت. بعلاوه تانن موجود در فندق افسونگر منجر به کاهش درد و تورم ناشی از کبودی و التهاب می شود.


کبودی ها را درمان می کند

خاصیت قابض این گیاه مانع از ادامه خونریزی ناشی از مویرگ های زیرپوستی شده و کبودی را درمان می کند. برای این کار مقداری از روغن آن را بر روی محل کبودی مالیده و کمی ماساژ دهید.


جوش های سر سیاه را رفع می کند

اگر از دست جوش های سرسیاه روی بینی و سایر نواحی بدن خود خسته شده اید، به عنوان یکی از بهترین راهکار های موجود، استفاده از عصاره فندق افسونگر را به شما پیشنهاد می کنیم.

فواید شگفت انگیز فندق افسونگر


ترک های بارداری را کاهش می دهد

یکی از ناخوشایند ترین بخش های حامله شدن ترک های پوستی است که بر روی شکم، پهلوها، رانها، باسن و ... ظاهر می شود. استفاده از روغن فندق افسونگر بعد از زایمان تاحد زیادی می تواند این ترک ها را از بین ببرد و آنها را محو کند.3


با علائم پیری و آسیب ناشی از آفتاب مبارزه می‌کند

فندق افسونگر سرشار از خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و قابض است که آن را برای مبارزه با علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، تغییر رنگ و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، عالی می‌کند. این کار را با کوچک کردن منافذ و مهار رادیکال‌های آزاد انجام می‌دهد. پلی فنول‌ها و تانین‌های موجود در فندق افسونگر در برابر آسیب ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش مانند ملانوما و دیگر سرطان‌ها، مانند یک محافظ عالی عمل می‌کند.


تبخال را درمان می‌کند

تبخال‌ها، تاول‌های قرمزی هستند که به دلیل ویروس هرپس سیمپلکس در اطراف دهان ایجاد می‌شوند و معمولا با خارش و سوزش همراه هستند. خواص ضد التهابی و ضد ویروسی فندق افسونگر می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند. فقط آن را با استفاده از پد پنبه‌ای، دو تا سه بار در روز مستقیما روی تبخال بزنید.


از راش پوشک جلوگیری می‌کند

هیچ چیز به اندازه دیدن راش‌های قرمز روی پوست کودک، برای والدین آزاردهنده نیست. خوشبخانه، فندق افسونگر، تحریک‌پذیری و قرمزی ناشی از راش پوشک کاهش می‌دهد، زیرا دارای خواص ضد التهابی است.


به کاهش پف چشم کمک می‌کند

هنگامی که فصل امتحانات می‌رسد یا استرس ناشی از جلسات کاری روی شماست، چشمان شما خسته شده و پف می‌کنند. زیرا پوست زیر چشم بسیار نازک و ظریف است. گذاشتن فندق افسونگر دور چشم، درکاهش درد و پف، جادو می‌کند، زیرا – همان‌گونه که حدس می‌زنید- دارای خواص ضد التهابی است.


آبله مرغان را تسکین می‌دهد

وای! آبله مرغان ترسناک! ممکن است فقط یک بار در زندگی اتفاق بیفتد، اما همان یک بار هم برای ایجاد یک خاطره بد برای بقیه عمر کافیست. حداقل چیزی که می‌توان گفت: این است که این آبله‌های چرکین آزاردهنده، باعث خارش می‌شوند. خواص ضد التهابی و تسکین دهنده فندق افسونگر می‌تواند به کاهش خارش و تحریک‌پذیری کمک کند.


عفونت گوش را درمان می‌کند

اگر تا به حال گوش‌درد را تجربه کرده‌اید، می‌دانید آن‌قدر درد می‌کند که نمی‌توانید عملکرد درستی داشته باشید. عفونت گوش از باکتری ناشی می‌شود. می‌دانید چه چیزی خواص ضد باکتری عالی دارد؟ بله، فندق افسونگر. چند قطره فندق افسونگر را با قطره چکان در گوش بریزید و این کار می‌تواند مقداری از تحریک‌پذیری را کاهش داده، موم ایجاد شده را حل کرده و چرکی که جمع شده را خشک کند.4


پی نوشت:
1.www.saednews.com
2.www.persian-star.org
3.www.niniplus.com
4.www.hidoctor.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما