خوراکیهای طبیعی برای درمان آنفولانزا

وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوید آخرین چیزی که ممکن است به آن فکر کنید احتمالا غذا خوردن است، با این حال باید توجه داشته باشید که برای بهبود بیماری و راحت شدن از بیماری ضروری است تا از مواد غذایی مناسب برای تامین انرژی و ترمیم قسمت های آسیب دیده بدن استفاده کنید تا هرچه سریعتر به وضعیت مناسب برسید.
سه‌شنبه، 6 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خوراکیهای طبیعی برای درمان آنفولانزا
مصرف غذا، انرژی و مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدن را تامین می کند، در زمان بیماری نیاز به برخی مواد مغذی در بدن بیشتر می شود و شما با انتخاب درست مواد غذایی مختلف می توانید این نیاز ها را تامین کنید و بهبود هرچه سریعتر آنفولانزا به انتخاب شما در مصرف مواد غذایی بستگی دارد.

برای درمان آنفولانزا در هنگام ابتلا به بیماری غذاهای زیر را مصرف کنید:


آبگوشت

شاید شما در موقع ابتلا به آنفولانزا مصرف گوشت مرغ یا گوشت قرمز را ترجیح دهید اما آبگوشت یکی از بهترین مواد غذایی برای مصرف هنگام ابتلا به بیماری و تسریع روند بهبودی آنفولانزا است.

هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا به محض شروع علائم بیماری تا زمان بهبودی کامل می توانید از آبگوشت استفاده کنید، مصرف آبگوشت در هنگام ابتلا به آنفولانزا از دهیدره شدن و از دست رفتن آب بدن جلوگیری می کند و بدن شما را گرم نگه می دارد و می تواند به تسکین گلودرد و کاهش التهاب در مجاری تنفسی کمک کند.

البته باید مراقب میزان نمک و چربی آبگوشت باشید که پرچرب و پرنمک نباشد!


سوپ مرغ

دومین غذای مفید برای درمان آنفولانزا سوپ مرغ است، سوپ مرغ همه خواص آبگوشت را به همراه مقدار زیادی پروتئین و املاح به همراه دارد، تکه های گوشت مرغ پروتئین و برخی مواد معدنی را برای بدن شما فراهم می کند، میتوانید از هویج و سبزیجات مختلف هم برای تامین بخشی دیگر از ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن در هنگام بیماری و برای بهبود آنفولانزا استفاده کنید.

مصرف سوپ در طی آنفولانزا و سرماخوردگی به تامین آب بدن و جلوگیری از دهیدره شدن بدن شما و همینطور تامین بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن هنگام بیماری کمک بسیار زیادی می کند، البته همانند آبگوشت باید مراقب میزان نمک مصرفی در تهیه سوپ باشید.


سیر

در حالی که ممکن است بسیار از افراد از سیر به عنوان یک ماده غذایی و چاشنی برای طعم دهندگی به غذا نگاه کنند اما در واقع برای قرن ها در کشور های مختلف از سیر به عنوان یک جایگزین دارویی و در درمان بیماری ها استفاده می شده است.

در طی مطالعه ای که در مورد تاثیر مکمل سیر بر روی بزرگسالان مبتلا به آنفولانزا صورت گرفت مشاهده شد که مصرف سیر به افزایش قدرت سیستم ایمنی و کاهش علائم آنفولانزا کمک زیادی می کند.

البته شما مجبور نیستید که حتما از مکمل سیر استفاده کنید بلکه می توانید از سیر خام یه صورت جداگانه و یا در تهیه غذا استفاده هم استفاده کنید، برای جلوگیری از پیشرفت بیماری فراموش نکنید که به محض بروز علائم آنفولانزا از سیر استفاده کنید.


ماست

ماست با میکروارگانیسم های مفید زنده نه تنها به بهبود گلودرد کمک می کند، بلکه موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی شما هم می شود، بر اساس مطالعه ای که بر روی موش ها صورت گرفت مصرف ماست به افزایش قدرت ایمنی بدن و جلوگیری و درمان آنفولانزا کمک می کند.

علاوه بر کمک به سیستم ایمنی، ماست دارای مقدار زیادی پروتئین است که به ترمیم بافت های آسیب دیده و سلول های مرده بدن کمک زیادی می کند.

شما در هنگام سرما خوردگی یا آنفولانزا می توانید از ماست به عنوان یک میان وعده خوب استفاده کنید اما مراقب باشید که به آن نمک یا شکر اضافه نکنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که از ماست های ترش هنگام گلودرد استفاده نکنید.1


سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی شربت سیب، یک نوع سرکه است که از شربت سیب درست می‌شود. این شات حاوی بتاکاروتن است که با توجه به مایوکلینیک دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است، آسیب‌های وارده به وسیله‌ی رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و در مقابل به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کند.


کبد کاد

روغن کبد کاد تخمیرشده، یک ماده‌ی غذایی خام و تخمیرشده به‌صورت سنتی است. مقدار ویتامین A آن در هر واحد وزن از هر ماده‌ی غذایی متداول دیگری بیشتر است و یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد. این ماده‌ی غذایی باارزش به تنظیم و بهبود عملکرد کلی سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند.


بلوبری

بلوبری در مقایسه با سایر میوه‌ها و سبزیجات، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد و حاوی فیتوکمیکال‌های قدرتمندی است که باعث رنگ آبی تیره‌ی این میوه می‌شوند. یک مطالعه‌ی جدید توسط دانشگاه اورگان دریافت که pterostilbene موجود در بلوبری هنگامی که با ویتامین D ترکیب شود، می‌تواند توانایی بدن را برای دفع امراض افزایش دهد.

خوراکیهای طبیعی برای درمان آنفولانزا


هویج

هویج‌ها یک منبع عالی از بتاکاروتن هستند. یکی از نقش‌های اصلی بتاکاروتن، حمایت از غشای مخاطی بدن است که دستگاه‌های تنفسی و روده‌ای را می‌پوشاند. یک پوشش قوی، وارد شدن باکتری‌ها به درون جریان خون و بیمار شدن شما را دشوار می‌سازد.


قطره لیمو و زنجبیل

لیمو و زنجبیل در کنار هم، یک قدرت دوگانه دارند. این زوج نه تنها به خاطر محتوای ویتامین C لیمو به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند بلکه به همراه هم از بیماری‌های آتی نیز جلوگیری می‌نمایند. خواص ضدالتهابی آب لیمو، گلودرد و غشاهای تحریک‌شده را تسکین می‌دهد، در حالی که زنجبیل به پاکسازی سیستم بدن شما کمک می‌کند.2


گردو

مغز گردو سرشار از ویتامین B6، E، مس و امگا۳ است. آنتی اکسیدان‌های موجود در گردو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به آنفولانزا کمتر شود.


انار

انار حتی بیشتر از چای سبز در خاصیت آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان‌ها باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌هایی مثل آنفولانزا می‌شوند.


فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز هم از دیگر منابع آنتی اکسیدان است. یک فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط می‌تواند دوبرابر نیاز شما به ویتامین سی را در روز برآورده کند. ویتامین سی می‌تواند به تقویت گلبول‌های سفید خون و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.


بروکلی

بروکلی منبع ویتامین سی است. خوردن یک فنجان بروکلی می‌تواند، روزانه ۱۰۰ درصد نیاز شما به ویتامین سی را برطرف کند. برای اینکه ویتامین‌های بروکلی براثر پختن بیش از حد از دست نرود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را خام یا بخار پز (نیم پز) میل کنید.


روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد. برخی تحقیقات هم ثابت کرده که خاصیت ضدمیکروبی هم دارد. بااینحال خوردن این روغن با غذا، سالاد و … می‌تواند به کاهش علائم آنفولانزا شما کمک کند. مصرف روغن زیتون یکی دیگر از پاسخی‌های سوال برای آنفولانزا چه بخوریم است. پس آن را به سالادهایی که در طول روز می‌خورید اضافه کنید.


چای داغ

سرفه‌های بیش از حد در آنفولانزا می‌تواند گلوی شما را زخم و پر از التهاب کند. در چنین شرایطی نوشیدن یک فنجان چای داغ می‌تواند گلوی شما را گرم و آرام کند. طعم‌دار کردن این چای با هل، دارچین، میخک و زنجبیل هم می‌تواند گرفتگی بینی شما را باز کند و تنفس‌تان راحت‌تر شود. در چای سبز هم آنتی اکسیدان‌های بسیاری یافت می‌شود ککه به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد.3


پی نوشت:
1.www.taghzie.ir
2.www.rastineh.com
3.www.kalleh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.