خواص آب قلم برای سلامتی

قلم گاو و آب قلم از فواید و خواص بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه با تمام این خواص و فواید آشنا خواهید شد.
جمعه، 23 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خواص آب قلم برای سلامتی
همان طور که می‌دانید استخوان‌ها غنی از کلاژن است. برای تهیه عصاره قلم مغز استخوان، استخوان ساق پا و زانو بهترین نوع استخوان است. اطلاعات بیشتر در این باره را در ادامه بخوانید:


ترفندی برای طعم بهترعصاره

برای این که طعم گوشت بیشتری داشته باشید، مقداری استخوان دنده به آن بیفزایید.


علت تفاوت رنگ عصاره قلم چیست؟

آب استخوان را به دو روش می‌توان تهیه کرد. یک روش این است که استخوان به همراه گوشت یا به تنهایی با چند سبزی و طعم دهنده داخل قابلمه یا زودپز ریخته و به مدت طولانی پخته شود که محصول به دست آمده، آب استخوان سفید است. نوع دیگر آب استخوان قهوه‌ای است که در این روش ابتدا استخوان‌ها برشته می‌شود. سپس در قابلمه به همراه مواد می‌پزد.

این روش طعم و رنگ بهتری خواهد داشت.


ترفند‌هابرای ذخیره آب استخوان

آن را داخل ظرف دردار فریزری یا ظرف قالب یخ بریزید و می‌توانیدبه مدت حداکثر یک سال فریز کنید یا می‌توانیدبعد از فریز کردن این قطعات را داخل کیسه زیپ لاک بریزید. شیشه‌های مربا و سس برای نگهداری آب استخوان خوب هستند، اما به هنگام فریز شدن، ترک برمی دارند یا شکننده می‌شوند.1


کالری موجود در قلم گاو

کالری 310 و سدیم 65 میلی گرم

چربی کامل 25 گرم، پتاسیم - - میلی گرم

چربی اشباع شده 10 گرم کل کربوهیدرات 0 گرم

فیبر رژیمی 0 گرم

چربی اشباع نشده 0 گرم

قند 0 گرم

ترنس 0 گرم

پروتئین 20 گرم

کلسترول 75 میلی گرم

ویتامین آ 0%

کلسیم 2%

ویتامین سی 0%

آهن 10%


سرما خوردگی و برونشیت

دلیل علمی محکمی وجود دارد که ما در فصل سرما و آنفولانزا به سوپ مرغ نیاز داریم. در سال 2000، یک مطالعه بر روی قفسه سینه، که سوپ مرغ را مورد مطالعه قرار داده بودند (قلم و آب قلم) منتشر شد و دریافت که در واقع به کاهش علائم سرماخوردگی، با باز کردن خلط، باز کردن مسیرهای تنفسی و به هضم آسان کمک می کند.علاوه بر این، طبق گفته پزشکان سوپ مرغ به طور طبیعی حاوی اسید آمینه سیستیمی است که به طور شیمیایی شبیه داروی برونشیت است.

خواص آب قلم برای سلامتی

درمان التهاب

مطالعات نشان می دهد که بسیاری از آمینو اسیدها در قلم و آب قلم (مانند سیستین، هیستیدین و گلایسین)، التهاب را کاهش می دهند و ال-گلوتامین به طور خاص التهاب روده را کاهش می دهد. علاوه بر این، همان مقاله که در ماه اکتبر سال 200 که در بالا ذکر شد به این نتیجه رسید که فواید ضد التهابی سوپ مرغ می تواند یکی از چیزهایی باشد که برای تسکین علایم سرماخوردگی رایج بسیار مفید است.


استحکام  دندان ها و استخوان ها

مطالعه ای که بر روی مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان انجام شد، نشان داد که فرآیند تشکیل استخوان نیاز به "تامین کافی و ثابت این مواد مغذی" دارد:کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، بور، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین های B.قلم و آب قلم و گوشت یا ماهی منبع خوبی از همه این ویتامین ها و مواد معدنی هستند.


کمک به کاهش وزن

در حالی که مطالعات بیشتری درباره باکتری های شکمی و کاهش وزن لازم است انجام شود، اما تحقیقات نشان داده اند که افراد چاق بیشتر از نوع خاصی از باکتری به نام فیرمیکوتس و میزان کم تری از نوع دیگری به نام باکتریودتس در بخش های گوارشی خود دارند. میزان بالای فیرمیکوتس منجر به مقدار بیشتر کالری استخراج شده از غذا می شود بنابراین نسبت بالاتر فیرمیکوتس به باکتریودتس به یکی از عوامل چاقی تبدیل شده است. قلم و آب قلم منبع خوبی از ال-گلوتومین که یک آمینو اسید ضروری برای بدن و سلامت شکم است.

طبق مطالعات ال-گلوتومین برای کاهش فیرمیکوتس در روده مفید است و بنابراین به کاهش وزن کمک می کند.مطالعات بسیاری نیز به این مساله توجه دارند که مصرف سوپ قبل از یک وعده غذایی کاهش وزن را به خاطر مقدار کم کالری که در طول غذا خورده بودند، افزایش می دهد.خوردن سوپ در واقع مصرف کالری را در غذای بعدی کاهش می دهد و تنها سوپ - نه غذا با آب - برای این اثر مفید است.


برای پوست

قلم و آب قلم، به خصوص وقتی از سبزیجات هم درست شود، الکترولیت ها (مواد معدنی) و کربوهیدرات ها (از سبزیجات) را به رژیم غذایی می افزاید.مطالعات نشان داده اند که خوردن قلم و آب قلم، الکترولیت ها و آب خوبی به بدن می دهد.2


مواد مغذی

آب قلم غنی از پروتئین و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر و... است. علاوه بر آن، حاوی ویتامین های B نیز است. بنابراین منبع خوب مواد مغذی مورد نیاز بدن برای روند سوخت و ساز است. بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد.


سلامت مفصل ها

آب جوشیده استخوان سرشار از ماده مغذی است که به تقویت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک می کند و مفصل ها را سالم نگه می دارد. این آب سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. مبتلایان به التهاب مفصل و استخوان، مکمل های کوندرویتین سولفات مصرف می کنند زیرا مانع از شکستگی غضروف مفصل می شود. غذاهای طبیعی نسبت به مکمل غذایی سالم تر است. گلیسین، پرولین و آرژنین در کاهش التهاب و درد مفصل موثر است.


مواد مغذی

زنان باردار یا شیرده که به احتمال زیاد دچار کاهش مواد معدنی می شوند، هر روز آب قلم مصرف کنند. این عصاره به ساخت خون کمک می کند. گلیسین تولید هموگلوبین را افزایش می دهد.


دستگاه گوارش

ژلاتین که از کلاژن استخوان ها به دست می آید، آسان هضم می شود. این ماده عملکرد روده کوچک را بهبود می بخشد و سیستم گوارش را تقویت و سوخت و ساز پروتئین را تحریک می کند تا بدن بتواند پروتئین را هضم کند. بنابراین افرادی که حساسیت غذایی دارند، این عصاره را به برنامه غذایی روزانه شان اضافه کنند.

خواص آب قلم برای سلامتی


عملکرد مغز

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده غذایی به تولید خون، بهبود کیفیت خون و جریان خون کمک می کند و در نهایت عملکرد مغز را بهبود می بخشد. گلیسین نوعی اسیدآمینه است که در عملکرد سیستم مرکزی اعصاب نقش مهمی ایفا می کند. خلق و خو را تنظیم می کند و حافظه را بهبود می دهد. با ایجاد آرامش، خواب آرام را تضمین می کند. پرولین، نوعی اسید آمینه است که کلسترول های کوچک و چسبیده به دیواره های رگ های خون را رها می کند. بنابراین احتمال گرفتگی قلب و رگ های خون را کاهش می دهد.


روند پیری را کند می کند

چین و چروک بر اثر کاهش تولید کلاژن رخ می دهد. کلاژن تشکیل دهنده اصلی مو، پوست و ناخن است. ماده مغذی موجود در عصاره استخوان می تواند کیفیت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگیری بهبود دهد. پرولین سلولیت را کاهش می دهد و پوست را نرم می کند. برای پوست عاری از چین و چروک و موهای شاداب، روزانه این عصاره را مصرف کنید.


سیستم ایمنی

مصرف این عصاره حساسیت و عدم تحمل غذایی را برطرف می کند. این امر مانع از بروز بیماری های خودایمنی می شود. آرژنین به عملکرد سیستم ایمنی و بهبود زخم ها کمک می کند و سلول های آسیب دیده کبد را ترمیم می کند.عملکرد کلیه ها و غدد فوق کلیوی را بهبود می دهد.

براساس طب چینی، این عصاره غنی از ماده مغذی است که عملکرد کلیه ها و غدد فوق کلیوی را بهبود می دهد. هورمون هایی که از این غدد رها می شود، از چند طریق به حفظ سلامت جسمی و ذهنی کمک می کند.3


پی نوشت:
1.www.yjc.ir
2.www.namnak.com
3.www.mashreghnews.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.