فواید مصرف آبلیمو و عسل برای سلامتی

ترکیب بی نظیر عسل و آبلیمو فواید زیادی برای سلامتی دارد ، بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی، اصرار مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک می کنیم.
شنبه، 24 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
فواید مصرف آبلیمو و عسل برای سلامتی
اگر حکایاتی در باره ویژگی کم کردن وزن این نوشیدنی عسل و لیمو، شنیده اید،بیشتر اغراق آمیز هستند ؛ آنچه واقعا اتفاق می افتد، چربی سوزی است، که دقیقا، همان کم کردن وزن نیست. این نوشیدنی، با این حال، دارای مزایای سلامتی فراوانی است که در ادامه این مطلب به دنبال ادامه مزایای مصرف آب لیمو عسل بروید. عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین ترکیب عسل و آبلیمو می تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند احتمال زیاد بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی، بیشتر اصرار مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم.  

نوشیدن منظم آبلیمو و عسل فواید زیر را برایتان به دنبال دارد:


کمک به سم زدایی کبد

اگر از عفونت های دستگاه ادراری رنج می برید، شربت آب لیمو عسل بخورید آیا می دانید چرا در بسیاری از رژیم های سم زدایی، لیمو نقش اصلی را بازی می کنند؟ لیمو ،غنی از ویتامین C است که آنتی اکسیدان است و به تولید گلوتاتیون کمک می کند. در حال حاضر، گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن است که کمک می کند تا سموم موجود در کبد را خنثی کند به علاوه، شربت لیمو عسل به عنوان یک دیورتیک عمل می کند، به این معنا که می تواند سم را سریع تر از طریق ادرار خارج کند.


کمک به هضم و تغذیه باکتری های خوب روده و درمان یبوست

مرکبات، مانند لیمو دارای آنتی اکسیدان ها هستند .که به لطف ویتامین C و فلاونوئیدها ،آنها، به هضم و جذب غذا در بدن کمک می کنند اسید آسکوربیک و اسید سیتریک موجود در لیمو، به تولید اسید معده برای کمک به هضم کمک می کند از سوی دیگر، عسل مانع و باعث درمان اختلالات گوارشی مانند زخم معده، گاستریت و گاستروانتریت می شود. اینها حتی دارای خاصیت پروبیوتیکی در روده هستند - که باعث پرورش باکتری های خوب در روده می شود. 
هر دوی لیمو و عسل هنگامی که با آب مخلوط می شوند، می تواند در واقع باعث افزایش حرکات حلقوی (انقباضات برای کمک به حرکت مواد غذایی) در دستگاه گوارش شوند و کمک به کاهش یبوست می کنند این یک درمان محبوب خانگی است و نظرات کاربران نشان می دهد که واقعا کار می کند.

فواید مصرف آبلیمو و عسل برای سلامتی


جلوگیری و درمان آکنه

هیچ چیزی در شربت لیمو عسل وجود ندارد که نتواند پوست را تمیز، جوان و بدون آکنه کند همانطور که پیش از این گفتیم، آب لیمو عسل به ازبین بردن سموم کمک می کند و روده شما را تغذیه می کند یک روده خوب و سالم با پوست خوب و سالم، مرتبط است به علاوه، آب لیمو تا به اثرات ضد باکترییایی اثبات شده ای دارد.


مبارزه با عفونت های گلو

شربت لیمو عسل، در مراقبت از عفونت گلو فوق العاده است عسل با خواص خود، زخم را بهبود می بخشد و می تواند گلودرد را تسکین دهد قبلا خواص ضد باکتری لیمو را ذکر کردیم. لیمو در ترکیب با عسل، مانند سحر و جادو در برابر عفونت ها کار می کند آب را گرم کنید، در حدی که موقع نوشیدن گلو را نسوزاند حالا به آب، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و مخلوط کنید سپس آب کمی از لیمو را اضافه کنید و بلافاصله بنوشید. 1


به گوارش کمک می کند

چای لیمو عسل مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و یبوست، برای بسیاری از مردم مشکلات مزمنی هستند که می توانند زندگی روزمره شان را دگرگون کنند. یکی از ساده ترین راه های بهبود این مشکلات گوارشی، نوشیدن روزانه ی آبلیمو و عسل است. لیمو سرشار از پکتین است که برای روده مانند صابون عمل می کند، عمل دفع را آسان تر می کند، سموم بدن را تخلیه می کند و کل فرایند گوارش را بهبود می بخشد.


کاهش وزن

میزان کالری موجود در لیمو بسیار ناچیز است. عسل نیز به طور کلی فاقد چربی و یک انرژی بخش طبیعی است. حاصل ترکیب این دو، ماده‌ای مفید و موثر برای کاهش وزن است. از آنجا که قند موجود در عسل به تدریج وارد جریان خون می‌شود، به دلیل افزایش تدریجی گلوکز در خون، لوزالمعده در بدن به طور ناگهانی انسولین تولید نمی‌کند. همچنین وجود آب لیمو در این ترکیب به تنظیم میزان ترشح انسولین کمک می‌کند.


مبارزه با سرماخوردگی

چای لیمو عسل افرادی که سرماخورده‌اند باید مایعات زیادی مصرف کنند و مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های A و C را در رژیم غذایی خود بگنجانند. لیمو علاوه بر اینکه دارای هر دو ویتامین مذکور است، خاصیت ضد التهابی نیز دارد. عسل نیز ورم گلو را تسکین می‌دهد و تکثیر برخی انواع باکتری که موجب تشدید عفونت می‌شود را محدود می‌کند. به منظور افزایش اثر بخشی این ترکیب، بهتر است به جای آب معمولی از آب گرم (نه داغ) استفاده کنید.2


برای پوست بسیار مفید است

می خواهید پوستی شفاف داشته باشید؟ نوشیدن آبلیمو و عسل یکی از بهترین راه های طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف، بدون استفاده از لوازم آرایشی است. لیمو ویتامین C مورد نیاز را برای تولید کلاژن فراهم می کند، کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می کند. بسیاری از ترکیبات موجود در عسل نیز به شادابی پوست کمک می کنند. در نتیجه شما پوستی سالم، جوان و شفاف خواهید داشت.


سلامت قلب تان را افزایش می دهد

بیماری های قلبی همواره افرادی را در سراسر دنیا به سوی مرگ می کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می شود. اما آبلیمو و عسل می تواند احتمال بروز این بیماری های خطرناک را کاهش دهد. آبلیمو و عسل هر دو سرشار از پتاسیم هستند. مشاهده شده پتاسیم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبی است، کاهش می دهد. همچنین خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهاب این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب های عضلانی و دیگر فشارها محافظت می کند.


احتمال وقوع بیماری های مزمن را کاهش می دهد

در سال های اخیر روی رابطه ی بین اسیدیته ی بدن و رشد بیماری های مزمن، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، مشکلات مفصلی و حتی بعضی سرطان ها، آزمایش های بسیاری انجام شده است. لیمو، pH بدن را افزایش می دهد و محیط آن را قلیایی می کند. لیمو با وجود اسیدی بودنش، حاوی مواد معدنی فراوانی است که اسیدیته ی بدن را خنثی می کنند.

فواید مصرف آبلیمو و عسل برای سلامتی


سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

کمبود خواب، استرس و رژیم غذایی بد، سیستم ایمنی بدن را مختل می کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می دهد.

خبر خوب این است که با نوشیدن آبلیمو و عسل می توانید آسیب های وارده را ترمیم کنید. ویتامین C لیمو و مواد معدنیِ عسل، سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کرده و مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکروب هایی را که موجب بیماری می شوند، آسان تر می کند. همچنین عسل شامل ضدمیکروب های طبیعی است که سلامتی شما را حفظ می کند.


چگونه در منزل آبلیمو و عسل تهیه کنیم؟

یکی از بهترین ویژگی های آبلیمو و عسل این است که راحت درست می شود. کافی است نصف لیمو را آب گرفته و همراه با یک قاشق چایی خوری عسل، به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید؛ هم بزنید و بنوشید.

اگر آن را صبح و قبل از صبحانه بنوشید بیشترین تأثیر را دارد.کارهای بسیاری هستند که حتی با وجود مشغله های فراوان، می توانید در مدت زمان کوتاهی، برای بهبود سلامتی تان انجام دهید. یکی از آنها، نوشیدن منظم آبلیمو و عسل است، که فواید گفته شده را برای تان به دنبال دارد.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.iranpatogh.ir
3.www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.