خواص فوق العاده لیمو

لیمو خاصیت ضد باکتری و ویروسی قوی داشته و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این ماده در مبارزه با عفونت‌ها نیز به خاطر داشتن سطح قابل توجهی از ویتامین C ، بیوفلاونوئید، اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم ، پکتین و لیمونن بسیار موثر و مفید است.در ادامه این مطلب بیشتر با خواص لیمو آشنا می شوید.
شنبه، 12 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خواص فوق العاده لیمو
لیموترش، بسته‌ای پر از مواد مغزی است. آب‌ لیمو حاوی ویتامین سی، بی کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر است. جالب است بدانید لیمو ترش بیشتر از سیب و انگور پتاسیم دارد.

از آنجایی که آب‌ لیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، حتما آن را با آب رقیق کنید. پیشنهاد می‌کنم از آب ولرم استفاده کنید. صبح بعد از بیدار شدن از خواب آب‌ لیمو اولین چیزی باشد که میل می‌کنید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، صبحانه خود را نوش جان کنید. با این کار، از تمام خواص این لیمو ترش جادویی بهرمند خواهید شد.


خواص آب‌ لیمو


تقویت دستگاه ایمنی بدن
مصرف ویتامین C، مثل این است که ماشین بدون برق خود را باطری به باطری کنید! آب‌ لیمو سرشار از این ویتامین است. زمانی که مضطرب می‌شوید، یکی از اولین چیزهایی که در بدن شما کاهش می‌یابد، میزان ویتامین C در دسترس دستگاه ایمنی بدن شماست؛ به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند در روزهای پراسترس ویتامین C بیشتری مصرف کنیم.

منبع فوق‌العاده پتاسیم
همان‌طور که قبلا هم اشاره کردم، لیمو ترش سرشار از پتاسیم است که برای سلامت قلب، عملکرد مغز و سیستم عصبی بدن مفید است.

کمک به فرآیند هضم
آب‌ لیمو نه تنها باعث فرآیند هضم بهتر و سالم‌تری می‌شود، بلکه سموم (زهرابه‌های) دستگاه گوارش شما را رقیق می‌کند و باعث از بین رفتن علائم سوءهاضمه، نظیر سوزش شکم، آروغ و نفخ هم می‌شود.

پاکسازی دستگاه ایمنی بدن
آب‌ لیمو با افزایش عملکرد آنزیم‌ها و تحریک کبد به دفع سموم از بدن کمک خواهد کرد.

خنک شدن دهان
آب‌ لیمو درد دندان و ورم لثه را از بین می‌برد. از آنجایی که سیتریک اسید موجود در آب‌ لیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، بلافاصله بعد از خوردن آن مسواک نزنید یا قبل از نوشیدن این کار را انجام دهید.1

سلامت ناخن ها
اگر ناخن های خشک و شکننده ای دارید، در ظرفی آب لیموترش را با روغن زیتون مخلوط کنید و سرانگشتان تان را در آن قرار دهید و مدتی صبر کنید. بعد از اینکه ناخن ها کاملا در آن خیس خورد، بسیار بهتر و محکمتر از قبل خواهند شد.

التیام بخش مشکلات تنفسی
آب لیموهنگام سرماخوردگی و گلو درد به دفع اخلاط جمع شده درمجرای تنفسی و کاهش آنها کمک می کند، زیرا سرشار از ویتامین سی است. نوشیدن یک لیوان شربت آب لیمو وعسل از شدت گلودرد هنگام سرماخوردگی کم می کند.

درخشان کردن دندان ها
جوش شیرین و آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیری رقیق به‌دست آید، سپس با یک مسواک آن را روی دندانهایتان بمالید. فقط توجه داشته باشید این ترکیب نباید برای مدت زمان زیادی روی دندانهایتان باقی بماند و بعد از یک دقیقه باید آن را شست زیرا ممکن است به خاطر حالت اسیدی که دارد به مینای دندان آسیب برساند. این کار را انجام دهید و اثر درخشان کنندگی آن را ببینید. .

نگهدارنده مواد غذایی
لیمومانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و در نگهداری غذاها به صورت تازه تر و به مدت طولانی تر کمک می کند. اسید سیتریک موجود در لیموعواملی را که باعث تغییر رنگ میوه ها می شود، کاهش می دهد و آنها را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.د.

یک دئودورانت طبیعی
اگر یک روز صبح قبل از بیرون رفتن از منزل متوجه شدید که اسپری شما تمام شده است، نگران نشوید. آب لیمو به خوبی جای آن را خواهد گرفت. نصف یک لیمو را با خود به حمام ببرید، پس از شستشوی بدنتان آن را به محلهای ترشح عرق بمالید و بگذارید برای پنج دقیقه بماند تا جذب پوستتان شود. سپس آب کشی نمایید و مطمئن باشید که در طول مدت روز، مانند یک دئودورانت ضد عرق برای شما عمل خواهد کرد.

یک دهانشویه طبیعی
بوی بد دهان به دلیل باکتری های موجود در آن است. اسید سیتریک موجود در لیمو یک از بین برنده قوی این باکتری‌هاست. مطمئن باشید که با قرقره کردن آب لیمو در دهان و کاملا گرداندن آن در فضای بین دندانها و زبان تان کلیه باکتری هایی را که برای دهان و دندانهایتان مضرند از بین خواهد رفت.

ضد تهوع
آب لیمو و شکر می تواند به عنوان ضد تهوع مصرف شود، حتی بوی آن گاهی دل به هم خوردگی ناشی از حالت تهوع را بهبود می بخشد.2

خواص لیموترش و درمان چاقی
لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد.

تاثیر لیموترش بر حافظه
لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است؛ وقتی که می خواهید چیزی را به یاد آورید کافی است چند قطره اسانس لیمو ترش را بر روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید!

لیموترش از بین برنده خستگی
برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.

لیموترش درمانگر سردرد و سکسکه
لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید.گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است.3

فواید لیمو برای پوست
برای از بین بردن پف چشم که ناشی از کمبود خواب و خستگی مغید است، آب لیمو را با یک تکه پنبه کوچک استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از آب سرد شستشو دهید.

لیمو غنی از ویتامین C است، که در سنتز کلاژن کمک می کند و تیرگی و کبودی را در زیر چشمان شما کاهش می دهد.

ویتامین C موجود در لیمو ویژگی های ضد پیری دارد و به شما کمک می کند تا از چین و چروک ها خلاص شوید.برای تهیه ماسک ضد چروک، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو را با چند قطره روغن بادام (شیرین) مخلوط کنید تا خمیری تهیه شود.سپس آن را روی صورت بگذارید، اجازه دهید 15-20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

یکی از مزایای مؤثر لیمو، وجود خواص ضد باکتری است.مالش محلول لیمو رقیق شده در پوست می تواند آکنه را کاهش دهد.

داشتن یک پوست صاف واقعا دشوار است، به ویژه هنگامی که در ناحیه اطراف بینی جوش های سرسیاه وجود داشته باشد. اسید سیتریک موجود در آب پوست را نرم کرده و با استفاده از فشار ملایم می توان تخلیه کرد.

خواص ضد ویروسی لیمو در کشتن ویروس سبب تبخال می شود.بنابراین، دفعه بعد که شما به دنبال یک درمان برای تبخال بودید، سعی کنید از لیمو یا پالپ لیمو استفاده کنید.

لیمو یکی از مواد مورد استفاده برای داشتن پوست درخشان است.

خواص سفید کنندگی آن به کاهش لک ها و علائمش کمک می کند.

لکه های تیره موجود در صورت، ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا بارداری با مصرف آب لیمو از بین می روند.4


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.asriran.com
3.www.beytoote.com
4.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.