چند تکنیک ساده برای داشتن حال خوب

حس و حال خوب ، یکی از چیزهایی است که انگار امروزه تبدیل به یک طلسم و جادو شده و همه افراد می خواهند هر طور که شده به آن دست پیدا کنند؛به همین دلیل ما در این مقاله راه هایی برای داشتن حال خوب به شما بیان می کنیم که بتوانید با استفاده از آن ها، بهترین لحظات را برای خودتان رقم بزنید.
چهارشنبه، 5 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
چند تکنیک ساده برای داشتن حال خوب
چند ماهی است درگیر ویروس کرونا شدیم و تمام مردم جهان با این ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این شرایط دشوار، داشتن حس خوب یا انجام برخی کارها همانند قبل، غیرممکن و سخت به نظر می‌رسد؛ اما چند کار ساده‌ای را معرفی می‌کنیم که حال خیلی از مردم دنیا را بهتر می‌کند، پس با ما همراه باشید.

شاید بچه مدرسه‌ای دارید و تمام روز مشغول رسیدگی به تکالیف آن‌هایید، به خاطر حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از شیوع کروناویروس از عزیزانتان دور شده‌اید، از فرد مبتلا به ویروس کرونا مراقبت می‌کنید، خودتان در حال بهبود یافتن از بیماری هستید یا می‌خواهید حرفه‌ی جدیدی یاد بگیرید؛ درهرصورت به این مسئله واقفید که هیچ‌چیز همانند گذشته نیست. اکنون کارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که خیلی‌ها با انجام دادن آن‌ها احساس نزدیکی بیشتری نسبت به خودشان پیدا کرده‌اند. این کارها به ما یاد می‌دهند که چیزهای خیلی ساده‌ای برای لذت بردن روزانه در اطرافمان وجود دارد.

با وجود شرایط سخت موجود و تغییرات اخیر، زمان‌هایی وجود دارد که تفاوتی نسبت به گذشته پیدا نکرده‌اند. وقتی از پشت شیشه برگ‌های تازه درختان را مشاهده می‌کنید یا زمانی که بچه‌ها را می‌بینید که مثل قبل با هم دعوا می‌کنند، یکی از همین لذت‌ها باشد؛ شاید هم‌زمانی باشد که لباس موردعلاقه‌تان را پوشیده‌اید و با دوست صمیمی‌تان درباره قسمت جدید سریال طنزی که دیده‌اید، به صورت پیامکی حرف می‌زنید و می‌خندید. عادی بودن و داشتن حس شادی، هرچند برای زمانی کوتاه، بسیار ضروری است. شاید برای برخی‌ها داشتن حس و حال خوب مثل قبل کار ساده‌ای نباشد و آن‌ها نیاز به انگیزه بیشتری داشته باشند؛ به همین خاطر، چند راهکار ساده را معرفی می‌کنیم که حالتان را خوب می‌کند.


نوشیدن یک فنجان قهوه

نوشیدن یک فنجان قهوه باعث بالا رفتن روحیه‌‌تان می‌شود. برخی‌ها در برخورد با شرایط سخت و دشوار، به سراغ یک فنجان قهوه موردعلاقه‌شان می‌روند تا آرامش بگیرند. البته اگر از خوردن قهوه لذت نمی‌برید، این کار را نکنید. می‌توانید نوشیدنی محبوب خود مانند یک لیوان چای، دم‌نوش یا یک شربت خنک بنوشید.


داشتن برنامه‌ریزی

منظورمان این نیست برای اهداف رؤیایی خود برنامه ریزی کنید؛ بلکه برای انجام کارهای ساده‌ای چون شستن لباس یا تماشای تلویزیون در یک ساعت خاص برنامه بریزید. برخی افراد با ایجاد یک عادت جدید برای پیاده روی در طبیعت به‌صورت روزانه، انگیزه و امید بیشتری پیدا می‌کنند. تداوم این عادت بسیار آرامش‌بخش است و باعث ایجاد احساس ثبات می‌شود.

چند تکنیک ساده برای داشتن حال خوب


بی‌مقصد رانندگی کردن

برخی‌ها با رانندگی بی‌مقصد، حس بهتری نسبت به خودشان پیدا می‌کنند. البته بی‌هدف به جاده زدن روزهای خوش قبل از کرونا را یادآوری می‌کند.


برپا کردن دورهمی آنلاین

میزبانی یک دورهمیِ آنلاین تفاوت زیادی با مهمانی‌های حضوری دارد؛ البته در زمان شیوع کرونا یک روش عالی برای حفظ ارتباط با دوستان و اعضای خانواده خواهد بود. میزبانی آنلاین برای کسانی که عاشق مهمانی دادن‌اند، روزهای خوش گذشته را یاداوری می‌کند. 1


ادامه‌دادن برنامه‌های روزمره صبحگاهی

اگر پیش از دوران قرنطینه، صبح‌ خود را با تماشای برنامه‌های صبحگاهی حین میل کردن صبحانه شروع می‌کردید، لباس می‌پوشیدید و برای بیرون رفتن از خانه آماده می‌شدید، حالا هم می‌توانید همان کارها را انجام دهید. دنبال کردن برنامه صبحگاهی روزمره‌ای که پیش از این داشته‌اید، از حس بلاتکلیفی زمان حال کم خواهد کرد و حس بهتری به شما خواهد داد. اتفاقات بیرون را نمی‌توان کنترل کرد، اما کنترل واکنش‌مان تا حد زیادی در دست خودمان است.


نقاشی و رنگ‌آمیزی به‌همراه کودکان

یکی از راه‌های مرسوم برای کاهش استرس، نقاشی کردن و رنگ‌آمیزی است. این راهکار برای خیلی‌ها شناخته‌شده است. انجام این کار به‌همراه بچه‌ها می‌تواند تجربهٔ متفاوتی باشد. نقاشی کردن کنار بچه‌ها با تخیلات خاص‌شان باعث می‌شود از تنش‌های زمان حال‌ ما کاسته شود.


فعال بودن و فعال ماندن

ورزش کردن به‌صورت حرفه‌ای یا طبق برنامه‌ای مشخص، یکی از کارهایی بود که بسیاری از افراد پیش از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی به آن متعهد بودند. حالا با شرایط جدید، خیلی‌ها در خانه ورزش می‌کنند. انجام حرکات ورزشی به حفظ روحیه و بهتر شدن حالمان کمک زیادی می‌کند.

کسانی که قبل از این دوران به‌سختی زمانی را به ورزش کردن اختصاص می‌دادند، فرصت مناسبی پیدا کرده‌اند تا کمی تحرک داشته باشند. بهتر است ببینید چه فعالیتی برای شما مناسب است. پیاده روی، شرکت در کلاس‌های ورزشی آنلاین یا همراه شدن با برنامه‌های تلویزیونی ازجمله گزینه‌های پیش رو هستند.

چند تکنیک ساده برای داشتن حال خوب


رؤیاپردازی درباره آینده

تمرکز داشتن در برخی روزها کار بسیار دشواری به‌ نظر می‌رسد؛ اما چند دقیقه‌ فکر کردن درباره مسائلی فراتر از کارهای روزمره، یادآور روزهای معمولی گذشته خواهد بود. عده‌ای با رؤیاپردازی درباره اتفاقات آینده، در روزهایی که خیلی چیزها و کارها از حرکت ایستاده‌ است، برای حرکت به‌سمت اهداف‌شان انگیزه می‌گیرند.2


دنبال کردن برنامه‌های منظم مراقبت از پوست

دنبال کردن یک برنامه مراقبت از پوست می‌تواند حس بهتری به شما بدهد. مراقبت‌های پوستی نه‌تنها آرامش‌بخش هستند، بلکه می‌توانند به یک عادت مهم تبدیل شوند. درست کردن ماسک‌های صورت خانگی، پاک‌سازی و بخور شیوه‌هایی عالی برای داشتن پوستی بهتر و حسی خوب خواهند بود.


آرایش کردن

آرایش کردن برای خیلی از خانم‌ها یک موضوع همیشگی و معمول بوده است. اما با کمتر شدن رفت‌وآمدها، خیلی‌ها دیگر مثل گذشته آرایش نمی‌کنند. بااین‌حال، آرایش کردن به خیلی‌ها حس خوبی می‌دهد. اگر هنوز در کشیدن یک خط چشم بی‌نقص مشکل دارید، الان بهترین فرصت برای تمرین کردن است. از طرفی، اگر پیش از این، عادت به آرایش‌های غلیظ داشتید، در موقعیت پیش‌آمده متوجه خواهید شد که بدون آرایش هم زیبا هستید.


بغل کردن عزیزان (ساکن در یک خانه)

این روزها خیلی‌ها دلتنگ تماس‌های فیزیکی با دیگران هستند. کسانی که این فرصت را داشته‌اند که در خانه تنها نباشند، می‌توانند با بغل کردن اعضای خانه، کمی از حس دلتنگی‌شان کم کنند. تکنیک «بغل کردن خود» ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این کار می‌تواند حال کسانی را که تنها زندگی می‌کنند، کمی بهتر کند.


لذت بردن از این سبک زندگی جدید

هرچند خیلی چیزها عوض شده و دیگر مثل سابق نیست، سبک زندگی تازه‌ای در حال شکل‌گرفتن است. این سبک زندگی جدید در حال عادی‌شدن است. کسانی که پیش از این دوران، زندگی شلوغ و سرعت بالایی داشتند، حالا به اندازه کافی زمان دارند تا از وعدهٔ غذایی‌شان لذت ببرند. اکنون که خیلی چیزها دچار تغییرات اساسی شده، لذت بردن از روزمرگی‌های عادی و کارهای کوچک مثل خوردن غذا با آرامش، به موضوعی جدید و خاص تبدیل شده است که می‌توان از آن لذت برد.3


پی نوشت:
1.www.secretnews.ir
2.www.chetor.com
3.www.idat.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.