نگاهي به بازي Battlestations: Pacific

بازي Battlestations: Pacific ترکيبي از ويژگي‌ بازي‌هاي استراتژي و اکشن را ارايه مي‌دهد. نبردهاي اين بازي نيز در نوع خود هيجان‌انگيز و پيچيده است. انفجارهاي حاصل از نبردهاي دريايي و هوايي در اين بازي به شدت طبيعي و هيجان‌انگيز درآمده است. در اين بازي که داستان آن مربوط به ايام جنگ دوم جهاني است، نبرد بين ژاپني‌ها و آمريکايي‌ها جريان دارد و شما مي‌توانيد در نقش هر يک از اين دو گروه ظاهر شويد.
چهارشنبه، 26 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاهي به بازي Battlestations: Pacific
نگاهي به بازي Battlestations: Pacific
نگاهي به بازي Battlestations: Pacific






جنگ جهاني دوم را تجربه كنيد

بازي Battlestations: Pacific ترکيبي از ويژگي‌ بازي‌هاي استراتژي و اکشن را ارايه مي‌دهد. نبردهاي اين بازي نيز در نوع خود هيجان‌انگيز و پيچيده است.
انفجارهاي حاصل از نبردهاي دريايي و هوايي در اين بازي به شدت طبيعي و هيجان‌انگيز درآمده است. در اين بازي که داستان آن مربوط به ايام جنگ دوم جهاني است، نبرد بين ژاپني‌ها و آمريکايي‌ها جريان دارد و شما مي‌توانيد در نقش هر يک از اين دو گروه ظاهر شويد.
اگر در اين بازي نقش آمريکايي‌ها را بر عهده بگيريد، حرکت شما از Midway شروع می‌شود و به سمت Okinawa مي‌رويد تا آن منطقه را فتح و آرامش را به اقيانوس آرام برگردانيد. در نقش ژاپنی‌ها شما کنترل ناوگان سلطنتی ژاپن را در اختيار می‌گيريد و اين شانس را داريد تا در بندر معروف Pearl Harbor بجنگيد و تلاش کنيد تا مسير تاريخ را تغيير دهيد و کنترل کامل اقيانوس آرام را در دست بگيريد.
يکي ديگر از ويژگي‌هاي مهم اين بازي که در ادامه آن را مرور مي‌کنيم قابليت اجراي گروهي و آنلاين چند نفره است که کيفيت مناسبي دارد.
البته در ميان تمامي اين نقاط قوت چند نقطه ضعف نيز وجود دارد که از جمله آن‌ها مي‌توان به روند کند اجراي برخي ماموريت‌ها، سير نامناسب و خسته‌کننده آن‌ها و صداگذاري نامناسب بازي در برخي موارد اشاره کرد.
کاربر در اين بازي نقش يک جنگجوي دوران جنگ جهاني دوم را بر عهده دارد. وي با هواپيماي خود که مجهز به يک مسلسل مربوط به آن دوران است از آسمان به کشتي‌ها و ديگر هواپيماها شليک مي‌کند و تلاش دارد همه دشمنان و اسباب و ادوات جنگي آن‌ها را نابود کند.
البته همه جريان بازي به شليک و حمله به دشمن محدود نمي‌شود. کاربر بازي براي حفظ جان و جلوگيري از شليک به هواپيما چاره‌اي ندارد، جز اينکه در ميدان نبرد مانورهاي متعددي را انجام دهد و از اصابت گلوله‌هاي دشمن به هواپيماي خود جلوگيري کند. اين گلوله‌ها ممکن است از هواپيماها، کشتي‌ها و ناوها به سمت شما شليک شود. كاربر بايد با توجه به هوش مصنوعي بالاي بازي به اين نکته توجه کافي داشته باشد.
يکي از امکانات جالب اين بازي آن است که برای اولين بار تاکتيک فرود محموله در ميدان جنگ در آن گنجانده شده است. شما مي‌توانيد چتربازهای خود را با دقت در نقاط تعيين شده فرود آوريد يا مسيرهايی امن برای فرود ماشين‌های جنگي پيدا کنيد و از اين طريق به پيروزی برسيد. شما همچنين مي‌توانيد از تجهيزات دفاعی مانند توپخانه‌های دور برد استفاده کنيد.
يکي از مهم‌ترين نکاتي که بايد براي پيشبرد درست اين بازي به آن توجه شود نقاط ضعف و قوت واحدهاي مختلف دشمن است. به تدريج و با افزايش مدت زمان اجراي اين بازي متوجه خواهيد شد که هر کدام از نيروها و واحدهاي دشمن که در اين بازي شاهد حضورشان هستيد از نقاط ضعف و قوت مختلف و متفاوتي برخوردارند. با تکيه و توجه به اين نکات مي‌توانيد در پيشبرد فرآيند بازي موفقيت کسب کنيد.
شرکت Eidos Interactive طراح و ناشر اين بازي است.اين بازي استراتژيک – اکشن از نظر ميزان دشواري درجه‌بندي متوسط را دريافت کرده و زمان مورد نياز براي آشنايي كامل با محيط بازي حدود نیم ساعت اعلام شده است. اين بازي براي افراد 13 سال به بالا مناسب است.
يکي از طراحان اين بازي در خصوص نقاط قوت آن مسائلي را بيان کرده است. ازجمله اين مسائل مي‌توان به دو مبارزه متفاوت حماسی در جریان بازی که به وسیله آن‌ها می‌توان جریان تاریخ جنگ جهانی را تغییر داد، بیش از 100 نوع ادوات مبارزاتی و ماشین جنگی دریایی، هوایی و زیردریایی، گرافیک جدید و واقعي بازی و تعداد بیشمار بازی آنلاین با 5 حالت جدید بازی گروهی اشاره كرد.
به غير از درگير شدن در نبردهاي مستقيم شما بايد کل فرايند جنگ را نيز مديريت کنيد. اين کار از طريق صدور فرمان‌هاي متفاوت خطاب به واحدهاي مختلف، سنجش نقاط ضعف و قوت نيروهاي حريف و برنامه‌ريزي براي انجام ماموريت‌هاي مختلف انجام مي‌شود. در اين بازي توازن دقيقي ميان نيروهاي دو طرف ايجاد شده تا برنده شدن و غلبه کردن در جريان نبردها با استفاده از هوش و ذکاوت در تصميم‌گيري و نه حملات کور ممکن شود. بنابراين اگر در جريان اين بازي بخواهيد به شليک‌هاي بي‌هدف و بدون برنامه‌ريزي اکتفا کنيد، بدون شک به نتيجه نخواهيد رسيد.
نسخه جديد اين بازي نسبت به نسخه قبلي (Battlestations: Midway) تحولات زيادي داشته و بسياري از مشکلات نسخه قبلي نيز رفع شده است. گسترش قابل توجه زمين بازي مهم‌ترين ويژگي نسخه تازه بازي نسبت به نسخه قبلي است.
نسخه تازه بازي از همان نقطه‌اي آغاز مي‌شود که Battlestations: Midway در آن به پايان رسيده بود. در نسخه قديمي بازي، عمليات جنگي ايالات متحده در آب‌هاي اقيانوس آرام با مشکل مواجه شده بود. از همين نقطه است که مي‌توانيد بازي خود را مجددا آغاز کنيد. همان‌طور که گفتيم اگر در نقش نيروهاي ژاپني ظاهر شويد اين شانس را خواهيد داشت که آمريکايي‌ها را در اقيانوس آرام شکست دهيد و در صورت ايفاي نقش آمريکايي‌ها نيز مي‌توانيد از بندر پرل هاربر دفاع کنيد.
بخش عمده‌اي از زمان بازي را در حالي سپري مي‌کنيد که در کابين خلبان يک هواپيماي جنگي حضور داريد. زاويه ديد شما در اين هواپيما بديع است و از آن لذت خواهيد برد. مقابله با هواپيماها و کشتي‌هاي دشمن مهم‌ترين وظيفه شما در اين قسمت است. البته برخي ضعف‌ها در زمينه کنترل هواپيما در اين بخش حضور دارد. در ادامه بازي شما در ديگر واحدهاي جنگي هم حضور مي‌يابيد و به دريا و زمين هم سر خواهيد زد.
منبع:http://itnewsway.ir




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط