سؤال روز سیصد و دوم تولد

چگونه باید با کودک ده ماهه ام بازی کنم؟

در این مقاله می توانید مطالبی از جمله نحوه بازی با کودک ده ماهه و بهبود مهارتهای او را بیابید.
يکشنبه، 16 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه باید با کودک ده ماهه ام بازی کنم؟
کودک در این سن بایستی در حال حرکت به اطراف بوده و خود را آماده برداشتن اولیه قدم های خود کند و تعادل او احتمالاً بسیار بهتر از قبل شده باشد. مهارتهای زبانی و حرکتی او به طرز شگفت انگیزی پیشرفت کرده و احتمالاً به طور واضح بسیاری از گفته های شما را متوجه می شود. کودک شما ممکن است سعی کند از شما، پدر، پدربزرگ و مادربزرگ و حتی افرادی که در خیابان و تلویزیون می بیند، تقلید کند (این بدان معنا است که زمان آن رسیده مراقب آنچه در حضور او تماشا می کنید باشید).
 
اکنون زمان مناسبی برای انجام بازیهایی است که مهارتهای حرکتی کودک را به سرعت افزایش می دهند، خصوصاً مهارت چنگ زدن و گرفتن اشیاء (pincer grasp) که همچنین تحت عنوان چنگ زدن گازانبری نامیده می شود (توانایی گرفتن اشیاء کوچک بین انگشت شست و سبابه). کودک شما عاشق انداختن و پرتاب کردن اشیاء است بنابراین یک سطل پر از اسباب بازی به او بدهید و نحوه پرتاب کردن و ریختن آنها بر روی زمین را تماشا کنید. اسباب بازی هایی مانند حلقه و فنجان به کودک در رسیدن به مهارتهای اداراکی کمک می کنند (گرچه در ابتدا ممکن است بجای چیدن صحیح قطعات بر روی هم، بیشتر به بازی جداگانه با آنها علاقه نشان دهد). با بازی های انگشتی و خواندن ترانه های کودکانه رشد مهارتهای حرکتی ظریف را در او ترغیب کنید. گرچه کودکان در این سن هنوز نمی توانند آواز بخوانند، اما دوست دارند آن را با دستهای خود دنبال کند و در نهایت چند کلمه را انتخاب خواهند کرد.
 
در طی دو ماه آینده کودک شما همچنین شروع به لذت بردن از بازی تقلیدی یا ادا بازی کرده و عاشق اسباب بازیهایی مانند تلفن پلاستیکی، وسایل آشپزخانه، ابزار، عروسک و حیوانات خواهد شد. همچنین متوجه خواهید شد که بازی او هدفمند تر می شود. به عنوان مثال ممکن است از یک چکش پلاستیکی جهت فرو کردن میخ چوبی در یک حفره استفاده کرده یا از یک بالش برای بالا بردن سر عروسک استفاده کند. همچنین احتمالاً شما را بیشتر به بازی های خود دعوت خواهد کرد و بسیار اهمیت دارد که به او بپیوندید به این دلیل که از تماشای شما بیش از هر چیز دیگری یاد خواهد گرفت.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.