واکسن کرونا و کودکان

چه زمانی کودکان می توانند واکسن COVID-19 بزنند؟ پنج سؤالی که والدین می پرسند.
شنبه، 22 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکسن کرونا و کودکان
تصویر: آزمایش واکسن در کودکان چند ماه دیگر طول خواهد کشید؟ والدین همچنین می خواهند در مورد ایمنی، عوارض جانبی و این که آیا هنوز مجبور به استفاده از ماسک هستند، بدانند. FatCamera از طریق گتی ایماژ
 
استفاده از اولین واکسن COVID-19 ایالات متحده در اواسط دسامبر در کلینیک ها پیش بینی می شود و ایالت ها در حال تهیه برنامه هایی برای افرادی هستند که باید ابتدا واکسن بزنند.
 
اما یک گروه مهم در این میان غایب هستند: کودکان.
 
تاکنون استفاده از واکسن تنها برای بزرگسالان و افراد مسن تر اجازه داده شده است. آزمایش روی کودکان در حال حاضر تنها در حال شروع شدن است - و فقط روی نوجوانان. هنوز هم بسیاری از ناشناخته ها وجود دارد.
 
من به عنوان یک داروساز و پروفسور بیماری عفونی که به مدیریت بیماران بستری در COVID-19 کمک می کند، اغلب سؤالات مربوط به واکسن ها را می شنوم. فقط واکسیناسیون بزرگسالان برای پایان دادن به همه گیری کافی نیست. کودکان هنوز هم می توانند آلوده شوند، ویروس را منتقل کرده و دچار عوارض شوند.   در این جا مواردی ارائه شده است که ما در پاسخ به برخی سؤالات رایج در مورد واکسیناسیون کودکان برای COVID-19 می دانیم و نمی دانیم.
 

چه موقع کودک من می تواند واکسینه شود؟

در حال حاضر بعید به نظر می رسد که واکسن قبل از شروع سال تحصیلی آینده در ماه آگوست برای کودکان آماده شود.
 
آزمایشات بزرگسالان بر روی دو واکسن پیشرو نتایج خوبی داشته است که امیدوار کننده است. یک مقاله توجیهی سازمان غذا و دارو که در 8 دسامبر منتشر شد، نشان داد که به نظر می رسد واکسن ساخته شده توسط فایزر مطابق با استانداردهای ایالات متحده برای مجوز استفاده اضطراری برای بزرگسالان است، که نشان می دهد در آستانه تأیید است. دولت انگلیس قبلاً واکسن خود را تأیید کرده و واکسیناسیون بزرگسالان را در آنجا در حال آغاز شدن است. کانادا نیز استفاده از واکسن را برای همان محدوده سنی تأیید کرده است.
 
اما آزمایشات بالینی مربوط به کودکان تازه شروع شده است.
 
فایزر، در همکاری با BioNTech آلمان، آزمایش واکسن COVID-19 خود را فقط در ماه اکتبر به کودکان 12 سال به بالا گسترش داد. مادرنا، دیگر تولید کننده برجسته واکسن، در تاریخ 2 دسامبر اعلام کرد که به زودی آزمایشات واکسن COVID-19 را در کودکان 12 تا 17 ساله آغاز می کند.
 
کارآیی و ایمنی واکسن باید برای هر گروه سنی ارزیابی شود و آزمایش برای نوزادان، نوپایان یا کودکان در ایالات متحده آغاز نشده است.
 
واکسن کرونا و کودکان
 
تصویر: نمای به دست آمده از میکروسکوپ الکترونی از .SARS-CoV-2 ویروس کرونا نام خود را از پروتئین های سنبله ای گرفته است که مانند یک تاج آن را احاطه کرده اند که در این جا در زیر میکروسکوپ الکترونی قابل مشاهده است. واکسن های  فایزر و مادرنا این پروتئین ها را هدف قرار می دهند. توسط NIAID ، CC
 
آزمایشات بالینی برای اطمینان از ایمن و مؤثر بودن واکسن طراحی شده اند. به طور معمول، از زمان تولید 10 تا 15 سال طول می کشد تا زمانی که پروانه واکسن صادر شود، اما واکسن های COVID-19 با سرعت بیشتری تولید می شوند.
 

آیا کودکان نسبت به بزرگسالان به تزریق های بیشتری نیاز دارند؟

به نظر نمی رسد که برنامه دوزهای واکسن COVID-19 برای کودکان متفاوت باشد، اما با ادامه آزمایش این می تواند تغییر کند.
 
واکسن فایزر در نوجوانان با سری دو دوز، به فاصله سه هفته، درست مانند بزرگسالان، در حال آزمایش است. فایزر و مادرنا نوع جدیدی از واکسن را تولید کرده اند که در عوض ازmRNA ، دستورالعمل های مولکولی ساخت پروتئین های ویروس، استفاده می کند. مادرنا همچنین قصد دارد از برنامه بزرگسالان خود - دو دوز با فاصله چهار هفته - در آزمایش آینده با 3000 نوجوان استفاده کند.
 
دوز دوم به عنوان "یک تقویت کننده" عمل می کند، زیرا دوز اول به تنهایی ایمنی مناسب را ایجاد نمی کند. این با چندین واکسن دیگر، از جمله هپاتیتB ، سرخک، اوریون و سرخچه سازگار است.
 
در حال حاضر، فقط آن دو دوز برنامه ریزی شده است، اما این می تواند تغییر کند. مشخص نیست که پاسخ ایمنی از این واکسن های COVID-19 چه مدت طول می کشد یا آیا به دوزهای بیشتری در آینده نیاز هست. به عنوان مثال واکسن آنفلوانزا هر ساله به دوز جدیدی نیاز دارد زیرا ویروس تغییر می کند.
 
داده های جدید امیدوار کننده از مادرنا نشان می دهد که حداقل سه ماه پس از دریافت واکسن COVID-19 ایمنی حفظ می شود.
 
واکسن کرونا و کودکان
 
تصویر: توضیح mRNA. واکسن ها با تزریق ویروس ضعیف یا پروتئین های ویروس، به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا ویروس ها را تشخیص دهد. فایزر و مادرنا نوع جدیدی از واکسن را تولید کرده اند که در عوض ازmRNA ، دستورالعمل های مولکولی ساخت پروتئین های ویروس، استفاده می کند. . @ VI4research، CC BY-NC-SA
 

آیا واکسن ها برای کودکان ایمن هستند؟

تاکنون هیچ نگرانی جدی‌ای در زمینه ایمنی با واکسن های فایزر یا مادرنا شناسایی نشده است، اما آزمایشات هنوز برای کودکان در مراحل اولیه است. داده های جدید امیدوار کننده از مادرنا نشان می دهد که حداقل سه ماه پس از دریافت واکسن COVID-19 ایمنی حفظ می شود.چندین واکسن دیگر نیز در سراسر جهان در دست تولید است و تعداد کمی از تولیدکنندگان دارو آزمایشات را با کودکان کوچکتر در کشورهای دیگر آغاز کرده اند.
 
نگرانی دیگر مردم در مورد عوارض جانبی موقتی بوده است.
 
کودکان دارای سیستم ایمنی قوی تری نسبت به بزرگسالان هستند و ممکن است واکنش های موقتی قوی تری نسبت به واکسن داشته باشند. این می تواند به معنی درد و تورم بیشتر در محل تزریق برای چند روز و احتمالاً تب باشد.
 
این عوارض جانبی در واکسن ها شایع است. آنها شواهدی دارند که نشان می دهد سیستم ایمنی بدن همان کاری را انجام می دهد که باید انجام دهد، اما این عوارض می توانند ترسناک باشند.
 
در انگلیس، مقامات بهداشتی در 9 دسامبر، بعد از آن که دو بزرگسال، هر دو با تجربه قبلی آنافیلاکسی، با گرفتن واکسن واکنش های سختی نشان دادند، هشدار دادند که هر کسی که سابقه آنافیلاکسی داشته باشد، نباید از واکسن استفاده کند.
 
درک ایمنی واکسن و احتمال بروز عوارض جانبی موقتی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا بزرگسالان و کودکان برای تأمین ایمنی مطلوب به هر دو دوز واکسن نیاز دارند.
 

آیا واکسیناسیون بزرگسالان کفایت می کند؟

فقط واکسیناسیون بزرگسالان برای پایان دادن به همه گیری کافی نیست. کودکان هنوز هم می توانند آلوده شوند، ویروس را منتقل کرده و دچار عوارض شوند. اگر واکسن در دسترس نباشد، کودکان احتمالاً به عنوان مخزن ویروس عمل می کنند و این پایان دادن به همه گیری را دشوار می کند.
 
هر دو واکسن پیشرو تاکنون نتایج امیدوار کننده ای را در بزرگسالان گزارش کرده اند: میزان اثر بخشی برای واکسن مادرنا تقریباً 94٪ و برای فایزر 95٪ است. کارآیی و ایمنی واکسن باید برای هر گروه سنی ارزیابی شود این بدان معناست که در بهترین شرایط ، حدود 95٪ از بزرگسالانی که واکسن می زنند، محافظت می شوند. این بالاتر از حد انتظار است.
 
در مورد این که آیا همین امر در مورد کودکان صدق می کند یا خیر، باید منتظر ماند.
 
علائم COVID-19 در کودکان معمولاً از بزرگسالان کمتر است، اما هنوز هم می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.
 
دریافت واکسن مزایای دیگری نیز دارد، که از جمله آنها اجازه بازگشت ایمن به مدارس و فعالیت هاست.
 

آیا باید به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ادامه دهیم؟

در این میان، ادامه اقدامات پیشگیرانه استاندارد، از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک صورت، شستن دست و پیروی از سایر راهنمایی های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، مهم خواهد بود.
 
در حالی که امید این است که یک واکسن به مردم اجازه دهد تا به روشی "عادی تر" از زندگی برگردند، این اقدامات پیشگیرانه حتی پس از دریافت واکسن نیز تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد میزان محافظت از واکسن شناخته نشود، همچنان مورد نیاز خواهد بود.
 بعید به نظر می رسد که واکسن قبل از شروع سال تحصیلی آینده در ماه آگوست برای کودکان آماده شود.هنوز سؤالات بی پاسخ زیادی وجود دارد. با گذشت زمان، پاسخ های بیشتری خواهیم داشت.
 
منبع: وسلی کوفل، State University of New York


چندرسانه ای مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.