نگاهي به بازي Fuel

بازی Fuel يکي از تازه‌ترين بازي‌هاي توليد شده در ژانر مسابقه و اتومبيل‌راني است. Fuel يک بازي متوسط رو به بالاست که در بررسي‌ها و نظرسنجي‌هاي انجام شده در مجموع نمره 6 را از 10 کسب کرده است. صدها چالش متفاوت و متنوع، تاثيرات آب و هوايي جالب بر شرايط مسابقه، دورنما و چشم‌اندازهای جالب و ضرورت استفاده از هوش برای موفقیت در برخی
سه‌شنبه، 3 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاهي به بازي Fuel
نگاهي به بازي Fuel
نگاهي به بازي Fuel






هيجان واقعي مسابقه را حس کنيد

بازی Fuel يکي از تازه‌ترين بازي‌هاي توليد شده در ژانر مسابقه و اتومبيل‌راني است. Fuel يک بازي متوسط رو به بالاست که در بررسي‌ها و نظرسنجي‌هاي انجام شده در مجموع نمره 6 را از 10 کسب کرده است.
صدها چالش متفاوت و متنوع، تاثيرات آب و هوايي جالب بر شرايط مسابقه، دورنما و چشم‌اندازهای جالب و ضرورت استفاده از هوش برای موفقیت در برخی مسیرهای خاص از جمله نقاط قوت این بازی است.
در مقابل، فضای گسترده و بزرگ بازی اگرچه به خودی خود یک نقطه قوت است، اما امکانات محدود گنجانده شده در زمين بازي و کارهاي محدودي که در آن مي‌توان انجام داد، برخي بي‌قانوني‌ها و روندهاي عجيب، غيرمعمول و هيجان اندک برخي مسابقه‌ها از جمله نقاط ضعف بازي ياد شده است.
به طور کلي در اين بازی مهیج اتومبیل‌رانی در بيشتر اوقات با خودروهای پرقدرت 8 سیلندر به مسابقه با یکدیگر می‌پردازید. این بازی تحت امتیاز رسمی لیگ مطرح اتومبیل‌رانی کشور ایتالیاست و کمپانی‌های مطرح اتومبیل‌سازی دنیا با خودروهای حقیقی و ساخت سال 2009 در آن حضور دارند. شرکت‌هایی مانند BMW، Audi وJaguar و دیگر خودروسازهای مطرح و درجه یک اسپورت دنیا با حضور در اين بازي آن را جذاب کرده‌اند. اين بازي روي هم رفته مهیج است و امکانات مختلف، محیط زیبا، جزئیات کامل، خودروهای 8 سیلندر بسیار قدرتمند و سریعي دارد. همه اين موارد از ویژگی‌های این بازی اتومبیل‌رانی مسابقه‌اي به شمار مي‌رود. علاقه‌مندان به ژانر اتومبیل‌رانی تجربه لذت‌بخشی با این بازی و خودروهای قدرتمند آن خواهند داشت .
کارشناسان معتقدند اين بازي، از زیباترین بازی‌های اتومبیل‌رانی صحرایی سال 2009 است که کاربر در آن با استفاده از خودروهای قدرتمند یا موتور سیکلت‌های صحرایی در مکان‌های صعب‌العبور به مسابقه می‌پردازد. گرافیک بالا و مهیج بازی، القاي خوب حس واقعی مسابقات در آن مکان و امکانات متعدد رانندگی و محیط طبیعی و واقع‌گرایانه در کنار طيف وسیع خودروهای مسابقه‌اي، بازی FUEL را به یکی از برترین‌ ژانرهاي اتومبیل‌رانی در سال 2009 تبديل کرده است. تاثیر مستقيم و طبیعی آب و هوا در این بازی را می‌توان از پیشرفت‌های چشمگیر دنیای بازی‌های اتومبیل‌رانی دانست. وجود محیطی گرافیکی و زیبا بالغ بر 14 هزار کیلومتر مربع برای مسابقات در طبیعت بکر صحرا، جنگل و حتی ساحل بر زیبایی این بازی افزوده است .
مهم‌ترين مزيت و نقطه قوت اين بازي دنياي بزرگ و زمين بازي وسيع آن است. ده‌ها چالش متنوع و انتخابي در بازي گنجانده شده و گاهي چشم‌انداز قابل مشاهده از زمين بازي آنقدر وسيع است که کاربر را متحير مي‌كند. شما مي‌توانيد در صدها مسابقه آفلاين شرکت کنيد و جالب آنکه هيچ‌يک از آن‌ها شبيه به يكديگر نيستند.
برخي از مسابقه‌ها مانند مسيرهاي تصادفي، طراحي هوشمندانه‌اي دارند و شرکت در اين مسابقه‌ها هيجان‌انگيز، و موجب تفريح و لذت فراوان مي‌شود. در بسياري از مسيرهاي مسابقه راه‌هاي فرعي وجود دارد که در صورت استفاده از آن‌ها طول مسير کاهش مي‌يابد و احتمال پيروزي در برابر رقيبان بيشتر مي‌شود. البته بايد توجه داشته باشيد که ممکن است ديگر رقبا نيز اين مسيرها را کشف کنند.
براي مثال، در يکي از اين مسابقه‌ها، کاربر مي‌تواند مسيري خاکي را در يک مزرعه متروک پشت‌سر بگذارد و با اين کار از رقباي خود پيش بيافتد.
علاوه بر ماشين‌هاي مسابقه براي رقابت مي‌توانيد از انواع موتورسيکلت نيز استفاده کنيد. طي مسيرهاي سنگلاخي، گلي و کوهستاني با استفاده از موتورسيکلت و بالا و پايين رفتن در يک جنگل يا برفراز يک کوهستان، هيجان و لذت خاصي دارد که کاربر را به تداوم اجراي بازي علاقه‌مند مي‌کند.
چالش‌ها و تعداد مسابقات موجود در اين بازي بسيار زياد است. يکي از اين چالش‌ها که در بيشتر بازي‌هاي مشابه وجود دارد، اعطاي زمان محدود براي رسيدن از نقطه‌اي به نقطه ديگر است. تعقيب و گريز با استفاده از هلي‌کوپتر که شما را مجبور به يافتن مسيرهاي ميانبر مي‌کند و تعقيب و گريز با هدف تخريب رقبا و تعقيب‌کنندگان يکي ديگر از چالش‌هاي مهيج و ديدني است.
اگرچه هوش مصنوعي اين بازي چشمگير نيست، اما در حدي است که همه رقبا را در رقابتي تنگ و نفسگير قرار مي‌دهد و لذت رقابت و تعقيب و گريز را در کاربر زنده نگه مي‌دارد. ممکن است در جريان يک رقابت در مسير مسابقه 10 مايلي تا مدت طولاني از رقبايتان پيش باشيد. اما ناگهان سروکله يک خودرو ديگر که از يک مسير مخفي استفاده کرده است پيدا مي‌شود و شما را پشت‌سر مي‌گذارد. به همين دليل هميشه بايد در اين بازي به دنبال يافتن مسيرهاي ميانبر باشيد. فراموش نکنيد که مسيرهاي ميانبر کليد موفقيت و پيروزي شما در اين بازي است. در پايان برخي نکات کلي و عمومي را در خصوص اين بازي مرور مي‌کنيم.
منبع:http://itnewsway.ir




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط