توصیه هایی که عمل به ان ها همین الان خوشحالی را به شما هدیه میدهد

اکثر ما فکر می‌کنیم خوشحالی یک نیروی بیرونی است و نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم، بنابراین منتظر می‌مانیم تا خوشبختی درِ خانه‌ی ما را بزند! فکر می‌کنیم که اگر شریک زندگی مناسب‌مان را پیدا کنیم، لباس‌های خوب بپوشیم، شغل رویایی‌مان را پیدا کنیم یا اگر تعطیلات برویم، خوشحال خواهیم بود.
پنجشنبه، 18 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
توصیه هایی که عمل به ان ها همین الان خوشحالی را به شما هدیه میدهد
واقعیت این است که خوشحال بودن یک انتخاب است، اینکه تصمیم بگیرید کنترل خوب بودن حال‌تان را در دست بگیرید و تا جایی که ممکن است از زندگی لذت ببرید. این لیست کوتاه از روش های رایگان می‌تواند کمک کند اخم‌هایتان را باز کنید:


کمی آفتاب بگیرید

نه‌تنها وقتی خورشید به پوست‌تان می‌تابد، نورانی به نظر می‌رسید، بلکه واقعا «هورمون خوشحالی» یعنی سروتونین در بدن شما افزایش می‌یابد. احساس هیجان‌زدگی و پرانرژی بودن می‌کنید و آماده‌اید تا از پس هرچیزی بربیایید.


یک بسته شکلات خوشمزه نوش جان کنید (یا حداقل یک تکه)

بله! درست شنیدید. حالا یک بهانه‌ی خوب دارید تا بسته‌ی شکلاتی که حسابی دهنتان را آب انداخته است، نوش‌جان کنید. خوردن شکلات محرک‌های عصبی را در مغزتان فعال می‌کند و این اتفاق واقعا روحیه شما را بهتر خواهد کرد. یکی از این محرک‌ها فنتیل‌آمین است، یعنی «داروی عشق» که همان احساس دوست‌داشتن و عشق را در شما بیدار می‌کند، و اگر عاشق باشید چطور می‌توانید خوشحال نباشید؟ از جایزه‌ای که به خودتان داده‌اید بدون عذاب‌ وجدان لذت ببرید، اما یادتان باشد که میانه‌روی را فراموش نکنید.


قدردان قدرت بالاتر باشید

آدم‌ها نیازی بی‌پایان به زندگی برای چیزی بزرگ‌تر از خودشان را همیشه حس می‌کنند. وقت بگذارید و ایمان داشته باشید که نیرویی بزرگ‌تر از خودتان زندگی شما را پیش می‌برد و قدردان آن باشید. چطور امکان دارد باور داشته باشید در راستای اهداف والاتر زندگی می‌کنید و خوشحال نباشید؟!

توصیه هایی که عمل به ان ها همین الان خوشحالی را به شما هدیه میدهد


یک پلی‌لیست پرانرژی داشته باشید

هیچ‌چیز مثل موسیقی نمی‌تواند روحیه‌ی شما را بهتر کند. فقط یادتان باشد آهنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید پر از امید و انگیزه باشند.


ورزش کنید

وقتی در باشگاه ورزشی ثبت‌نام می‌کنید یا پیاده‌روی می‌روید، مغز شما اندورفین ترشح می‌کند که مسئول مبارزه با استرس و خوشحالی در شماست. ترشح این هورمون علاوه بر اینکه به شما احساس خوبی می‌دهد، اثرات بلندمدتی هم بر سلامتی شما دارد. به عنوان مثال محققان دانشگاه ورمونت دریافته‌اند که «احساس خوب 2 ساعت ورزش تا 12 ساعت باقی می‌ماند.»1


بنویسید

احساس می‌کنید زندگی با شما سرِ ناسازگاری دارد؟ وقت بگذارید و در موردش بنویسید. اینکه ذهن‌تان آرام و منظم باشد، بدون شک استرس شما را کم می‌کند و اجازه می‌دهد از خودتان لذت ببرید. دفعه بعد که واقعا احساس خستگی و درماندگی کردید، یک کاغذ و قلم بردارید و هرچه به ذهن‌تان می‌آید یادداشت کنید. با این کار در واقع زباله‌های فکری را دور می‌ریزید، بعد از آن احساس آرامش می‌کنید و برای افکار مثبت کمی فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.


قرار بگذارید

البته با خودتان! جدی، یک سبد کوچک پر از توت‌فرنگی، کمی شکلات و خوراکی‌های خوشمزه بردارید، به نزدیک‌ترین پارک محله‌تان بروید و از خودتان پذیرایی کنید. بنشینید و از تک‌تک لحظه‌ها لذت ببرید. از اینکه باد چطور با موهایتان بازی می‌کند لذت ببرید و رفت‌وآمد رهگذران و بازی بچه‌ها را زیر نظر بگیرید. برای اینکه هر لحظه از زندگی احساس خوشحالی کنید، خودآگاه تلاش کنید و کنترل احساس و عواطف‌تان را در دست بگیرید.


به سخنرانی‌هایی که به شما انگیزه می‌دهد گوش دهید

به سخنرانی‌های آنتونی رابینز و لس براون و سخنران‌های دیگر گوش بدهید، این سخنرانی‌ها واقعا به شما روحیه می‌دهند و به شما می‌آموزند که چطور از چیزهای کوچک زندگی لذت ببرید. با آموزه‌های این سخنرانی‌ها یاد می‌گیرید چطور ظرفیت تغییر را داشته باشید و بدون توجه به شرایطی که در آن قرار دارید خوشحال باشید.

توصیه هایی که عمل به ان ها همین الان خوشحالی را به شما هدیه میدهد


یک کار خوب برای یک غریبه انجام دهید

کمی شیرینی درست کنید و به کسی که می‌دانید نیازمند است و بچه‌های کوچک دارد بدهید. به راننده‌ی تاکسی لبخند بزنید. با اشتیاق به آدم‌های توی آسانسور سلام کنید. اطرافیان‌تان را در آغوش بگیرید و کاری کنید که احساس نشاط کنند، حتما خودتان هم خوشحال‌تر خواهید بود.


ناامید نشوید

هیچ‌وقت از خوشحال بودن ناامید نشوید. هرچه هم زندگی سخت شود، باز هم یک موهبت باارزش است. حتی وقتی که زندگی سخت می‌شود، با خوشحالی فقط به اندازه‌ی انتخاب خودتان فاصله دارید، انتخابی برای شاد بودن. همیشه لبخند بزنید و بدانید که شما استاد شادی و خوشحالی هستید.2


همین حالا شادی را به زندگی خود اضافه کنید

می‌توانید تصورش کنید؟ شما در یک جزیره گرمسیری زندگی می‌کنید. هنگامی که دوست دارید از خواب بیدار می‌شوید و هر کاری که دوست دارید را انجام می‌دهید. شخصی برای شما صبحانه می‌آورد. در نقطه‌ای از بالکنتان که لم داده‌اید تنها دریا و پاهایتان را می‌توانید ببینید.

ما همه آرزوی روزی را داریم که خوشحال و خوشبخت شویم. تا آن زمان همه ما بیش از حد کار می‌کنیم، بیش از حد استرس داریم و اصلا خوشحال نیستیم. این رویاها و آرزوها بدون برنده شدن در یک مسابقه یا به ارث بردن ثروت هرگز امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسند. اما زندگی بدون شاد بودن چه ارزشی دارد؟

این یک خبر خوب است، زیرا شما می‌توانید همین حالا به زندگی خود شادی اضافه کنید. تنها با چند فعالیت سروتونین‌ساز می‌توانید استرس خود را کاهش داده و انتظار برای آن آرزوی خیالی را آسان‌تر کنید.


خود را در یک حالت شادی ذهنی قرار دهید

یک زندگی شاد بهترین نوعی از زندگی است که ما می‌توانیم داشته باشیم. این نوعی از زندگی است که انرژی مثبت و حس خوبی را در ما ایجاد می‌کند و ما را تشویق می‌کند تا به آینده با امیدواری بیشتری نگاه کنیم. شادی خالص ممکن است به نظر یک احساس زودگذر به نظر برسد، اما حتی اگر فقط برای یک لحظه آن را احساس کنید، می‌توانید بر آن تکیه کنید و از آن لذت ببرید.


از چیزهای کوچک لذت ببرید

همه ما این چیزهای کوچک را داریم، آن لحظات کوچک یا چیزهایی که ما غالبا نسبت به آن‌ها بی‌توجه هستیم و نسبت به وجود آن‌ها قدردان نیستیم زیرا ما فکر می‌کنیم که آن چیزها کم‌اهمیت هستند  و قدر آن‌ها را نمی‌دانیم زیرا ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که تنها موفقیت های بزرگ را جشن می‌گیرند. اما اگر عادتی را در خود ایجاد کنیم تا از چیزهای کوچک لذت ببریم، چه اتفاقی می‌افتد؟ زندگی در حال اتفاق افتادن است و ما منتظر آن اتفاق بزرگی هستیم که به ما آرامش و شادی ببخشد اما حقیقت این است که اغلب چیزهای کوچک هستند که اهمیت بیشتری دارند.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.ghatreh.com
3.www.ucan.win


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.