دستور تهیه سه مدل پیتزای خاص و خوشمزه

پیتزا پس از ابداع‌ در ایتالیا دچار تغییراتی شد تا به غذای خوشمزه‌ای تبدیل شود که امروز می‌شناسیم. با توجه به تنوع این غذا، انتخاب اینکه چه پیتزایی سفارش دهیم بسیار سخت است. در این مطلب سعی داریم شما را با چند پیتزا جدید آشنا کنیم.
چهارشنبه، 1 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه سه مدل پیتزای خاص و خوشمزه

پیتزا سیسیلی


مواد لازم: برای 4 عدد پیتزا
آرد 500 گرم

مایه خمیر 30 گرم

شیر ولرم 1/4 لیتر

تخم مرغ 1 عدد

نمک1/2 قاشق چای خوری

گوجه فرنگی1 کیلو گرم

سیر3 حبه

پیاز2 عدد

روغن زیتون4 قاشق غذا خوری

زیتون سیاه20 عدد

آویشن1 قاشق چای خوری

پنیر پیتزا200 گرم

طرز تهیه پیتزا
یک سینی را با روغن زیتون چرب می کنیم. آرد را در یک کاسه الک نموده دانه های مایه خمیر را با شکر و شیر ولرم و با تخم مرغ و نمک و آرد هم میزنیم تا یک خمیر شل به دست آید. روی خمیر را می پوشانیم، این خمیر را حدود 40 دقیقه در جای گرم می گذاریم بماند تا ور بیاید. گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب ولرم می گذاریم سپس پوست آنها را میگیریم و آنها را ریز ساطوری میکنیم.
 
نمک و دو قاشق روغن زیتون (یا روغن مایع یا معمولی) به گوجه فرنگی ها اضافه می کنیم.فر را تا 200 درجه گرم می کنیم از خمیر 3 عدد قرص ضخیم به صورت قرص نان در می آوریم. وسط هر کدام از قرص ها را گود میکنیم. آنها را در سینی قرار داده و داخل گودی ها را با مخلوط گوجه فرنگی پر میکنیم. زیتون ها را دو نیمه می کنیم و هسته آنها را می گیریم و سپس همراه با تکه های پنیر روی مایه گوجه فرنگی می ریزیم. باقیمانده روغن زیتون را روی آنها میریزیم. پیتزا را در طبقه پایین فر حدود 25 تا 35 دقیقه قرار می دهیم.

نکته ها و گفته ها
برای پخت پیتزا علاوه بر فر می توان از مایکروفر و یا هر وسیله که مناسب طبخ می باشد هم استفاده کرد.1

دستور تهیه سه مدل پیتزای خاص و خوشمزه


پیتزا سالامی تند


مواد مورد نیاز
آرد 200 گرم

 مایه خمیر 10 گرم

 شکر 1/2 قاشق چای خوری

 نمک بـه میزان لازم

شیر ولرم1/8 لیتر

روغن زیتون6 قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی6 عدد

فلفل سبز ریز6 عدد

پنیر ورقه ای60 گرم

کالباس سالامی بـه صورت ورقه ای50 گرم

طرز تهیه
یک سینی را چرب میکنیم.آرد را در یک کاسه الک نموده وسط آرد را گود کرده دانه هـای مایه خمیر را با شکر و شیر ولرم و کمی آرد در وسط آن هم میزنیم.روی کاسه را میپوشانیم.
 
این پیش خمیر را 15 دقیقه میگذاریم بماند تا ور بیاید.سپس پیش خمیر را با باقیمانده آرد و 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون و نمک ورز می دهیم آنگاه از آن دو تکه خمیر در می آوریم و انها را باز میکنیم.صفحه هـای خمیر را در سینی قرار می دهیم 20 دقیقه میگذاریم در یک محل گرم بماند.

فر را تا 180 درجه گرم می کنیم و گوجه فرنگی ها را پوست گرفته،بـه ورق هـای ضخیم می بریم.ورق هـای گوجه فرنگی را روی خمیر میچینیم، دم فلفل ها را گرفته و آنها راه نصف می کنیم.تخم فلفل ها را میگیریم.
 
پنیر را بـه شکل رشته هایی بـه عرض یک سانتی متر میبریم.فلفل و رشته هـای پنیر ورقه ای و سالامی یا کالباس را مابین گوجه فرنگی ها پخش میکنیم.روغن زیتون را روی آنها میریزیم.پیتزا را حدود 20 الی 30 دقیقه درون فر می گذاریم و داغ سرو میکنیم.

نکته ها و گفته ها
برای پخت پیتزا علاوه بر فر از مایکروفر و وسیله هـای مشابه هم میتوان استفاده کرد.2

دستور تهیه سه مدل پیتزای خاص و خوشمزه


پیتزا شیکاگو


مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا شیکاگو
آرد : ۲ و یک چهارم پیمانه تا ۳ و یک چهارم پیمانه

مخمر : یک بسته

آب گرم : یک پیمانه

نمک : ۱/۴ قاشق چایخوری

روغن زیتون و یا روغن مایع : دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا شیکاگو
مخمر و نمک و ۱ و یک چهارم آرد را درون ظرفی بزرگ با یکدیگر ترکیب کنید سپس آب و روغن را به مخلوط آرد بیفزایید و با کمک همزن برقی و با سرعت پایین مخلوط آرد را به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید.

توجه داشته باشید که در هنگام هم زدن مخلوط خمیر باید مواد چسبیده شده به کنارهای ظرف را به طور مداوم با کمک همزن بگیرید. خمیر پیتزا را مجددا به مدت سه دقیقه با سرعت بالا هم بزنید و به کمک قاشق از باقی مانده آرد به مایه خمیر اضافه کنید و آرد را با مایه خمیر مخلوط کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر پیتزا سطح صافی را آرد پاشی کنید سپس خمیر پیتزا را روی سطحی که آرد پاشی کرده اید قرار دهید و باقی مانده آرد را با دست به خمیر اضافه کنید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نسبتا سفت شود و سطح آن ارتجاعی و نرم شود سپس خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کنید و روی آن را بپوشانید و خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا شیکاگو
خمیر پیتزا : به مقدار لازم

سس پیتزا : به مقدار لازم

سوسیس خرد و سرخ شده : ۱۵۰ گرم

قارچ ورقه ای خرد شده : ۱۵۰ گرم

زیتون هسته گرفته و ورقه ای شده : ۱۰ عدد

فلفل دلمه ای : یک عدد

کالباس خرد شده : ۱۵۰ گرم

فلفل دلمه ای : یک عدد

پنیر پیتزا رنده شده : ۱۵۰ گرم

ریحان و آویشن : به مقدار لازم

پنیر موزارلا تازه و مکعبی خرد شده : ۱۲۵ گرم

طرز تهیه پیتزا شیکاگو
برای طرز تهیه پیتزا شیکاگو خمیر را با ۵۰۰ گرم آرد آماده کنید و در فاصله ای که خمیر ور می آید مواد میانی پیتزا را آماده کنید.

برای تهیه سس پیتزا رب گوجه فرنی را با ریحان و آویشن و نمک و سیر رنده شده و آبلیمو و فلفل سیاه و روغن زیتون و یا روغن مایه ترکیب کنید می توانید برای تهیه سس مخصوص پیتزا از گوجه فرنگی و پیاز میکس شده نیز استفاده کنید.

خمیر پیتزا را به ۲ قسمت بزرگ و کوچک تقسیم کنید و با کمک وردنه نانوایی قسمت بزرگ تر خمیر را روی سطح صافی پهن کنیددر این مرحله خمیر پیتزا را درون قالب پیتزا به صورتی پهن کنید که خمیر هم کف قالب را بپوشاند و هم اطراف و دیواره های قالب پیتزا را بپوشاند و علاوه بر این خمیر پیتزا از دیواره های قالب حدود ۱ تا ۱.۵ سانتی متر بالا بیاید سپس قسمت های اضافه خمیر را قیچی کنید.

در ادامه ابتدا مقداری از سس پیتزا را روی خمیر پیتزا بمالید سپس مقداری پنیر پیتزا روی سس بریزید و کالباس و قارچ و فلفل دلمه ای و زیتون و سوسیس را به صورت لایه لایه روی خمیر پیتزا قرار دهید و روی همه مواد را با کمک پنیر پیتزا بپوشانید سپس قسمت کوچکتر خمیر را روی تخته ای مناسب باز کنید و روی لایه اول خمیر بکشید به طوری که حدود ۱ سانتی متر از خمیر پیتزا از لبه قالب بیرون بیاید سپس دور تا دور لایه خمیر پیتزا را به سمت داخل جمع کنید و روی سطح خمیر سوراخ هایی را به کمک چاقو ایجاد کنید و روی خمیر را به کمک باقی مانده سس پیتزا بپوشانید و پنیر پیتزا و پنیر موزارلا را روی سس پیتزا بریزید و قالب پیتزا را به مدت ۴۵ دقیقه درون فر با درجه حرارت ۱۹۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید تا پیتزا درون فر به خوبی پخته شود.

در طرز تهیه پیتزا شیکاگو اگر در طول پخت پیتزا احساس کردید که رنگ سطح پیتزا تیره شده است با کمک ورقه آلومینیومی روی پیتزا را بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر لایه زیرین مغز پخت شود. بعد از اینکه پیتزا پخته شد ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پیتزا شیکاگو خنک شود سپس آن را از قالب جدا کنید.

در  دستور ساخت پیتزا شیکاگو از پنیر پیتزا و سس زیادی استفاده می شود همچنین می توانید برای پخت این پیتزا به جای سوسیس از گوشت چرخ کرده و ادویه و پیاز استفاده کنید.3


پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.parsnaz.com
3.www.arga-mag.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.