آشنایی با طرز تهیه سه مدل سالاد کبابی

سالادهایی که قرار است طرز تهیۀ آن را به شما یاد دهیم، در عین حال که بسیار ساده آماده می شوند، قیافه و مزۀ فوق العاده ای هم دارد. این سالادها براحتی می توانند لذت غذای اصلی شما را چند برابر کنند. پس پیشنهاد می کنیم آن ها را از دست ندهید.
سه‌شنبه، 7 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با طرز تهیه سه مدل سالاد کبابی

سالاد سبزیجات کبابی


مواد لازم
۲ سیب زمینی شیرین بزرگ

۴ شقاقل بزرگ

۶ چغندر متوسط

۳ قاشق سوپخوری روغن زیتون

۱ و ¾ قاشق چای خوری نمک

یک قاشق چای خوری فلفل

½ لیوان سس مخلوط روغن زیتون و سرکه بالزامیک

یک قاشق سوپ خوری جعفری تازۀ خرد شده

یک قاشق سوپ خوری ترب کوهی

یک قاشق چای خوری خردل

منداب تازه

طرز تهیه 
فر را به دمای ۴۰۰ درجه برسانید. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و آنها را به صورت مکعب‌های ۲ سانتی خرد کنید. شقاقل ها را پوست بگیرید و آن ها را به صورت قاچ‌های ۱.۵ سانتی در بیاورید. چغندر‌ها را هم پوست بگیرید و آنها را به قاچ‌های ۱.۵ سانتی تقسیم کنید.

سیب زمینی و شقاقل‌های خرد شده را همراه با دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون در یک کاسه بزرگ بریزید. یک لایه از این ترکیب را در ماهیتابه‌ای که تا حدی آن را به روغن آغشته کرده‌اید، پخش کنید. ۱ و ¼ قاشق نمک و ½ قاشق فلفل روی آن بپاشید.

چغند‌ها را با ۱ قاشق باقیمانده از روغن زیتون قاطی کنید. یک لایه از این چغندرها بروی یک فویل آلومینیومی هم اندازۀ ماهیتابه خود درست کنید و آن را روی لایۀ اول قرار دهید. باقیماندۀ نمک و فلفل را بروی آن بپاشید.

در دمای ۴۰۰ درجه به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه (یا تا زمانی که نرم شدند) آنها را بپزید. سپس بگذارید کاملا سرد شود (که حدودا ۲۰ دقیقه طول می کشد).

در همین حال، سه سبزی بعدی را با سس خود هم بزنید. سبزیجات را در یک کاسۀ بزرگ بگذارید و به میزان مورد علاقۀ خود سس آماده شده را بروی آنها بریزید.

به آرامی آن را تکان دهید تا روی سبزیجات را بگیرید. سالاد شما آماده است. می توانید با تزئینات منداب و با همان دمای اتاق یا به صورت سرد آن را سرو کنید.1

آشنایی با طرز تهیه سه مدل سالاد کبابی


سالاد بادمجان کبابی با سس ماست مخصوص


مواد لازم
بادمجان بزرگ سه عدد

آب لیموی تازه شش قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای سبز دو عدد

فلفل دلمه‌ای قرمز دو عدد

گوجه فرنگی دو عدد

گوجه گیلاسی قرمز ۱۵ عدد

سیر چهار حبه

جعفری تازه نصف فنجان

پیازچه یک‌چهارم فنجان

ریحان تازه دو قاشق غذاخوری

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه سس ماست
ماست کم چرب ساده دو فنجان

خیار نصف فنجان

فلفل هالاپینو یک عدد

نعناع تازه یک قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه دو قاشق غذاخوری

روغن زیتون دو قاشق چای‌خوری

نمک نصف قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه چیپس پیتا
نان پیتا چهار عدد

روغن پخت‌‌وپز به مقدار لازم

پنیر پارمسان دو قاشق غذاخوری

دانه خشخاش دو قاشق غذاخوری

دانه کنجد یک قاشق غذاخوری

فلفل سیاه یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه
مرحله اول
فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد (۴۵۰ فارنهایت) گرم کنید. یک قالب برداشته و روی آن فویل بکشید. با چنگال روی بادمجان‌ها سوراخ ایجاد کنید، ‌پوست بادمجان‌ها را نکنید. سپس آن‌ها را روی قالب گذاشته و در فر قرار دهید.

پس از ۳۵ تا ۴۰ دقیقه که بادمجان‌ها کاملا له شد، آن‌ها را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شوند. سپس پوست بادمجان‌ها را کنده و گوشت آن‌ها را داخل یک کاسه بریزید. حالا بادمجان کبابی شما آماده است.

مرحله دوم
در کاسه بادمجان‌ها چهار قاشق غذاخوری آب لیموی تازه بریزید. سپس بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. پس از آن به کمک آبکش، بادمجان‌ها را از آب لیمو جدا کنید و روی بادمجان‌ها را با قاشق فشار دهید تا آب آن‌ها کاملا گرفته شود.

مرحله سوم
حالا بادمجان‌ها را خیلی ریز خرد کنید. سپس فلفل‌های دلمه‌ای سبز و قرمز، گوجه‌فرنگی‌ها، سیر، جعفری، پیازچه و ریحان را هم به صورت ریز خرد کنید.

همه مواد خرد شده را در یک کاسه ریخته و به آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه اضافه کنید. مواد را خوب هم زده و سپس به آن‌ها نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. حالا مایه بادمجان را کنار بگذارید.

مرحله چهارم
برای تهیه سس ماست، ابتدا خیارها را پوست کنده و همراه با فلفل هالوپیو و نعناع تازه به صورت ریز خرد کنید. سپس تمامی مواد مورد نیاز سس شامل ماست، آب لیموی تازه، روغن زیتون، نمک و مواد خرد شده را در یک کاسه ریخته و هم بزنید. حالا مایه سس را کنار بگذارید.

مرحله پنجم
پس از تهیه نان پیتا، آن‌ها را به ۱۲ قطعه تقسیم کرده و فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ فارنهایت) گرم کنید. سپس مقداری روغن پخت‌وپز را روی هر نان پیتا اسپری کنید. پس از آن روی نان اسپری شده مقداری کنجد، دانه خشخاش و فلفل سیاه بپاشید.

روی قالب فویل گذاشته و نان‌ها را روی آن قرار دهید. سپس به مدت شش تا هفت دقیقه بگذارید در فر تا ترد و طلایی شوند. پس از آن از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله ششم
مایه بادمجان را همراه با سس ماست و چیپس پیتا سرو کرده و روی سالاد گوجه‌های گیلاسی را برای تزیین قرار دهید. حالا سالاد بادمجان کبابی شما آماده است، نوش جان.

چند نکته
برای کباب کردن بادمجان به جای فر می‌توانید از شعله گاز استفاده کنید. برای این کار بادمجان‌ها را در سیخ یا چنگال فرو کرده و روی حرارت بالا نگه‌ دارید تا کاملا کباب شود.

می‌توانید فلفل دلمه‌ای و گوجه را هم همراه با بادمجان کباب کرده و به صورت کبابی به سالاد خود اضافه کنید.2

آشنایی با طرز تهیه سه مدل سالاد کبابی


سالاد سبزیجات کبابی با پنیر بز


مواد لازم
هویج :2 عدد

کدو : 1 عدد متوسط

پنیر بز : ¼ پیمانه

پیاز قرمز : 1 عدد کوچک

کاهو : 1 عدد کوچک

روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک :1 قاشق غذاخوری

نمک و پودر فلفل سیاه : مقداری

طرز تهیه
ابتدا پیازها را خلالی برش زده و لایه های آن را جدا کنید و هویج ها را خلالی خرد کنید طوری که طول هر خلال آن 2.5 سانتی متر باشد و کدو ها را ابتدا به چهار قسمت مساوی برش بزنید و آن را به قسمت های 4 سانتی متری خرد نمایید.

کاهو را هم خرد کنید از قبل فر را روشن کنید و با درجه 450 درجه فرنهایت گرم نمایید و سینی فر را بیرون بیاورید و کدو ، هویج و کاهو را روی آن بچینید و با روغن زیتون روی مواد را کمی چرب کنید و مقداری نمک و فلفل روی آنها بپاشید.

سبزیجات را برای 20 الی 25 دقیقه داخل فر قرار دهید تا به حالت کبابی در بیایند.

در ظرفی که قرار است سالاد خود را سرو نمایید مقداری سرکه و باقی مانده روغن زیتون را با مقدار کمی فلفل و نمک مخلوط کرده کاهو را به آن آغشته کنید. سپس کدو و هویج و پیاز کباب شده را روی کاهو بچینید و آخر از همه پنیر بز له شده را روی سالاد قرار دهید و سالاد را سرو نمایید.3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.kalleh.com
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.