آموزش تهیه انواع شکلات

درست است که الان دیگر انواع و اقسام شکلات‌ها را کارخانجات داخلی هم تولید می‌کنند ولی این دلیل نمی شود اگر اهل درست کردن شیرینی و شکلات هستید خودتان دست به کار نشوید.
شنبه، 11 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع شکلات

بارک شکلات سفید 


موادلازم
شکلات سفید   ۴۵۰ گرم
آلبالو خشک   ½۱ پیمانه
مغز پسته   ¼۱ پیمانه
روغن مایع   ½۱ قاشق غذاخوری

آموزش تهیه انواع شکلات

طرز تهیه
شکلات را به روش بن ماری آب کنید اما قبل از اینکه همه شکلات آب شود کاسه را از روی آب داغ بردارید تا شکلات نسوزد. وقتی نیمی از شکلات ها آب شده اند آن را کناری گذاشته و به سرعت هم بزنید تا با حرارت موجود بقیه شکلات ها هم آب شوند.دما را دوباره چک کنید. حالا روغن را در آن بریزید تا به طور یکنواخت مخلوط شود. کم کم شکلات سفت می شود.

دوباره شکلات را به سرعت هم بزنید. مغز پسته ها و آلبالوهای خشک شده را در آن بریزید و هم بزنید. کمی از مغز و آلبالو خشک را برای روی شکلات نگه دارید.

یک سینی را با فویل بپوشانید، شکلات را روی آن پهن کنید طوری که ضخامت آن حدود ۱.۵ سانتی متر باشد. بقیه آجیل را که نگه داشته بودیم روی شکلات بپاشید.

سینی را در دمای اتاق بگذارید تا شکلات سفت تر شود.سپس آن را به تکه های زاویه دار و نامنظم بشکنید و در ظرف دربسته در دمای اتاق ذخیره کنید.


شکلات شیر عسلی


مواد لازم
شکلات تلخ یا شکلات شیری  ۱۰۰ گرم
شکلات سفید  ۲۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور  ۳۰۰ گرم
شیرعسلی   ۴۰۰ گرم
گردو خردشده   ۵۰ گرم

آموزش تهیه انواع شکلات

طرز تهیه
برای تهیه شکلات شیر عسلی ولنتاین ابتدا شکلات تلخ یا شکلات شیری را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری) ذوب کنید.

شکلات ذوب‌شده را با بیسکوییت پتی بور پودر شده، گردو و شیر عسلی مخلوط کنید و هم بزنید. از مخلوط به اندازه یک قاشق چایخوری بردارید و داخل دستتون گرد کنید.

شکلات‌های گرد را روی فویل بچینید.شکلات‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال یا فریز قرار دهید تا سرد شده و فرم بگیرد. وقتی شکلات‌ها حسابی سفت و محکم شدند،‌ شکلات سفید را نیز به روش بن ماری یا داخل ماکروفر ذوب کنید.

حالا با استفاده از قاشق، شکلات سفید را به هر شکلی که دوست دارید روی شکلات‌های سرد بریزید. چون شکلات‌ها سرد هستند، شکلات سفیدی که روی آن‌ها میریزید به سرعت می‌بندد. وقتی شکلات‌های سفید بسته شد، دوباره مقداری شکلات سیاه را ذوب کرده و این بار با استفاده از قیف روی شکلات‌های سفید بریزید و آن‌ها را تزیین کنید.


شکلات مغزدار فندوقی


مواد لازم
کره بادام زمینی   ۱۰۰گرم
کره  ۵۰گرم
شکلات تلخ یا شیرین   ۴۰۰گرم
مغزفندق یا گردو یا مغز دلخواه
پودربیسکوییت پتی پور وانیلی   ۱/۲پیمانه
پودرقند یا شکر الک شده   ۱/۴پیمانه

آموزش تهیه انواع شکلات

طرزتهیه
ابتدا شکلات را با کمی روغن بن ماری کنید کره ی بادام زمینی وکره ،را داخل ظرفی روی حرارت کاملا ملایم گذاشته تا آب شود ولی نسوزد پودرشکر را اضافه کرده هم میزنیم تا حل شود . پودر بیسکوییت را اضافه کرده و با ویسک هم میزنیم تا حالت خمیری پیداکند و مواد کاملا جذب هم شوند و از روی حرارت بردارید.

کمی شکلات آب شده را داخل قالب های مخصوص شکلات از جنس سیلیکونی ریخته قالب را خوب میچرخانیم تا دیواره ها کاملا به شکلات آغشته شود .

نیم ساعت زمان داده تا شکلات بگیرد.

از مایه ی کره ای با اندازه ی یک فندق کوچک برداشته یک طرف قالب گذاشته و کنار آن تکه ای مغز دلخواه بگذارید .

سپس از شکلات بن ماری شده روی مواد میانی ریخته تا کاملا هم سطح قالب شود بعد با پالت سطح قالب را صاف کنید .

بمدت ۳ساعت درون یخچال قرار دهید تا شکلات آماده شود. 1


شکلات کاکائویی


مواد لازم
آب   یک لیوان
پودر کاکائو (مرغوب)   دو لیوان
کره (نرم شده در دمای اتاق)   ۲سوم لیوان
شکر   نصف لیوان
شیر (پرچرب)   ۲سوم لیوان
پودر قند   ۱چهارم لیوان

آموزش تهیه انواع شکلات

دستور تهیه
ابتدا داخل قابلمه بزرگی مقداری آب ریخته و اجازه دهید بجوشد و بعد زیر شعله را ملایم کنید.

کره نرم شده و پودر کاکائو الک شده را با هم مخلوط کرده و آنها را داخل ظرفی کوچکتر از قابلمه آب ریخته و ظرف کوچکتر را روی اب در حال جوش با شعله ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید.(روش بن ماری)

دقت کنید که هیچ توده ای نباید داخل مواد وجود داشته باشد حتی در صورت لزوم می توانید از گوشتکوب برقی هم برای یکدست کردن شکلات استفاده کنید.حالا ۱ لیوان اب گرمی را به مواد اضافه کرده و باز هم خوب هم بزنید.زیر شعله را کمی زیاد کنید. مراقب کاکائو باشید تا نجوشد. در صورتی که احساس کردید دما زیاد شده آن را مجددا کم کنید.

مخلوط رو به ظرف جداگانه منتقل کنید و شکر و پودر شکر را با هم مخلوط کرده و آن را به شکلات اضافه کنید. شیر را جوشانده و صبر کنید کاملا ولرم شود و بعد کم کم آن را به شکلات اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد صاف و یکدست شوند.

در صورت تمایل مواد را با همزن مخلوط کنید. قالب مناسبی را کمی چرب کرده و شکلات را داخل آن بریزید و در صورت تمایل مغز برای آن قرار دهید و اجازه دهید شکلات ۱ شب داخل فریزر بماند.

نکات مهم
۱)توجه داشته باشد که خوب یا بد بودن طعم شکلات مستقیما مربوط به کیفیت پودر کاکائو می باشد پس هنگام خرید پودر کاکائو دقت کنید که از نوع مرغوب ان استفاده شود.

۲)اگر میخواهید شکلات شما روشن تر شود از مقدار بیشتری شیر استفاده کرده و ۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با شیر مخلوط کنید تا مشکلی در بستن شکلات نداشته باشید.

۳)هرچه پودر کاکائو شما مرغوب تر باشد رنگ شکلات تیره تر خواهد شد.

۴)در صورت تمایل از شیرهای طعم دار مثل شیر نارگیل،شیر موز و سایر طعم ها در تهیه شکلات استفاده کنید. 2


شکلات مغزدار


مواد لازم
کره   200 گرم 
پودر کاکائو   2 /1 پیمانه 
تخم‌مرغ درشت   1 عدد 
شکر   150 گرم 
پسته  1 پیمانه 
گردوی خردشده  1 پیمانه 
بیسکویت ساده  200 گرم 
پودر پسته یا ترافل رنگی برای تزیین  به مقدار لازم

آموزش تهیه انواع شکلات

طرز تهیه شکلات مغزدار خانگی
کره را در ظرفی مثل شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا آب شود. کاکائو را هم اضافه کرده و با کره آب‌شده خوب مخلوط کنید. 

تخم‌مرغ را در کاسه‌ای مناسب شکسته، شکر را به آن اضافه کرده و با همزن برقی خوب هم بزنید و مخلوط کنید؛ تا جایی که شکر حل شده و تخم‌مرغ پف کند.

تخم‌مرغ و شکر را به مخلوط کره و کاکائو اضافه کرده و خوب هم بزنید. حالا مخلوط را از روی حرارت بردارید.

بیسکویت را خرد کرده و همراه با پسته و گردوی خردشده به مواد دیگر اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

جعبه‌ای مثل جعبه باقلوا آماده کرده و در آن کیسه‌ فریزری پهن کنید طوری که کف و دیواره ظرف با آن پوشانده شود. مواد شکلات را در ظرف روی نایلون ریخته و پهن کنید تا به صورت یکدست در همه سطح ظرف قرار گیرد.

روی شکلات را با پشت قاشق خوب صاف کنید، سپس روی آن را با پودر پسته یا ترافل رنگی تزیین کنید. بعد روی ظرف را پوشانده و آن را در فریزر بگذارید. بعد از سفت شدن شکلات آن را برش زده و در ظرف مورد نظر بچینید.

نکته
وقتی کره را روی حرارت می‌گذارید باید حواستان باشد که نسوزد، حرارت ملایم کره را آب می‌کند.

کاکائو را هم که اضافه می‌کنید زمانی که با کره مخلوط شد، سریع از روی حرارت بردارید که نسوزد. 3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.ashpaziha.com
3.www.seemorgh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما