طرز تهیه چند مدل پودینگ توت فرنگی

پودینگ توت فرنگی دسر خوشمزه و شیک و مدرن است که طعم هر ذائقه ای را به خود جلب می کند.در ادامه همراه ما باشید.
دوشنبه، 13 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند مدل پودینگ توت فرنگی

پودینگ توت فرنگی با شیر


مواد لازم
شیر  ۱ لیتر
توت فرنگی متوسط  ۲۰ عدد
ورق ژلاتین  ۵ عدد
شکر  ۱ قاشق سوپخوری
سس توت فرنگی  ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چند مدل پودینگ توت فرنگی

نکته
برای تهیه این دسر می‌توانید از شیر پرچرب یا کم چرب استفاده کنید، اما استفاده از شیرپرچرب حالت کرمی‌تری به این دسر می‌دهد و آن را خوشمزه‌تر می‌کند؛ بنابراین در صورت امکان از شیر پرچرب استفاده کنید.

به جای سس توت فرنگی از یک الی دو قاشق غذاخوری مربا توت فرنگی نیز می‌توانید استفاده نمایید.

طرز تهیه
این دسر لایه لایه است، از اینرو برای تهیه آن از پایین‌ترین لایه شروع می‌کنیم.

شیر را در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهد و ورقه‌های ژلاتین را داخل آن بریزید.

اکنون شکر را اضافه کنید و بهم بزنید.

آنقدر بهم بزنید که ژلاتین کاملا حل شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید و مجددا اندکی بهم بزنید.

اکنون در لیوان‌های مناسبی مقداری از مایع را بریزید، توجه کنید که نباید لیوان‌ها پر شوند و مقداری از آن‌ها باید خالی بمانند. سعی کنید ارتفاع این مایع در تمام لیوان‌ها یکسان باشد. در زمانی که مایع را در لیوان می‌ریزید، هرزگاهی مابقی آن که در قابلمه مانده را بهم بزنید تا ژلاتین حالت خود را حفظ کند.

صبر کنید تا زمانی که شیر سرد شود و لیوان‌های حاوی شیر، ژلاتین و شکر بخار نداشته باشند. سپس آن‌ها را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا ببندد.

توت فرنگی‌ها را به همراه مربا یا سس توت فرنگی داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. توجه داشته باشید که نیاز نیست مایع یک دست شود و بهتر است کمی توت فرنگی‌ها مشخص باشند.

اکنون لیوان‌ها را از یخچال خارج کنید و مقداری از سسی که در مرحله قبل آماده کردید را روی لیوان‌ها بریزید. برای مدت کوتاهی مجددا پودینگ را در یخچال قرار دهید تا لایه توت فرنگی نیز خنک شود.

پودینگ توت فرنگی با شیر آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

چند نکته
حتما شما نیز شنیده‌اید که برای استفاده از ورق ژلاتین ابتدا آن را در آب سرد یا گرم حل می‌کنند. این شیوه استفاده از ورق ژلاتین برای خوراکی‌هایی است که به یک ژله شفاف نیاز دارند که میوه‌ها در آن مشخص باشد؛ بنابراین برای پودینگ که فقط به یک لایه کرمی و ژلاتینی احتیاج داریم نیاز به این کار نیست و می‌توانید آن را به طور مستقیم به شیر اضافه کنید.

برای میهمانی‌ها می‌توانید پودینگ را در یک ظرف بزرگ نیز تهیه کنید و آن را سر سفره بیاورید تا میهمانان بسته به سلیقه خودشان مقداری از آن را داخل ظرف بکشند. 1


پودینگ توت فرنگی


مواد لازم
توت فرنگی  300 گرم
شیر  3 پیمانه
نشاسته ذرت  3 قاشق غذاخوری
آرد  2 قاشق غذاخوری
شکر  یک پیمانه سر خالی
پودر ژله توت فرنگی  2 تا 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه چند مدل پودینگ توت فرنگی

مراحل تهیه پودینگ توت فرنگی
1. برای درست کردن پودینگ توت فرنگی خوشمزه، ابتدا توت فرنگی ها را به همراه نصف پیمانه شیر در مخلوط کن می ریزیم و پوره می کنیم. بعد از پوره کردن آن را کنار می گذاریم.

2. سپس در یک ظرف دو و نیم پیمانه شیر می ریزیم و 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت + 2 قاشق غذاخوری آرد را داخل ظرف شیر الک می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا به خوبی با شیر حل شوند و یکدست شوند.

3. حالا توت فرنگی پوره شده را اضافه می کنیم و در ادامه یک پیمانه سرخالی شکر می ریزیم و با همزن دستی به صورت مرتب روی حرارت ملایم هم می زنیم تا غلیظ شود.

4. بعد از اینکه کمی غلیظ شد، 2 تا 3 قاشق غذاخوری پودر ژله توت فرنگی اضافه می کنیم تا پودینگ ما طعم و مزه بهتری داشته باشد. بعد از اضافه کردن پودر ژله دوباره هم می زنیم تا غلظت پودینگ ما به غلظت فرنی برسد. هم اکنون پودینگ توت فرنگی ما آماده است.

5. حالا پودینگ را داخل لیوان ها می ریزیم و روی آن را با تکه های میوه مثلا موز یا بیسکویت و خامه فرم گرفته تزیین می کنیم و بعد به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. امیدواریم از خوردن این پودینگ توت فرنگی خوشمزه لذت ببرید.

اضافه کردن خامه
در صورتی که دوست داشته باشید می توانید به پودینگ توت فرنگی خامه صبحانه هم اضافه کنید. برای این کار بعد از اینکه پودینگ به غلظت فرنی رسید، یک قاشق غذاخوری خامه صبحانه اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم.

پودینگ توت فرنگی قالبی
توجه کنید این پودینگ را نمی شود به صورت قالبی درست کرد و باید به صورت تک نفره در لیوان و ظرف های دلخواه سرو کنید. 2


پودینگ توت فرنگی با پتی بور


مواد لازم
پودینگ توت فرنگی  ۱ بسته
پودینگ وانیلی  ۱ بسته
شیر  ۱ لیتر
بیسکویت پتی بور ساده
توت فرنگی

طرز تهیه چند مدل پودینگ توت فرنگی

طرز تهیه
ابتدا پودینگ توت فرنگی رو با  ۵۰۰ میلی لیتر شیر سرد هم زده بعد روی حرارت قرار دهید تا همانند فرنی غلیظ بشه ، در طی این مدت بایستی مرتب هم بزنید .
پودینگ رو در ظرف مورد نظر بریزید و اجازه بدید کمی خنک بشه .

بعد بیسکویت رو روی پودینگ بچینید .

پودینگ وانیلی رو هم مثل پودینگ توت فرنگی درست کنید .

سپس به آرامی روی بیسکویت ها بریزید .

نکته :  پودینگ رو خیلی آروم و ترجبحا” با قاشق روی بیسکویت ها بریزید تا بیسکویت ها شناور نشن .

بعد از اینکه پودینگ کمی سرد شد ، توت فرنگی ها رو روی پودینگ بچینید،سپس بمدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بذارید ( من عاشق اون بیسکویت وسطشم که بعد از ۲۴ ساعت مزه کیک می ده و انگار یه لایه کیک با ارتفاع خیلی کم وسط دسر گذاشتی ) .

نکته : روی این پودینگ ها نوشته شده برای هر بسته به ۷۵۰ میلی لیتر شیر نیاز هست . من با ۵۰۰ میلی لیتر شیر درست کردم چون می خواستم پودینگم غلیظ تر بشه . چرا ؟ برای اینکه وقتی می خوایم پودینگ رو روی بیسکویت ها بریزیم غلظت و سنگینی اونا باعث بشه که بیسکویت ها بالا نیان و روی مایع شناور نشن . 3


پودینگ توت فرنگی خانگی


مواد لازم
شیر ۳ ونیم لیوان
توت فرنگی  ۳۰۰ گرم
شکر ۱ لیوان
کره ۱ قاشق مرباخوری
نشاسته ۲ قاشق غذاخوری پر
آرد ۲ قاشق غذاخوری پر
آرد برنج نصف قاشق غذاخوری
رنگ قرمز خوراکی مجاز کمی

طرز تهیه چند مدل پودینگ توت فرنگی

طرز تهیه
توت فرنگی هارو بشورین و بزارین در آبکش آبشون بره، بعد خرد کنین و در مخلوط کن یا خرد کن دستی قشنگ پوره کنین. در قابلمه بزرگی، شیر و شکر رو مخلوط کنین، بعد توت فرنگی هارو اضافه کنین و مخلوط کنین، بعد نشاسته و آرد هارو اضافه کنین و بزارین روی شعله متوسط، اونقدر هم بزنین تا غلیظ شه و شروع کنه به جوشیدن. (با همزن دستی هم بزنین بهتره از قاشق) . از شعله بردارین و کره رو اضافه کنین و مخلوط کنین و داخل ظرفهای دلخواه بریزین. بعد ازینکه کمی سرد شد، بزارین یخچال. بعد از چند ساعت تزیین کنین و سرو کنین. 4


پودینگ توت فرنگی


مواد لازم
توت فرنگی  500 گرم
 زردآلو یا آلوی بدون هسته  200 گرم
 شکر آسیاب شده  100 گرم
 آب لیموترش  به میزان لازم
 آرد  250 گرم
 شکر  75 گرم
 بیکینگ پودر  2 قاشق چای خوری
 تخم مرغ  یک عدد، زده شده
 شیر پرچرب  150 میلی لیتر
 کره  75 گرم، ذوب شده و خنک شده
 خامه   برای تزیین

طرز تهیه چند مدل پودینگ توت فرنگی

طرز تهیه
 ابتدا فر را با حرارت 190 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

توت فرنگی و آلو یا زردآلو را از وسط برش بزنید هسته آن را بیرون آورده و خرد کنید. شکر آسیاب شده ، 25 گرم آرد و آبلیمو را به میوه های خرد شده اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید.

قالب مورد نظر را چرب کرده مخلوط بالا را داخل آن بریزید.

تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را داخل آن آب کنید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

در این فاصله در ظرف دیگری تخم مرغ را هم بزنید، باقی مانده آرد ، شکر و بکینگ پودر را افزوده و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. شیر را به تدریج افزوده و همه مواد را با هم مخلوط کنید،

در آخر کره را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر نرم و لطیف دربیاید.خمیر آماده شده را روی مواد قبلی داخل قالب بریزید و همه جای آن خوب پخش کنید.

قالب را برای 35 تا 40 دقیقه داخل فر گرم شده قرار دهید تا پخته و طلایی شود.بعد از اینکه پودینگ پخته شد آن را از فر بیرون آورید و با توت فرنگی و خامه تزیین کرده سرو کنید. 5


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.baronak.com
3.www.baharsite.com
4.www.mag.farzand.net
5.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.