آموزش تهیه انواع دسر با سیب

سیب یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که می توانید با آن انواع دسرها را درست کنید، در ادامه مطلب قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه دسر با سیب را آموزش دهیم.
دوشنبه، 13 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع دسر با سیب

ژله سیب و نعنا


مواد لازم
۹۰۰ گرم سیب
۶ پیمانه  شکر
۳ قاشق سوپخوری  برگ نعنای تازه، ریز خرد شده

طرز تهیه
۱. سیب‌ها را پس از شست‌وشو به قطعات درشت خرد کنید و در قابلمه ای بریزید و آنقدر آب به آن اضافه کنید تا روی سیب ها را بگیرد.ظرف را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. بگذارید مخلوط سیب و آب بجوشد تا میوه نرم شود.

۲. سپس این مخلوط را با استفاده از یک قطعه پارچه تمیز نازک مانند تنظیف صاف کنید. به این ترتیب که مخلوط سیب را در آن بریزید و آن را در قابلمه دیگری به نحوی قرار دهید که مایع حاصل از پخت سیب و آب سیب ها از دستمال در ظرف دوم بچکد. دستمال را به گونه ای در لبه قابلمه ثابت کنید که یک شب تا صبح بماند و آب آن کاملاً از دستمال رد شود. از فشردن سیب در داخل دستمال خودداری کنید وگرنه ژله شما شفاف نخواهد شد.

۳. صبح روز بعد میزان مایع جمع شده در ظرف را اندازه گیری کنید و به ازای هر ۶۰۰ میلی لیتر از آن ۴ پیمانه شکر اضافه کنید. آن را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید بگذارید آرام آرام به جوش آمده و شکر در آن حل شود. بگذارید بجوشد تا قوام آید. برای آزمایش قوام کافی آن می توانید یک قاشق از آن را در یک نعلبکی بریزید و بگذارید سرد شود. اگر سطح روی آن بسته شد و چین افتاد، قوام ژله کافی است.

۴. آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. سپس نعنا را اضافه و مخلوط کنید.

۵. ژله را در ظروف دربسته شیشه ای که قبلا داغ و استریل کرده اید بریزید و در یخچال نگاه دارید. پس از بازکردن در هر ظرف آن را در مدت یک هفته مصرف کنید.


پودینگ سیب و کارامل


مواد لازم
دو فنجان  کمپوت سیب
سه قاشق غذاخوری  آب لیمو
نصف قاشق چایخوری  پودر دارچین
۱/۸ قاشق چایخوری  جوزهندی
۱/۴ فنجان کشمش
یک فنجان  آرد سفید
۳/۴ فنجان  شکر
یک قاشق چایخوری  بیکینگ پودر
یک چهارم قاشق چایخوری  جوش شیرین
نصف فنجان  شیر
دو قاشق غذاخوری  کره
دو قاشق چایخوری  وانیل
نصف فنجان  گردوی خرد شده
۳/۴ فنجان  بستنی کارامل
نصف فنجان  آب
یک قاشق غذاخوری  کره

آموزش تهیه انواع دسر با سیب

طرز تهیه
۱. فر را از قبل با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را چرب کنید و سیب ها را ته ظرف بچینید. سپس آب لیمو، دارچین و جوزهندی و کشمش را روی آن بپاشید.

۲. در ظرف دیگری آرد، شکر، بیکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و شیر، دو قاشق غذاخوری کره، وانیل و گردو را به آن بیفزایید. سپس روی کشمش ها بریزید.

۳. بستنی کارامل، آب و یک قاشق کره را با هم مخلوط کنید و بجوشانید. سپس آن را روی خمیر بریزید. سینی را به مدت ۳۵ دقیقه درون فر قرار دهید.


دسر سیب و شیر ژاپنی

دسری  که معمولا ژاپنی‌ها درست می‌کنند ترکیب سالمی از شیر و سیب، شبیه فرنی گرم و لذیذ در دل زمستان با کمی میوه و دارچین که برف را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

مواد لازم
یک سیب پوست‌کنده و مکعبی خردشده
نصف یا یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای (اندازه‌اش به شیرینی‌پسندی آدم‌ها بستگی دارد)
یک پیمانه شیر سویا یا شیر بادام یا هر شیری که دوست دارید
یک قاشق غذاخوری پودر نشاسته ذرت (باید در شیر سرد که بالا گفته شده حل شود)
یک قطره عصاره وانیل (دلبخواه)
یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده
کمی دارچین

طرز تهیه
۱- در دستور اصلی سیب‌های خردشده با کمی روغن نارگیل و شکر تفت‌ داده می‌ شوند، اما می‌توانیم بدون روغن هم این کار را بکنیم.

شکر را روی سیب ریخته و می‌گذاریم چند دقیقه‌ای بگذرد تا‌ آب بیاندازد و بعد در قابلمه کوچک تفلون با هم تفت می‌دهیم تا سیب تقریبا بپزد. شاید کمتر از ۱۰ دقیقه زمان ببرد.

۲- زنجبیل رندیده را اضافه کرده و کمی بعد شیر را (قبلا نشاسته را در شیر سرد حل کرده‌ایم) روی این مخلوط می‌ریزیم و حسابی هم می‌زنیم. محصول در دمای پایین اجاق گاز، آرام آرام سفت می‌شود و تقریبا شبیه فرنی می‌شود.

اینجاست که عصاره وانیل را اضافه کرده، هم زده و از روی شعله برمی‌داریم و در ظرف مناسب ریخته و کمی روی آن پودر دارچین می‌پاشیم. 1


دسر سیب(تافی کاراملی)


مواد لازم
سیب: ۷ عدد کوچک
تافی کاراملی: ۴۲۰ گرم
خامه سنگین: ۳ قاشق غذاخوری
مواد تزئینی: اختیاری و بر حسب دلخواه

آموزش تهیه انواع دسر با سیب

طرز تهیه
۱. سیب‌ها را شسته و با حوله کاغذی کاملا خشک کنید. چوب آب نبات یا سیخ چوبی (با اندازه مناسب) را وسط سیب فرو کنید.

۲. یک سینی فر یا ظرف مخصوص فر را کاغذ روغنی گذاشته، روی کاغذ را با اسپری آشپزی چرب کنید، در یخچال بگذارید تا سفت شود.

۳. تافی‌ها و خامه را داخل یک کاسه مناسب مایکروفر (کاسه‌ای با اندازه ۵ پیمانه) بریزید.

۴. کاسه را در مایکروفر گذاشته و در فواصل ۳۰ ثانیه‌ای گرم کنید، بین فواصل آن را هم بزنید تا زمانی که ذوب و یکدست شود. این کار حدود ۲ تا ۳ دقیقه طول می‌کشد. اگر خیلی روان و شل است بگذارید کمی خنک شود، چون اگر خیلی شل باشد خوب روی سیب‌ها نمی‌نشیند.

۵. سیب‌ها را یکی یکی داخل کارامل بزنید به این صورت که دسته آن را گرفته و با زاویه آن را نگه دارید، توی کارامل فرو کنید و بچرخانید تا دور سیب تا بالای سیب نزدیک به حفره بالایی، کاراملی شود.

۶. سیب را بالا نگه دارید و بگذارید کارامل اضافی داخل ظرف بریزید سپس ته سیب را داخل لبه ظرف بچرخانید تا کارامل اضافی داخل ظرف برگردد.

۷. سیب را بالا نگه داشته و وارونه کنید تا کارامل کمی راه بیفتد، سپس فورا داخل مواد تزئینی بزنید و بچرخانید (یا روی آن بپاشید)، چون در غیر اینصورت کارامل سفت خواهد شد. دسر با سیب امادست.

نکات
خامه سنگین (پرچرب): این نوع خامه بر خلاف خامه صبحانه که سبک است حاوی مقدار چربی بیشتری است و به صورت خانگی هم می‌توان با ترکیب خامه و کره را که ۱/۴ پیمانه کره و ۳/۴ پیمانه خامه است، تهیه کرد. شیر تغلیظ شده هم جایگزین خوبی برای این ماده است.

مواد تزئینی: شما می‌توانید برای این بخش هر چیزی که در دست دارید استفاده کنید. این تزئینات بیشتر برای زیبایی کار هستند وگرنه بدون آن‌ها هم سیب کاراملی خوشمزه خواهد بود. 2


دسر سیب دارچینی


مواد لازم
سیب 5 عدد 
آب 1/4 لیوان
پودر دارچین 2 قاشق چایخوری
شکر قهوه ای یا شکر سیاه 2 قاشق غذاخوری
بستنی مقداری برای تزیین

آموزش تهیه انواع دسر با سیب

طرز تهیه
برای تهیه این دسر کم کالری و خوشمزه ابتدا سیب ها را پوست بکنید، هر سیب را از وسط به دو قسمت کنید و هسته سیب را خارج کنید و سیب را به تکه های یک اندازه برش بزنید.
 
برش های سیب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس آب، پودر دارچین و شکر قهوه ای را روی سیب ها بریزید ، کمی مخلوط کنید و 20 دقیقه اجازه دهید با حرارت ملایم سیب ها بپزند و نرم شوند.
 
پس از این مدت زمان حرارت را بیشتر کنید تا آب اضافی تبخیر شود ، در این مدت 1 – 2 بار به آرامی و با چنگال مواد را هم بزنید تا تمام قسمت ها یکدست بپزد ، پس از پخت اجازه دهید سیب ها کاملا خنک شوند سپس داخل ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.
 
در انتها میتوانید این دسر خوشمزه را همراه با مقداری بستنی یا سس شکلاتی ، تزیین و … سرو کنید. 3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.persianv.com
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.