طرز تهیه انواع دسر رژیمی

افرادی که انواع رژیم غذایی لاغری را دنبال می‌کنند، حق دارند از دسرهای خوشمزه میل کنند. چند دسر رژیمی که می‌توانند با حداقل میزان کالری و کاملا سلامت باشند. و حتی حاوی موادی باشند که سرشار از فیبر بوده و در کاهش احساس گرسنگی شما بسیار تاثیرگذار است. با ما همراه باشید تا چند دسر رژیمی خوشمزه را با هم یاد بگیریم.
پنجشنبه، 16 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه انواع دسر رژیمی

بستنی موز و کره بادام زمینی


مواد لازم
۴ عدد موز رسیده
۱/۴ پیمانه کره بادام زمینی
۱/۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین
۱/۴  قاشق غذاخوری جوز هندی رنده شده

طرز تهیه انواع دسر رژیمی

طرز تهیه
موزهای حلقه شده را کنار هم در یک کیسه نایلونی بچینید و به مدت حداقل دو ساعت تا حداکثر ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید. تکه‌های موز یخ زده، کره بادام زمینی، دارچین، جوز هندی و نمک را در یک مخلوط کن به خوبی برای ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید. تا یک  پوره نرم و یکدست به شکل خامه حاصل شود. حدود یک ساعت در فریزر قرار داده و سپس میل کنید.


سیب گریل شده


مواد لازم
۴ عدد سیب
۲ قاشق غذاخوری کره ذوب شده
۱ قاشق غذاخوری مخلوط دارچین و شکر
۱/۳ پیمانه گردوی پودر شده
بستنی وانیلی برای سرو

طرز تهیه انواع دسر رژیمی

طرز تهیه
برای تهیه این دسر رژیمی، کره، دارچین و شکر را در یک ماهیتابه کوچک با هم مخلوط کرده و کمی تفت دهید. سیب را با دستگاه برش مخصوص به شکل گل برش بزنید. اگر این دستگاه را ندارید، به شکل حلقه‌های ضخیم برش زده و به مخلوط کره و دارچین آغشته کنید. درون ظرف ریخته و روی آن را فویل بپیچید. درون فر با دمای ۱۸۰ حدود ۱۵ دقیقه قرار دهید. از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شود. با یک اسکوپ بستنی وانیلی و گردوی پودر شده تزیین کرده و سرو کنید. 1


دسر سیب دارچینی


مواد لازم
سیب 5 عدد 
آب 1/4 لیوان
پودر دارچین 2 قاشق چایخوری
شکر قهوه ای یا شکر سیاه 2 قاشق غذاخوری
بستنی مقداری برای تزیین

طرز تهیه انواع دسر رژیمی

طرز تهیه
برای تهیه این دسر کم کالری و خوشمزه ابتدا سیب ها را پوست بکنید، هر سیب را از وسط به دو قسمت کنید و هسته سیب را خارج کنید و سیب را به تکه های یک اندازه برش بزنید.
 
برش های سیب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس آب، پودر دارچین و شکر قهوه ای را روی سیب ها بریزید، کمی مخلوط کنید و 20 دقیقه اجازه دهید با حرارت ملایم سیب ها بپزند و نرم شوند.
 
پس از این مدت زمان حرارت را بیشتر کنید تا آب اضافی تبخیر شود، در این مدت 1 – 2 بار به آرامی و با چنگال مواد را هم بزنید تا تمام قسمت ها یکدست بپزد، پس از پخت اجازه دهید سیب ها کاملا خنک شوند سپس داخل ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.
 
در انتها می توانید این دسر خوشمزه را همراه با مقداری بستنی یا سس شکلاتی، تزیین و … سرو کنید.


دسر سیب و جو پرک رژیمی


مواد لازم
جو پرک 1/3 لیوان
سیب 1 عدد
تخم شربتی 1 قاشق غذاخوری
شیر بادام 1 لیوان
زنجبیل 1/4 قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
عسل و گردو مقداری

طرز تهیه انواع دسر رژیمی

طرز تهیه
تخم شربتی را داخل کاسه ای بریزید و به آن آب اضافه کنید و پس از 10 دقیقه دانه ها خیس خورده را از آب جدا کنید ( این روش برای تمیز شدن تخم شربتی است تا شن های ریز و خاشاک جدا شوند ).
 
تخم شربتی، جو پرک، سیب پوست گرفته خرد شده، شیر بادام، زنجبیل، دارچین و 1 – 2 قاشق غذاخوری عسل را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و 10 دقیقه روی حرارت مخلوط کنید تا مواد غلیظ شوند.
 
دسر را داخل ظرف سرو بریزید و روی آن را با پودر دارچین و گردوی خرد شده تزیین کنید ( در صورت تمایل میتوانید اواخر پخت چند قطره اسانس وانیل اضافه کنید ).

نکته ها 
این دسر کم کالری مناسب برای تناسب اندام است، تخم شربتی موجب کاهش اشتها می شود و ادویه های این دسر در افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی موثرند.


گرانولای عسل و دارچین


مواد لازم
جو پرک 150 گرم 
بادام شیرین 100 گرم 
تخمه کدو 50 گرم 
تخمه آفتابگردان 50 گرم
روغن 2 قاشق غذاخوری
عسل 1/2 لیوان 
کشمش 1/4 لیوان 
دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه انواع دسر رژیمی

طرز تهیه
تمام مواد را داخل کاسه ای بریزید، عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند ( اگر مخلوط کردن با قاشق مشکل بود از دست هایتان کمک بگیرید ).

ته سینی را چرب کنید یا کاغذ روغنی قرار دهید، مواد را داخل قالب یا سینی بریزید و با دست خوب فشرده کنید سپس در فر با دمای 160 درجه سانتیگراد به مدت 30 – 40 دقیقه قرار دهید ( میتوانید مدت پخت را بیشتر کنید ).
 
پس از پخت اجازه دهید گرانولا خوب سرد شود سپس برش بزنید و داخل سلفون یا ظرف در دار بسته بندی کنید ( این گرانولا تا 1 ماه در یخچال قابل نگهداری است ) ؛ در صورتی که فر ندارید می توانید این مواد را داخل قابلمه و روی حرارت تُست کنید.

نکته ها
می توانید به جای عسل از شکر قهوه ای یا سفید استفاده کنید، می توانید داخل گرانولا از انواع میوه های خشک استفاده کنید، گرانولا به تنهایی یا برای تزیین و سرو دسر عالی است.2


دسر بیسکویتی رژیمی


مواد لازم (برای ۴ نفر )
بیسکویت کامور۱ بسته
وانیل کمی
زرده تخم‌ مرغ۴ عدد
شکر کامورنصف پیمانه
کره۵٠ گرم
آرد٣ قاشق سوپخوری
شیر۲ لیوان
شکلات کاکائو کاموربرای تزیین

طرز تهیه دسر بیسکویتى رژیمی
در یک کاسه مناسب زرده‌ها و شکر کامور را بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید. در یک قابلمه شیر و آرد را با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط شکر و زرده را داخل قابلمه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را آن‌قدر هم بزنید تا غلیظ شود. توجه کنید غلظت مواد باید کمی رقیق‌تر از فرنی باشد.

حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس وانیل و کره را داخل آن بریزید و به‌ آرامی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شده و کره نیز آب شود.

در یک ظرف پیرکس، یک ردیف بیسکویت بچینید، سپس روی آن مایه به دست آمده که هنوز داغ است بریزید. روی دسر را می‌توانید با کاکائو تزیین کنید.

ظرف را به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود، سپس آن را سرو کنید.

فوت و فن تهیه دسر بیسکویتی رژیمی بدون فر : دقت کنید که مواد داخل قابلمه را روی حرارت ملایم باید مرتب هم بزنید. در غیر این صورت مواد ته می‌گیرد. 3


پی نوشت:
1.www.blog.karafsapp.com
2.www.irancook.ir
3.www.kamvar.co


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.