دستور تهیه انواع شیرینی بادامی

تنوع شیرینی های خشک کمی بیشتر از شیرینی های تره. چون هم طرز تهیه ی اون ها اغلب آسون تره و هم مدت زمان نگهداری شون بیشتره. به همین دلیل مردم بیشتر از شیرینی های خشک استقبال می کنن.در ادامه به طرز تهیه چند نوع از ان ها اشاره می کنیم.
جمعه، 17 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه انواع شیرینی بادامی

شیرینی بادامی


مواد لازم برای شیرینی بادامی
آرد 130 گرم

نمک 1/4 قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ 1 عدد

کره 80 گرم

پودر قند 50 گرم

پودر بادام 50 گرم

پودر هل 1/2 قاشق چایخوری

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری (دلخواه )

طرز تهیه شیرینی بادامی
ابتدا کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند داخل کاسه بریزید و با همزن برقی کاملا بزنید تا بافت کره باز شود و با پودر قند یکدست شود.

بعد از آن که ترکیب کره و پودر قند مانند خامه زده شد، زرده ی تخم مرغ و پودر هل را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی همه ی مواد را به مدت ۱ دقیقه خوب بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

در این مرحله، بادام را که از قبل آسیاب کرده و به شکل پودر درآورده اید به همراه زعفران دم کرده و کمی نمک به سایر مواد اضافه کنید و با هم هم بزنید.

آرد را از قبل ۳ مرتبه الک کنید. سپس آن را به آرام آرام به مواد اضافه کرده و با استفاده از لیسک به شکل دورانی هم بزنید تا با سایر مواد مخلوط شود و خمیر شیرینی بادامی به دست آید.

خمیر را داخل کیسه نایلون بگذارید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط  قرار دهید تا استراحت کند و مواد تشکیل دهنده ی آن انسجام پیدا کنند.

روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را کمی چرب کنید. بعد از ۳۰ دقیقه استراحت خمیر، آن را روی کاغذ روغنی قرار دهید. سپس یک عدد کاغذ روغنی دیگر روی خمیر قرار دهید و روی آن را بپوشانید. با دست کمی روی خمیر را فشار دهید تا بین دو کاغذ پهن شود. سپس با یک وردنه خمیر را بین دو ورق کاغذ روغنی به قطر ۱ سانتی متر باز کنید.


کاغذ روغنی روی خمیر را بردارید و خمیر پهن شده را با قالب مخصوص برش دهید. خمیر های برش زده شده را روی کاغذ روغنی چرب شده روی سینی فر با کمی فاصله از هم بچینید. وسط هر خمیر قالب زده شده، ۱ عدد بادام خام قرار دهید و آن ها را به دلخواه با زعفران دم کرده رومال کنید.

فر را از قبل در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. سپس سینی فر را داخل فر گرم شده قرار دهید و اجازه دهید تا شیرینی های بادامی به مدت حدود ۲۰ دقیقه داخل فر بپزند.

برای رومال شیرینی می توانید عسل را به روش بن ماری روی بخار آب کنید تا رقیق شود. سپس با استفاده از برس آن را روی شیرینی های پخته شده بمالید.1

دستور تهیه انواع شیرینی بادامی


شیرینی ملکه بادام

شیرینی ملکه بادام یک شیرینی بسیار خوشمزه است که همچون شیرینی گل مینا و شیرینی چرخی می توانید در منزل براحتی و با کیفیت تهیه نمایید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. این شیرینی دارای رویه عسل و بادام می باشد که بسیار لذیذ و مقوی است.

مواد لازم
مواد لازم برا ی تهیه خمیر شیرینی
آرد سفید: ۳۰۰ گرم

پودر قند: ۱۲۵ گرم

تخم مرغ: دو عدد

خامه صبحانه: ۵۰ گرم

شیر: یک استکان ( ۷۵ گرم )

روغن: ۱۵۰ گرم یا کره ۱۷۵ گرم

بکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری

پودر هل: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم برای رویه شیرینی
عسل: ۱۵۰ گرم

شکر: ۷۵ گرم

کره: ۷۵ گرم

خامه صبحانه: ۷۵ گرم

خلال بادام: ۵۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام
برای تهیه شیرینی ملکه بادام ابتدا خمیر شیرینی را آماده می کنیم. پودر قند را با کره یا روغن بوسیله ی همزن برقی، هم بزنید. سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه نمایید و به همزدن ادامه دهید و بعد از آن خامه و شیر را اضافه کنید و با همزن مخلوط نمایید. سپس آرد و بکینگ پودر و پودر هل را مخلوط کرده، الک کنید و به مواد بیفزایید و با همزن برقی هم بزنید تا خمیر یکنواختی بدست آید ( ابتدا با همزن دستی مخلوط نمایید تا آرد به اطراف نپاشد ). کف سینی فر را چرب کرده و مواد را به صورت یکنواخت روی آن پهن نمایید. سینی را در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا دور خمیر طلایی رنگ شود.

در این مرحله از دستور پخت شیرینی ملکه بادام به سراغ تهیه رویه شیرینی می رویم. برای این کار شکر و کره  را درون ظرفی روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم تا کره آب شود و شکر کم کم در آن حل گردد. بعد از آن عسل و خامه را اضافه می کنیم می گذاریم تا مواد به جوش آیند. در مرحله پایانی ساخت شیرینی ملکه بادام, خلال های بادام را در آن می ریزیم و مواد را روی خمیر پخته شده پخش می کنیم و دوباره سینی را درون فر، این بار در طبقه بالا با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم می گذاریم تا به مدت بیست تا سی دقیقه بماند. و پس از سرد شدن شیرینی را به قطعات دلخواه برش داده درون یخچال بگذارید تا آماده سرو گردد.

فوت و فن های پخت این شیرینی خوشمزه
استفاده از شیر در خمیر شیرینی باعث نرم تر شدن خمیر می گردد.

استفاده از روغن جامد باعث ماندگاری بیشتر شیرینی می گردد.

در مواد رویه می توانید در پایان کمی زعفران دم کرده نیز بریزید تا رنگ و طعم بهتری داشته باشد.

بسته به ذائقه خود می توانید از پودر قند و شکر کمتری استفاده نمایید.

قبل از پخش نمودن خمیر در سینی کف سینی را کمی چرب نمایید.2

دستور تهیه انواع شیرینی بادامی


شیرینی اسلایس بادام


مواد لازم
بادام زمینی بوداده‌شده: ۲۰۰ گرم

بیسکویت کرم‌دار وانیلی: ۴۰۰ گرم

شکر برای کارامل: ۳۰۰ گرم

شیر عسلی: ۱۰۰ گرم

پودر گردو: ۱۵۰ گرم

مارگارین: ۱۲۵ گرم

طرز تهیه
ابتدا بیسکویت‌ کرم‌دار را پودر کرده و بادام زمینی تست‌ شده را به شکل نیم‌کوب خرد می‌کنیم و با پودر گردو به پودر بیسکویت اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مارگارین را روی حرارت غیرمستقیم ذوب و به مواد اضافه می‌کنیم، شکر را از قبل روی حرارت مستقیم و زیاد کارامل می‌کنیم و شیر عسلی را به آن اضافه می‌کنیم.

در این مرحله نصف استکان آب جوش به کارامل اضافه می‌کنیم.

سس کارامل حاصل را به مواد اضافه کرده همه را با هم مخلوط می‌کنیم و داخل یک ظرف پیرکس مستطیل یا قوطی فلزی که از قبل کف آن را فویل کشیده و چرب کرده‌ایم، می‌ریزیم.

اسلایس را به مدت ۶ تا ۸ ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا خودش را بگیرد بعداز یخچال بیرون می‌گذاریم و دوباره حدود ۱۰ ساعت اجازه می‌دهیم بیرون یخچال بماند.

آن را با کادری تیز برش داده و داخل ظرف مورد نظر می‌چینیم.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.arga-mag.com
3.www.kiashpaze.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.