نحوه درست کردن چند مدل دسر موزی

موز، این میوه خوشمزه علاوه بر اینکه طعمی بی نظیر را به دسر های شما می دهد دارای خواص بسیاری نیز هست. علاوه بر این، دسر های بسیاری را میتوانید با موز تهیه کنید که در واقع همین تنوع باعث می شود تا از این میوه به صورت های مختلف در تهیه دسر استفاده شود.
سه‌شنبه، 21 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
نحوه درست کردن چند مدل دسر موزی

ژله با طعم موز


مواد لازم
1 بسته پودر ژله
1 لیوان آب داغ
1 لیوان آب سرد

نحوه درست کردن چند مدل دسر موزی

طرز تهیه
پودر را همراه با آب داغ در ظرفی می ریزیم و خوب بهم می زنیم تا حل شود بعد از آن آب سرد را میر یزیم و هم می زنیم.

قالب ژله را در فریزر می گذاریم تا خنک شود و بعد کمی روغن میمالیم تا وقتی ژله را می ریزیم درست از قالب جدا بشه.

ژله را در یخچال می گذاریم تا خودش را بگیره و بعد در ظرف مناسب برمی گردانیم.


پودینگ موز

مواد لازم
3 لیوان شیر
نصف لیوان شکر
4 ق غ نشاسته ذرت یا گندم
50 گرم کره
1 عدد موز پوره
100 گرم خامه صبحانه
نصف قاشق چ خ وانیل
بیسکویت پتی بور به دلخواه

نحوه درست کردن چند مدل دسر موزی

طرز تهیه
شیر و شکر و کره و نشاسته را روی حرارت میذاریم هم می زنیم تا به جوش بیاد و به شکل فرنی در بیاد، دائم هم بزنید تا ته نگیره.

حالا زیر شعله را خاموش کنید وانیل و موز و خامه اضافه می کنیم تند تند هم میزنیم تا خامه نبره.

حالا میتونید پودینگ رو یه مقدار داخل جامتون بریزید بعدشم بیسکویت خرد شده بریزین دوباره پودینگ بریزین بذارین ۲۰ دقیقه داخل یخچال بعد نوش جان کنید. 1


دسر موز با ژله


مواد لازم برای دسر موز با ژله
خامه: 250 گرم
پودر شکر: 6 قاشق غذاخوری معادل 120 گرم
موز: 3 عدد متوسط معادل نیم کیلوگرم
پودر ژله موز: 2 بسته معادل 200 گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
موز و چند عدد گیلاس: برای تزئین

نحوه درست کردن چند مدل دسر موزی

با این مقدار مواد لازم حدوداً به اندازه ده کاسه ماست خوری از «دسر موز با ژله» خواهیم داشت.

طرز تهیه دسر موز با ژله
سه عدد موز متوسط را خرد کرده، در مخلوط کن می ریزیم. 5 قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه می کنیم. بعد از مخلوط کردن، حدود 3 پیمانه پوره موز خواهیم داشت.

یک بسته پودر ژله را به تدریج در یک پیمانه آب جوش (یک فنجان سرپر) حل می کنیم. نصف پیمانه از ژله سرد شده را آرام آرام در پوره موز می ریزیم و هم می زنیم.

250 گرم خامه پاستوریزه را دو ساعت در فریزر می گذاریم سپس آن را از فریزر درآورده و با سه قاشق غذاخوری پودر شکر و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم.آن را با همزن برقی حدود 5 دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد.

مخلوط پوره موز و ژله را کم کم به خامه فرم گرفته اضافه کرده، هم می زنیم تا دسر آماده شود. دسر آماده شده را در ظرف می ریزیم و برای تزئین، برشی از موز را روی آن قرار می دهیم. سپس ظرف های دسر را 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر بسته شود.

1/5 پیمانه آب به بقیه ژله اضافه می کنیم. همچنین یک بسته پودر ژله دیگر را نیز در 3 پیمانه آب حل می کنیم و روی دسرهای بسته شده می ریزیم سپس آنها را 5 الی 6 ساعت در یخچال می گذاریم تا ژله بسته شود.

دسر را می توان با تزئین های مختلف تهیه کرد. 2


دسر با موز اولین دستورالعمل


مواد اولیه
۲ لیوان شیر
۲ قاشق غذاخوری آرد نشاسته ذرت یا گندم
۲ قاشق غذاخوری شکر
گلاب کمی
۲ عدد موز متوسط
۱ بسته پتی بور وانیلی

طرز تهیه
ابتدا باید همه مواد به جز موز و بیسکوییت را با هم مخلوط کنیم و آن را روی حرارت بگذاریم تا به یک غلظت مناسب برسند. دقت داشته باشید که غلظت مواد نباید از یک حد مشخص بیشتر باشد.

در مرحله دوم قالب را چرب کنید و یک لایه از مواد را روی آن بریزید. می توانید برای خوشمزه شدن از انواع مغز های مختلف مانند مغز گردو و سایر مغز های خوشمزه در این دسر استفاده کنید. سپس یک لایه بیسکویت پودر شده را به مواد خود اضافه کنید. سپس یک لایه موز حلقه شده را روی آن بچینید. در نهایت این نحوه چیدن را همینطور ادامه می دهید تا مواد شما به اتمام برسد.

روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و مواد را در یخچال بگذارید تا ببندد و سپس آن ها را سرو کنید. شما می توانید برای تزیین این دسر از موز استفاده کنید اما بهتر است که لایه آخر دسر مواد شما باشد نه بیسکویت.


دسر با موز دستور العمل دوم


مواد لازم
۱ کیلو موز
۱ بسته شکلات مخصوص آب کردن
تزیینات دسر مثل دراژه و….
چوب بستنی

طرز تهیه
ابتدا باید موز ها را به سه قسمت تقسیم کنید و برای تهیه این دسر با موز باید آن ها را سر یک چوب بستنی بزنید. در مرحله دوم باید شکلات ها را به روش بن ماری در یک ظرف گود آب کنید. دقت داشته باشید که دمای آن ها نباید بسیار زیاد باشد. سپس موز ها را به آرامی داخل شکلات بزنید و قبل از اینکه سفت شوند به آن ها مغز پسته یا شکلات چیپسی اضافه کنید.

در مرحله سوم این مواد را داخل یخچال می گذارید تا سفت شوند.


طرز تهیه دسر با موز دستور العمل سوم


مواد لازم
۳ پیمانه شیر
۳ عدد موز نرم
۱۰ قاشق غذاخوری شکر
۴ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
۱/۲ پیمانه خامه
۲ قاشق غذاخوری پودر نسکافه

طرز تهیه
برای شروع باید یک پیمانه از شیر را با پودر ژلاتین مخلوط کنید و به روش بن ماری آن ها را شفاف کنید. در مرحله بعد شیر را به همراه خامه، شکر، پودر نسکافه و موز داخل میکسر بریزید و خوب بهم بزنید تا یک مخلوط یک دست به شما تحویل دهد. در مرحله بعد باید ژلاتین را به دمای محیط برسانید و به مخلوط حاصله خود اضافه کنید. این مواد را درون قالب بریزید و پنج ساعت صبر کنید تا دسر شما خودش را بگیرد.

می توانید این دسر را یک شبانه روز در یخچال بگذارید تا طعم ها به خورد هم بروند. سپس می توانید آن را از قالب جدا کنید و در کنار یک لیوان قهوه یا چای از آن لذت ببرید. این دسر با موز یکی از خوشمزه ترین دسر هاییست که می توانید در مهمانی های خود سرو کنید.


دسر با موز دستورالعمل چهارم


مواد لازم
۴ و ۱/۲ پیمانه شیر
۳ پیمانه شکر
۴ قاشق بزرگ آرد
۳ عدد تخم مرغ
۱ قاشق چای‌خوری وانیل
۱ برش لیمو ترش
۱ قاشق غذاخوری گلاب یا عرق بیدمشک یا هر عرق خوشبوی دیگه
۲ بسته بیسکوییت پتی بور
۴ تا ۵ عدد موز

برای تزئین
پودر نارگیل
گل سرخ

طرز تهیه دسر با موز
 برای تهیه این دسر باید بیسکوییت ها را در ظرف مورد نظر خود بچینید و سپس موز های خرد شده را به هر شکلی که دوست دارید به آن اضافه کنید. میتوانید این موز ها را حلقه حلقه کنید و سپس روی بیسکوییت قرار دهید یا آن ها را به صورت مارمالاد در بیاورید. در مرحله بعد ۲ و نیم پیمانه شیر و سه پیمانه شکر را روی حرارت بگذارید و بهم بزنید تا به جوش بیایند.

در مرحله سوم میتوانید تا زمانی که شیر و شکر به مرحله جوش برسند سراغ تخم مرغ ها بروید و آن ها را با وانیل و لیمو ترش مخلوط کنید. سپس دو پیمانه شیر و ۲ قاشق بزرگ آرد را به این مواد اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا مخلوط شوند. در مرحله چهارم باید این مخلوط را به شیر و شکر روی گاز اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا باهم مخلوط شوند.

در نهای گاز را خاموش کنید. و کرم به دست آمده را روی بیسکوییت و موز میریزیم. به مدت دو ساعت صبر میکنیم تا در یخچال سفت شوند. در نهایت میتوانید این دسر را پس از خنک شدن با پودر نارگیل و گل سرخ تزیین کنید و از طعم بی نظیر این دسر با موز آن در کنار یک فنجان چای لذت ببرید. 3


پی نوشت:
1.www.cookpad.com
2.www.article.tebyan.net
3.www.laziz123.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.