با 3 ماشین خوش‌فروش داخلی آشنا شوید

البته مدل‌هایی که در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند کیفیت ساخت پایین‌تری دارند. چراکه شرکت پژو همکاری خود را با ایران‌خودرو قطع کرده و دیگر قطعات اصلی این خودرو در بازار موجود نیست.
سه‌شنبه، 21 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
با 3 ماشین خوش‌فروش داخلی آشنا شوید
در زمان فروش ماشین یکی از مهم‌ترین نکات این است که ماشین خوش‌فروش داشته باشیم. هرچه زمان فروش ماشین کوتاه‌تر باشد، برای شما به‌عنوان فروشنده بهتر است. پس در هنگام خرید به‌جز مشخصات مختلف خودرو باید به شرایط فروش آن نیز توجه کنید. در حال حاضر به دلیل نوسانات بازار برخی خودروهای داخلی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل خرید آن‌ها می‌تواند به نفع شما باشد. در ادامه 3 خودرو خوش‌فروش را به شما معرفی می‌کنیم، همراه ما باشید.

دنا پلاس
دنا پلاس در سال 1395 به‌عنوان فیس‌لیفت دنا به بازار عرضه شد. این خودرو ازنظر فنی تفاوت زیادی با دنا نداشت اما دارای ظاهری اسپرت‌تر و نسبتاً زیباتر بود. ایران‌خودرو دنا پلاس را در سه مدل دنده‌ای ساده، دنده‌ای توربو و اتوماتیک ساده روانه بازار کرده است. البته در حال حاضر نمونه‌های اتوماتیک این خودرو به‌صورت بسیار محدود به مشتریان عرضه شده‌اند. دنا پلاس ازنظر مشخصات فنی یا امکانات رفاهی و ایمنی برتری خاصی بر دیگر سدان‌های داخلی ندارد. اما فروش ماشین در بازار به دلیل تنوع کم و رنج قیمت پایین‌تر نسبت به خودروهای خارجی رونق زیادی دارد.
 
با 3 ماشین خوش‌فروش داخلی آشنا شوید


اگر قصد فروش ماشین دنا پلاس را دارید، می‌توانید ظاهر زیبا و جذاب، کابین بزرگ و جادار و نبود مشکل در تأمین قطعات را به‌عنوان مزیت‌های این خودرو بیان کنید. به‌علاوه درصورتی‌که صاحب نسخه توربو این خودرو هستید، می‌توانید به چالاکی و توان نسبتاً مناسب موتور نیز اشاره کنید. خریداران این خودرو باید توجه کنند که مثل دیگر خودروهای داخلی نباید انتظار ایمنی زیادی از دنا پلاس داشته باشند.

همچنین کابین این خودرو به‌درستی عایق‌بندی نشده و سروصدای موتور به‌خصوص در سرعت‌های بالا سرنشینان را آزار خواهد داد. ضمن اینکه سیستم تعلیق خودرو در دست‌اندازها ضربه زیادی به سرنشینان وارد می‌کند و حین عبور از پیچ‌ها نیز عملکرد آن کمی نامتعادل است. در کل باید گفت که دنا پلاس گرچه خودروی خوش فروشی است اما نسبت به دیگر رقیبان وارداتی به‌مراتب عقب‌تر است.


با 3 ماشین خوش‌فروش داخلی آشنا شوید

قیمت دنا پلاس
بر سر قیمت دنا پلاس حرف و سخن زیاد است. از قیمت 585 میلیون تومانی دنا پلاس مدل 99 اتوماتیک در 1 آبان تا امروز که قیمت این مدل به زیر 400 میلیون تومان رسیده است. قیمت دنا پلاس بسته‌به سال ساخت و مدل آن متغیر است که می‌توانید تمام جزییات آن را در جدول زیر ببینید.
سال ساخت مدل قیمت در 19 بهمن 99 به تومان
1399 توربو 4 ایربگ 323.000.000
توربو اتوماتیک 380.000.000
معمولی 2 ایربگ – نیمه فول 266.000.000
1398 توربو 4 ایربگ 308.000.000
توربو 2 ایربگ 298.000.000
معمولی 2 ایربگ – نیمه فول 258.000.000
معمولی 2 ایربگ - فول 288.000.000
1397 توربو 2 ایربگ 283.000.000
توربو 4 ایربگ 298.000.000
معمولی 2 ایربگ 248.000.000
معمولا 4 ایربگ 273.000.000
 
پژو 206
پژو 206 را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای هاچ‌بک ایران‌خودرو دانست. تولید این خودرو از سال 1380 آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. در همه این دو دهه نیز فروش ماشین 206 چه در بازار دست‌دوم و چه در کارخانه همواره پررونق بوده است. خریداران این خودرو را معمولاً جوان‌ترها تشکیل می‌دهند. چراکه علاوه بر ظاهر جمع‌وجور و اسپرت، مصرف سوخت آن کم بوده و کیفیت ساخت نسبتاً مناسبی دارد. البته مدل‌هایی که در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند کیفیت ساخت پایین‌تری دارند. چراکه شرکت پژو همکاری خود را با ایران‌خودرو قطع کرده و دیگر قطعات اصلی این خودرو در بازار موجود نیست.

با 3 ماشین خوش‌فروش داخلی آشنا شوید


پژو 206 را می‌توان یکی از خودروهای ایمن داخلی دانست. چراکه این خودرو در تست‌های موسسه ایمنی NCAP شرکت کرده و موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده است. این خودرو در ابتدا در 5 تیپ روانه بازار شد اما در حال حاضر تنها تیپ‌های 2 و 5 آن تولید می‌شوند. تیپ 2 این خودرو دارای پیشرانه 1.4 لیتری با قدرت 75 اسب بخار است که از گیربکس 5 دنده دستی برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. تیپ 5 آن نیز دارای قیمت بالاتری بوده و بخشی از آن به دلیل استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 110 اسب بخار است. این تیپ نیز با جعبه‌دنده 5 دسته دستی روانه بازار می‌شود.

پژو 207i
پژو 207i از سال 95 و با ورود دوباره شرکت خودروسازی پژو به بازار ایران تولید و به مشتریان تحویل داده شد. این خودرو ازنظر ظاهری کمی اسپرت‌تر از پژو 206 است و امکانات به‌روزتری دارد. به همین دلیل می‌توان فروش ماشین پژو 207i را نیز مثل نسل‌های پیشین آسان و راحت دانست. به‌علاوه این خودرو نیز ازجمله خودروهایی است که خریداران جوان زیادی را به خود جذب می‌کند. چراکه موتور آن نسبتاً پرقدرت بوده و خود خودرو نیز ازجمله ماشین‌های چابک است. موتور پژو 207i از نوع چهار سیلندر TU5 است که دارای حجم 1.6 لیتر بوده و قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور است. این موتور از یک گیربکس 5 دنده دستی استفاده می‌کند و می‌تواند در زمان 9.6 ثانیه خودروی شما را از حالت سکون به سرعت 100 برساند.
 
با 3 ماشین خوش‌فروش داخلی آشنا شوید

بااینکه پژو 207i در رده پرفروش‌ترین خودروهای بازار قرار دارد، نمی‌توان آن را خالی از عیب دانست. متأسفانه یکی از مهم‌ترین اشکالات این خودرو مربوط به کیفیت نامناسب مونتاژ گیربکس است که عملکرد آن را به‌خصوص در زمان تعویض دنده به‌صورت معکوس یا جا زدن دنده‌عقب با مشکل مواجه می‌کند. علاوه بر مشکل در جا زدن، سروصداهای نامناسب جعبه‌دنده در زمان تعویض دنده ممکن است کمی برای شما آزاردهنده باشد.

پژو 207i را نمی‌توان خودرویی مناسب برای خانواده‌ها دانست. چراکه کابین این خودرو به‌خصوص در ردیف عقب بسیار کوچک است و فضای پای کافی برای سرنشینان این ردیف فراهم نمی‌شود. از دیگر معایب پژو 207i که هنگام خرید و فروش ماشین باید به آن دقت کنید می‌توان به صندلی‌های خشک، خدمات پس از فروش نامناسب به‌خصوص هنگام خرابی آپشن‌ها و سیستم تعلیق بسیار خشک اشاره کرد.
 
با 3 ماشین خوش‌فروش داخلی آشنا شوید


سخن پایانی
خرید و فروش ماشین در بازار فعلی ایران به شیوه‌ای برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. به همین دلیل شناخت خودروهای خوش فروش در هنگام خرید می‌تواند در زمان فروش بسیار کمک‌کننده باشد. اما مسئله مهم این است که در هنگام خرید به ‌جز خوش فروش بودن باید به دیگر مشخصات خودرو نیز توجه کنید. مسئله‌ای که توسط بسیاری از خریداران نادیده گرفته شده و درنهایت منجر به کلاه‌برداری می‌شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.