دستور تهیه چند مدل دسر نارگیلی

دسرها اغلب صورت مجلسی و شیک به مهمانی می دهند. محال است به یک مهمانی نسبتا مجلل دعوت شده باشید اما خبری از دسر نباشد. دسرها انواع مختلفی دارند و این بار ما طرز تهیه چند دسر نارگیل را به عنوان یک دسر خوشمزه به شما پیشنهاد می کنیم.
چهارشنبه، 22 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چند مدل دسر نارگیلی

دسر شکلاتی با مواد نارگیل عالی


مواد لازم لایه سفید
شیرنارگیل: 200 میلی لیتر
شیر: 50 میلی لیتر
تخم شربتی: 2 ق س
عسل: یک الی 2 ق س
پودر ژلاتین آموتیا: یک ق س

مواد لازم لایه تیره
شیر نارگیل: 200 میلی لیتر
پودر کاکائو: یک ق س (سرپر)
شکر: 2 ق س
دارچین (پودرشده): به مقدار لازم
پودر ژلاتین: یک ق س

دستور تهیه چند مدل دسر نارگیلی

طرز تهیه
1. برای تهیه لایه تیره رنگ، شیرنارگیل، پودر کاکائو، شکر و دارچین را در ظرف مناسبی روی حرارت به جوش آورید. پودر ژلاتین را از قبل در مقدار کمی آب حل کنید و سپس به مواد اضافه کرده و هم بزنید. مقداری از این مخلوط را در قالب های مافین سیلیکونی بریزید و حدود 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.
 
2. برای تهیه لایه سفیدرنگ، تمامی مواد به جز پودر ژلاتین را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید و قبل از به جوش آمدن مواد پودر ژلاتینی را که از قبل در مقدار کمی آب حل کردید اضافه کرده و هم بزنید.
 
3. این مخلوط را روی لایه تیره رنگ بریزید و حدود 15 الی 20 دقیقه در یخچال قرار دهید. بقیه مخلوط تیره رنگ را روی آن بریزید و حدود 3 ساعت (یا تمام شب) در یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد. سپس سرو کنید. 1


پاناکوتا نارگیل


مواد لازم لایه اول
شیر۲پیمانه
خامه ۲۰۰گرم
پودرنارگیل ۴قاشق غ
نصف بسته ژله نارگیلی
شکر ۷ قاشق
پودرژلاتین ۲ق غ
آب سردنصف لیوان

دستور تهیه چند مدل دسر نارگیلی

طرز تهیه لایه اول
آب سرد را روی پودرژلاتین پاشیده وروی بخار آب گذاشته تا بن ماری شود. شیر را روی حرارت ملایم گذاشته شکر پودر نارگیل و پود رژله نارگیل و خامه را اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم ژلاتین را به آن اضافه کرده و مخلوط میکنیم یک مقدار میگذاریم شیر بجوش آید بعدازروی حرارت برداشته و داخل لیوان ریخته وداخل یخچال میزاریم تا ببنده.

لایه دوم
نصف بسته ژله آلوئورا را با نصف لیوان اب جوش مخلوط میکنیم وروی بخار آب میزاریم تا شفاف بشه وبعد به اون نصف لیوان پوره انبه اضافه میکنیم وسپس دسر رو روی پاناکوتا ریخته دوباره در یخچال میزاریم تا ببندد..

برای لایه سوم نصف دیگر ژله آلوئورا رو طبق دستور درست میکنیم وروی لایه دوم ریخته وروی اون رو با تکه های انبه پر میکنیم…

برای تزیین روی دسر از کرمفیل ومیوه استفاده کردم. 2


پودینگ نارگیلی


مواد لازم
شیر  ۳ لیوان
نشاسته ذرت  ۳ قاشق غذا خوری سرپر
کره  ۵۰ گرم
وانیل‏  ۱ قاشق چای خوری
شکر  ۵ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل  ۳ قاشق غذا خوری

دستور تهیه چند مدل دسر نارگیلی

طرز تهیه
1 برا درست کردن این پودینگ خوشمزه ..اول موادتونو آماده بذارین کنار دستتون.

۲ اول شیر ونشاسته وشکر رو با هم مخلوط کنین (میتونین از نشاسته گل هم استفاده کنین)ولی با نشاسته ذرت لطیفتر وخوشمزه تره..

۳ وقتی موادتونو گذاشتین رو حرارت مدام با همزن دستی هم بزنین تا وقتی که مایتون غلیظ میشه ..یه لحظه غفلت باعث نمیشه تهش بسوزه اما موادتون ته دیگی میشه..وحیفه..بخاطر همین سریع ومداوم هم بزنین..(اشکالی نداره رو شعله بالا اینکار رو بکنین)..

۴ وقتی موادتون از کناره شروع به جوشیدن کرد زیر گاز و کم کنین و وانیل وکره وپودر نارگیل رو اضافه کنین..بازهم سریع ومداوم هم بزنین..این هم زدن سریع ومداوم باعث میشه پودینگتون روان ویکدست بشه..یه جوش که زد حرارت و خاموش کنین..وسریع ظرفای سرو رو بیارین بیرون وهمون طور داغ داغ پودینگ رو به ظرفتون منتقل کنین..

۵ یکم که از حرارت افتاد بذارین یخچال وبعد یه ساعت روشو با هر چی دوست دارین تزئین کنین..حالا شما یه پودینگ فوقالعاده دارین..با این مقدار برا ۴ نفر یه پیاله پودینگ درست میشه..واقعا خوشمزست.. امیدوارم امتحان کنین وراضی باشین..

سایر نکات
اگه شیر رو خیلی لب ریز ریختین یه نصف قاشق به نشاستتون اضافه کنین..

اگه نشاسته رو ۵ قاشق بریزین میتونین این پودینگ رو قالبی هم درست کنین..

ولی پودینگ روان ولطیف با پودینگ سفت وقالبی مزش متفاوته..اگه درست کردین مطمئنم شمام پیاله ایشو به قالبیش ترجیح میدین..

اگه پودر نارگیلتون درشته، حتما یه دور با آسیاب پودرش کنین.. 3


دسر نارگیلی


مواد لازم
پودر نارگیل ۲ لیوان
پودر کاستارد ۲ ق غ
نشاسته ۱/۲لیوان
شیر ۴ لیوان
شکر ۱ لیوان
برای طبقه دوم خامه فرم گرفته یا یک بسته پودر دریم ویپ که پودرخامه هست به اضافه ۲ لیوان شیر

دستور تهیه چند مدل دسر نارگیلی

‌طرز تهیه
شیر و شکر و نشاسته و پودر کاستارد و وانیل و پودر نارگیل رو با هم در ظرفی مخلوط کرده و روی حرارت میزاریم تا به غلظت برسه.

بعد این مواد رو در ظرف سرو ریخته و میزاریم خنک بشه و بعد یک ساعت در یخچال میزاریم.

برای طبقه دوم پودر خامه و شیر رو باهم می‌زنیم تا مثل خامه فرم گرفته فرم بگیره یا اینکه می‌تونید خامه فرم گرفته از قنادی بگیرید و خودتون با هم بزنید تا فرم بگیره میل خودتونه.

بعد دسر رو از یخجال بیرون میاریم و خامه رو روش می‌ریزیم و صاف میکنیم و بعد با خلال بادام و پسته و گل محمدی تزیین میکنیم. و دوباره چند ساعت در یخچال میزاریم. 4


دسر موس نارگیل و پنیرخامه ای


مواد لازم
زرده تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 پیمانه
شیر 1/2 پیمانه + 1/4 پیمانه
نارگیل 1 پیمانه
پنیر خامه ای 200 گرم
خامه فرم گرفته 250 گرم
پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
آب 1/3 پیمانه
شکلات بن ماری شده و ترافل مقداری برای تزئین

دستور تهیه چند مدل دسر نارگیلی

مراحل تهیه
برای شروع زرده های تخم مرغ رو داخل یک کاسه می ریزیم و بعد شکر رو بهش اضافه می کنیم.

شکر و تخم مرغ رو با سرعت متوسط همزن می زنیم تا حجم بگیره و رنگش کاملاً روشن بشه و بعد 1/2 شیر رو اضافه می کنیم و با همدیگه مخلوط می کنیم.

حالا مخلوط تخم مرغی رو داخل یک شیر جوش نچسب می ریزیم و روی شعله ملایم قرار میدیم و با لیسک هم می زنیم تا کمی قوام بیاد، اینکار باعث میشه ضرر استفاده از زرده خام هم از بین بره.

بعد از اینکه مخلطمون کمی غلیظ شد پودر نارگیل رو اضافه می کنیم و بعد از یکی دو دقیقه هم زدن زیر شعله رو خاموش می کنیم و اجازه میدیم تا خنک بشه.تا وقتی که مخلوط نارگیل و زرده ها خنک میشه، بقیه کار رو ادامه میدیم.

پودر ژلاتین رو روی آب می پاشیم و وقتی که حالت اسفنجی پیدا کرد به روش بن ماری اون رو کامل حل می کنیم و بعد اجازه میدیم تا کاملاً خنک بشه. بعد کار رو با مخلوط کردن شیر و پنیر خامه ای با هم ادامه میدیم. شیر رو به پنبر خامه ای اضافه میکنیم و با هم مخلوط می کنیم تا کاملاً کرمی و یکدست بشه.

حالا مخلوط پنیری رو به خامه فرم گرفته اضافه می کنیم و با لیسک با هم فولدشون می کنیم.و بعد مخلوط نارگیل و زرده های تخم مرغ رو به مخلوط خامه و پنیر خامه ای اضافه می کنیم.

و بالاخره ژلاتین بن ماری شده که حالا خنک شده رو به مخلوطمون اضافه می کنیم و همه مواد رو خیلی خوب با هم مخلوط می کنیم تا یکدست و یکنواخت بشه.

و نهایتاً مخلوط موس رو داخل قالب مورد نظرمون می ریزیم و برای حداقل 5 تا 6 ساعت داخل یخچال قرار می دیم تا کاملاً خودش رو بگیره.

بعد از زمان داده شده، کناره های موس رو از دیواره های قالب به وسیله یک چاقوی نازک و تیز جدا می کنیم و بعد قالب رو داخل یک کاسه بزرگ تر از خودش که داخلش رو از آب نسبتاً گرم پر کردیم قرار می دیم و بعد از یکی دو دقیقه روی بشقاب سر بر می گردونیم.

سپس برای تزئینش از کمی شکلات که ذوبش کردیم (به روش بن ماری و یا داخل مایکروفر) استفاده می کنیم و یا از خامه فرم گفته استفاده می کنیم و با کمک ماسوره دلخواهمون دسر رو تزئین و بعد سرو میکنیم. 5


پی نوشت:
1.www.talab.org
2.www.dustaan.com
3.www.sarashpazpapion.com
4.www.yjc.ir
5.www.2nafare.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.