آموزش سه نوع کاپ کیک

تاریخچه‌ی پیدایش این نوع از کیک البته به شکلی متفاوت با آن چه که امروز می‌بینیم به قرن نوزدهم باز می‌گردد.در ادامه این مطلب طرز تهیه کاپ کیک انجیر، کاپ کیک وارونه آناناس و کاپ کیک تلخ فوری را آموزش می...
يکشنبه، 26 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش سه نوع کاپ کیک

کاپ کیک انجیر


مواد لازم برای کاپ کیک انجیر
آرد سفید سه صفر۱۳۰ گرم

بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری

کره نرم همدمای محیط۶۰گرم

شکر ۱/۲پیمانه

تخم مرغ ۱عدد

ماست یونانی۱/۲پیمانه(هر نوع ماست ساده که شل نباشه میتونید استفاده کنید)

عصاره وانیل۱/۲قاشق چای خوری(از وانیل پودری هم میتونید استفاده کنید)

رنده پوست لیمو قسمت زرد یا سبز رنگ۱/۲ قاشق چای خوری

انجیر تازه به میزان لازم(انجیر رسیده ولی سفت باشه)

طرز تهیه کاپ کیک انجیر مرحله به مرحله
خب برای شروع ابتدا آرد و بیکینگ پودر رو الک کنید و بذارین کنار سپس کره و شکر رو با همزن بزنید تا سبک و پفکی بشه بعد تخم مرغ اضافه کنید و حدود یک دقیقه بزنید وانیل و رنده پوست لیمو بریزید و به هم بزنید.یک سوم از آرد بریزید و مخلوط کنید.نصف ماست بریزید و مخلوط کنید.یک سوم آرد و مخلوط و سپس بقیه ماست و مخلوط و در آخر بقیه آرد اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر سفت اما یکدستی بوجود بیاد.

کپسولهای کاپ کیک رو داخل قالب بذارین حالا خمیر کیک رو بریزین داخلش (من با کمک قیف اینکار رو انجام دادم) بطوری که دو سوم از کپسول پر بشه روش یه برش انجیر تازه قرار بدین و سپس در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه گرم شده به مدت ۲۰_۲۵ دقیقه قرار بدین.بیرون بیارین روی توری فلزی قرار بدین و پس از اینکه کاملا خنک شد روش پودر قند یا پودر پسته بپاشید.

این کیک عطر و طعم بینظیری داره.عطر لیمو و طعم انجیر بسیار دلچسبه.از بافت کیک بگم که فوق العاده پوک و سبکه.امیدوارم که درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید.1

آموزش کاپ کیک انجیر، کاپ کیک وارونه آناناس و کاپ کیک تلخ


کاپ کیک وارونه آناناس

کاپ کیک وارونه آناناس یک دسر شیک و خوشمزه برای مهمانی های شما هست ، شاید این شیرینی خوشمزه را در قنادی ها زیاد دیده باشید و فکرکنید درست کردنش راحت نیست اما اینجا بهتون یاد میدم چقدر ساده درست میشه.

برای طرز تهیه کاپ کیک وارونه آناناس شما باید یک قالب کاپ کیک داشته باشید که کف قالب اندازه حلقه های آناناس باشه تا آناناس رو کف قالب بچینید و مایه کیک آماده شده را روی آناناس بریزیم.

مواد لازم
کمپوت آناناس درسته  : 3 قوطی

کره : 6 قاشق غذاخوری

شکر قهوه ای : 1 پیمانه

آلبالو یا گیلاس بدون هسته : 12 عدد

تخم مرغ (دمای اتاق) : 3 عدد درشت

شکر : 2 پیمانه

روغن مایع : 1 پیمانه

خامه ترش یا ماست چکیده : 1 پیمانه

وانیل : 1 قاشق مرباخوری

اسانس وانیل : 1 قاشق مرباخوری

آرد : 2 و 1/2 پیمانه

بیکینگ پودر : 1/2 قاشق مرباخوری

جوش شیرین : 1/2 قاشق مرباخوری

نمک : 1/2 قاشق مرباخوری

مراحل آماده سازی
مرحله 1
مواد اولیه را آماده کنید . فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید قالب کاپ کیک 12 عددی برای این دستور تهیه نیاز داریم من دو عدد قالب 6 تایی داشتم قالب را چرب کنید و حتما کف قالب کاغذ روغنی بگذارید.

مرحله 2
آب کمپوت را تخلیه کنید و حتما آب را نگه دارید.

مرحله 3
درون یک قابلمه کوچک 6 قاشق غذاخوری کره ،1 پیمانه شکر قهوه ای و 2 قاشق غذاخوری از آب کمپوت را بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر حل شود سپس شعله را خاموش کنید.

مرحله 4
1 قاشق غذاخوری از مخلوط شکر حل شده درون هر قالب بریزید و یک حلقه آناناس و 1 عدد آلبالو یا گیلاس بدون هسته روی آن قرار بدین.

مرحله 5
درون یک کاسه 3 عدد تخم مرغ درشت (دمای اتاق) و 2 پیمانه شکر را با همزن برقی هم بزنید تا کمی حجیم بشه و رنگش روشن بشه.

مرحله 6
1 پیمانه روغن مایع ، 1 پیمانه خامه ترش یا ماست چکیده ساده ،1 قاشق مرباخوری وانیل و 1 قاشق مرباخوری اسانس وانیل ( اسانس وانیل اختیاری هست) را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با همزن مواد را هم بزنید.

مرحله 7
در یک کاسه بزرگ دیگر 2 و 1/2 پیمانه آرد ، 1/2 قاشق مرباخوری بیکینگ پودر ، 1/2 قاشق مرباخوری جوش شیرین و 1/2 قاشق مرباخوری نمک را باهم ترکیب کنید.

مرحله 8
مخلوط آرد را در چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مواد را باهمزن مخلوط کنید تا یکدست بشه.

مرحله 9
حدود 2/3 از ارتفاع قالب کاپ کیک را با مایه کیک پر کنید و قالب را برای 28 تا 32 دقیقه در فر بگذارید تا کاپ کیک کاملا بپزه و روی آن طلایی بشه می تونید از یک خلال برای تست پخت کاپ کیک ها استفاده کنید خلال را درون کاپ کیک فرو کنید و اگه خلال تمیز در اومد کاپ کیک شما پخته.

مرحله 10
بعد از پخت قالب را از فر خارج کنید و روی یک شبکه مشبک بگذارید تا برای 5 دقیقه قالب خنک بشه سپس کاپ کیک وارونه آناناس رو از قالب خارج کنید و روی شبکه سیمی بگذارید تا کاملا خنک بشه.2

آموزش کاپ کیک انجیر، کاپ کیک وارونه آناناس و کاپ کیک تلخ


کاپ کیک تلخ فوری


مواد لازم
آرد سفید یک و نیم پیمانه

جوش شیرین یک قاشق چای خوری

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

پودر کاکائو نصف پیمانه

شکر یک پیمانه

نسکافه یک قاشق چای خوری

آب یک پیمانه

روغن سه دوم پیمانه

تخم مرغ یک عدد

سرکه سفید یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
ابتدا آرد سفید و جوش شیرین و پودر کاکائو و نسکافه رو با هم ترکیب می کنیم. سه بار الک می کنیم. داخل ظرف مناسب می ریزیم و وسط رو خالی می کنیم. وسط آرد و سایر مواد آب و روغن و تخم مرغ و سرکه و اضافه می کنیم. خوب با هم زن دستی هم می زنیم تا گلوله ای باقی نمونه. می تونیم مرحله به مرحله مثله بقیه کیک ها هم پیش بریم ولی این یه روش برای کیک های عجله ای هست.

مرحله دوم
داخل قالب مافین ها رو کمی چرب می کنیم. مواد کیک مون رقیق هست .از مواد داخل قالب ها می ریزیم. یک سوم قالب ها باید خالی بمونه چون کیک پف می کنه. فر رو از قبل به مدت بیست دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم. قالب ها رو داخل فر به مدت بیست و پنج دقیقه قرار می دیم تا بپزه.

مرحله سوم
بعد از پخت کاپ کیک ها مون به هیچ وجه تا بیست دقیقه به فر دست نمی زنیم و در فر رو باز نمی کینم. بعد از گذشت بیست دقیقه در فر رو باز می کنیم. کاپ کیک ها رو در میاریم و باز می ذاریم تا خنک بشه. بعد تزیین  سرو می کنیم.

می تونیم توی این کاپ کیک به جای سرکه و جوش شیرین از بکینگ پودر استفاده کرد. برای تزیین می تونید از خامه زده شده یا هر چی که دوست داشتید استفاده کنید.3


پی نوشت:
1.www.golemanoto.ir
2.www.hamyarpaz.com
3.www.mamifood.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط