طرز تهیه و دستور پخت چند کیک آناناس خوشمزه

کیک آناناس از جمله کیک‌هایی است که دارای عطر و طعمی بی‌نظیر است. این کیک با ترکیب طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود و ما در این مقاله دستور چند کیک خوشمزه و عالی آناناس را گردآوری کرده‌ایم.
پنجشنبه، 30 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه و دستور پخت چند کیک آناناس خوشمزه

کیک آناناس و نارگیل


مواد لازم
کره 1/4 فنجان
شکر قهوه ای 1 فنجان
پودر نارگیل 1 فنجان
کمپوت آناناس 1 قوطی
آب آناناس 2 ق غ
پودر کیک وانیلی 1 بسته
شیر نارگیل 1 فنجان
روغن زیتون 1/2 فنجان
تخم مرغ 3 عدد

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
فر رو با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت یا صد و هشتاد درجه سانتی گراد گرم کنید. ظرفی به طول و عرض 20 در 35 سانت یا کمی بیشتر آماده کنید. کره رو در ظرف مورد نظر بذارید تا ذوب بشه. ظرف پخت رو از فر خارج کرده و مقداری آرد روی کره بپاشید. شکر قهوه ای رو روی کره ها پخش کنید. پودر نارگیل خشک یا تازه رو روی شکر ها بپاشید. عطر نارگیل اینجا به خوبی حس می شه. برش های آناناس رو روی پودر نارگیل بچینید و کمی فشارشون بدید تا در جای خودشون فیکس بشن. 

مرحله دوم
پودر کیک یا مواد خشک رو یک بار الک کنید. این کار باعث می شه بافت کیک تون لطیف تر و اسفنجی بشه. در کاسه ای بزرگ سه تا تخم مرغ رو بشکنید و به مدت پنج دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و پف دار بشه. دو قاشق غذا خوری آب اناناس رو بهش اضافه کنید. روغن زیتون و شیر نارگیل رو هم در کاسه بریزید و مواد رو به مدت نیم دقیقه هم بزنید. مواد خشک رو در چند مرحله به تخم مرغ ها اضافه کرده و هر بار هم بزنید تا آرد و تخم مرغ ها کاملا مخلوط بشن. وقتی خمیر یک دست شد دیگه هم نزنید چون هم زدن زیاد خمیر باعث می شه کیک تون سفت بشه.

مرحله سوم
خمیر رو داخل ظرف پخت و روی لایه ی آناناس ها به طور مساوی بریزید و پخش کنید. ظرف پخت رو به مدت چهل تا چهل و پنج دقیقه در فر و در طبقه وسط قرار بدید. بعد از این مدت حتما با خلال دندان پختن کیک رو چک کنید. وقتی خلال دندان رو در مرکز کیک فرو می برید نباید خمیر بهش بچسبه. 

با چاقو لبه های کیک رو به آرومی از ظرف جدا کنید. سینی ای آماده کنید و روی ظرف فر قرارش بدید. ظرف فر رو در سینی برگردانید تا کیک ازش خارج بشه. اجازه بدید شکر قهوه ای آب شده در کیک فرو بره. حالا اجازه بدید تا کیک کاملا سرد بشه و سپس برشش بزنید.1

طرز تهیه و دستور پخت چند کیک آناناس خوشمزه


کیک آناناس و دارچین


مواد لازم
1 پیمانه آرد همه منظوره گندم
1/2 پیمانه شکر
1/2 پیمانه ماست
1/2 پیمانه ترکیب روغن مایع و کره ذوب شده
1 عدد تخم مرغ همدمای محیط
2 ق چ پُر وانیل مایع
2 ق چ پُر بکینگ پودر
1/4 پیمانه آناناس نگینی خرد شده(کمپوت آناناس)
1 ق غ شکر
1 ق چ دارچین

مراحل تهیه
تخم مرغ و ماست رو نیم ساعت قبل بذارید بیرون همدمای محیط بشن.

هم زمان با شروع کار ، فر رو روی ۳۵۰ فارنهایت و ۱۷۰ سانتیگراد روشن کنید.

کره و روغن و شکر رو با هم خوب ترکیب کنید. کره برای اینه که عطر و بوی خیلی خوبی به کیک میده.اگر ندارید همه رو روغن بریزید.

تخم مرغ رو با وانیل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست بشن. ۴ دقیقه با همزن.‌با دست دو برابر. خوب هم زدن باعث از بین رفتن بوی زُهم تخم مرغ میشه. پس خوب هم بزنید.

ماست رو بهش اضافه کنید و در حدی که ترکیب بشن هم بزنید.زیادی هم نزنید. ماست نیاز به هم زدن زیاد نداره.

آرد و بکینگ پودر و دارچین رو با هم ترکیب و دو تا سه بار الک کنید تا هوای داخل آرد کاملا گرفته و سبک بشه.

اگر از کمپوت آناناس استفاده میکنید آبش رو خوب بگیرید و اگر از آناناس تازه استفاده میکنین، نگینی خردش کنید، ۱ ق غ شکر و دارچین بزنید و برای ۳۰ ثانیه در مایکروویو یا ۱ دقیقه روی گاز بگذارید.

حالا بریزیدش تو ترکیب آرد و بعد هم مایع تخم مرغ و ماستتون رو روی آرد بریزید و با لیسک یا یه ق چوبی هم بزنید. در حدی که خوب قاطی و یکدست بشن کافیه.

کیکی که با ماست درست میشه رو زیاد هم نزنید مانع پف کردن درست کیک میشه. در حد باز شدن گره آرد و ترکیب شدن کامل کافیه‌.مایه کیکی که بدست میاد باید لطیف و چسبنده باشه. نباید روان باشه. و وقتی با ق میگیرید باید طول بکشه تا از روی قاشق بریزه.در واقع کش بیاد. ولی نباید بچسبه و نریزه.

کف قالب رو چرب کنید(با کره یا روغن) و مایه رو بریزید تو قالب و خوب صاف کنید و بذارید تو فر.

۴۰ تا ۵۰ دقیقه بسته به فر،پختن کامل کیک طول میکشه. از ۴۰ دقیقه به بعد میتونید با یک خلال دندون امتحان کنید که آیا حاضره یا نه. خرده هایی که به چوب خلال میچسبه باید کاملا خشک باشه. اگر کمی هم شله، ۵ دقیقه، ۵ دقیقه زمان موندنش رو در فر تمدید کنید.

پیش از ۲۰ دقیقه اول، در فر رو باز نکنید تا پف کیک نخوابه.

این کیک رو میتونید برای ۲ روز در دمای محیط نگهداری و مصرف کنید. بعد از این مدت ترجیحا در یخچال بگذارید.

کیکتون رو با یک استکان چای دبش ایرانی یا یک فنجان قهوه میل کنید.2

طرز تهیه و دستور پخت چند کیک آناناس خوشمزه


کیک آناناس و گردو


مواد لازم
آرد گندم 300 گرم
کره (قطعه‌قطعه شده) 200 گرم
پودر قند 170 گرم
نمک نوک قاشق چای‌خوری
پوست لیموترش رنده‌شده نوک قاشق سوپ‌خوری
تخم‌مرغ یک عدد
آناناس کنسروی یا تازه750 گرم
آب‌لیمو ترش4 قاشق سوپ‌خوری
شکر50 گرم
گردو100 گرم

طرز تهیه
کاسه‌ای آماده کرده، آرد، کره، 70گرم پودرقند، نمک، پوست لیموترش و تخم‌مرغ را در آن بریزید. پس از مخلوط کردن مواد با قاشق، با دست، خوب مواد را ورز دهید تا خمیری یکدست حاصل شود. حالا این خمیر را به شکل یک گلوله درآورید، سپس خمیر گلوله‌ای را داخل لایه‌ای از سلفون بپیچیدحاصل شود. حالا این خمیر را به شکل یک گلوله درآورید، سپس خمیر گلوله‌ای را داخل لایه‌ای از سلفون بپیچیدو حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شکل بگیرد.

پس از گذشت 45دقیقه، فر اجاق‌گاز را روی حرارت 200درجه سانتی‌گراد یا 390 درجه فارنهایت یا شماره6 بگذارید تا گرم شود.
 
اگر می‌خواهید از کمپوت آناناس استفاده کنید، آناناس‌ها را از داخل آب آن بیرون آورده و با چاقو به دو نیم کرده، در ظرفی قرار دهید. در غیر این صورت، آناناس تازه را پوست کنده، خرد کنید. حالا مقداری پودرقند روی تکه‌های آناناس بپاشید و چند دقیقه بگذارید تا آب آنها کمی کشیده شود.
 
قالب کیکی با ارتفاع کم آماده کنید و سطح داخل آن را با کاغذ مخصوص شیرینی‌پزی پوشش دهید، سپس خمیر را روی آن پهن کنید و حلقه‌های آناناس را روی آن بچینید. مغز گردو را نیز خرد کنید و روی حلقه‌های آناناس بریزید. حالا قالب را در طبقه وسط فر با همان درجه و حدود 20دقیقه حرارت دهید تا کیک بپزد.
 
در این فاصله، باقیمانده پودر قند را با آب لیموترش مخلوط کرده، پس از پخت کیک، سطح روی آن را با قلم‌موی مخصوص آشپزی به این مواد آغشته کنید.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.cookpad.com
3.www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.