طرز تهیه کیک آناناس و گردو، کشمش و گردو و وانیلی شکلاتی حلقه ای

نیازی نیست که برای یک مهمانی ساده کیک تولد یا هر کیک دیگری بخرید با کمی سلیقه بهترین کیک ها را خودتان درست کنید.در این مطلب طرز تهیه کیک آناناس و گردو، کشمش و گردو و وانیلی شکلاتی حلقه ای را آموزش داده ایم.
دوشنبه، 27 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک آناناس و گردو، کشمش و گردو و  وانیلی شکلاتی حلقه ای
روز تعطیل باید صبحانه را خاص و عالی خورد؛ معمولا هم این مسئله اتفاق می افتد. به این دلیل که فرصت کای برای آماده کردن صبحانه داریم. هیچ خوراکی خاصی هم در خانه نداشته باشیم، فرصت داریم که از خانه بیرون بزنیم و برای خرید نان تازه، پنیر، کره، شیر و تخم مرغ و احیانا چند خوراکی خاص، وقت بگذاریم اما کنار همه اینها گاهی هوس خوردن کیک صبحانه، از هر نوعی که باشد، به دل مان می افتد.
 
گاهی هم این هوس خوشمزه، عصرهای پنج شنبه یا جمعه، به ویژه در هوای سرد که چای می چسبد، به دل مان می افتد. گاهی حوصله داریم تا قدمی بزنیم و از نزدیک ترین شیرینی فروشی یا سوپرمارکت، یک عدد کیک صبحانه بخریم اما گاهی سرما اجازه نمی دهد از خانه بیرون برویم یا اصلا حوصله اش را نداریم اما وسایل اولیه تهیه کیک را در خانه داریم. بنابراین اگر دستور پخت کیک را بدانیم، می توانیم در چشم به هم زدنی، کیک صبحانه ساده یا نوع شکلاتی یا مغزدار آن را درست کنیم. پس آستین ها را بالا بزنید.


کیک آناناس و گردو


مواد لازم
آرد یک فنجان

آرد برنج 2 قاشق غذاخوری

آناناس ثلث فنجان

تخم مرغ2 عدد

خاکه قند نصف فنجان

شیر 2 قاشق غذا خوری

کره80 گرم

گردوی خشک شده2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه
فر را تا حرارت 180 درجه گرم کنید . قالب کیک را چرب و یا رویش کاغذ روغنی پهن کرده وکمی آرد بپاشید . کره وخاکه قند را در ظرفی بریزید و خوب بهم بزنید تا صاف و یکدست شود . تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و پس از هر بار افزودن خوب بهم بزنید . آناناس و گردوی خرد شده را به همراه آردهای الک شده و شیر به تناوب به مخلوط اضافه کرده وکمی بهم بزنید . مخلوط را در قالب ریخته و به مدت 35 دقیقه در فر قرار دهید .1

طرز تهیه کیک آناناس و گردو، کشمش و گردو و  وانیلی شکلاتی حلقه ای


کیک کشمش و گردو (برای 4 نفر)


مواد لازم
آرد: دو لیوان

کشمش: یک لیوان

مغز گردو: نصف لیوان

تخم مرغ: چهار عدد

کره: 150 گرم

شیر: نصف لیوان

وانیل: یک ق چ

شکر: یک لیوان

پودر هل: یک ق چ

بکینگ پودر: یک ق م

پوست پرتقال رنده شده: به مقدار کم

طرز تهیه
فر را روی حرارت 175 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.
 
کره و تخم مرغ ها را در هوای آزاد بگذارید تا دمای شان متعادل شود.
 
تخم مرغ ها را داخل ظرف بشکنید. آنها را بزنید تا کف کنند.
 
سپس وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا وانیل با تخم مرغ ها مخلوط شود.
 
در ظرف دیگری کره را با شکر مخلوط کنید. خوب بزنید تا کره با شکر کاملا مخلوط شود.
 
سپس به تدریج مخلوط تخم مرغ و وانیل را افزوده و خوب هم بزنید.
 
یک عدد پرتقال را بشویید و پوست آن را داخل مایه رنده کنید. هم بزنید تا رنده پوست پرتقال با مایه مخلوط شود.
 
کشمش و گردوها را بشویید و بگذارید آب آنها برود. کشمش و گردو را اضافه کرده و هم بزنید.

 در ظرف دیگری آرد بریزید و سپس به آن بکینگ پودر را اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن روی مایه الک کنید. خوب هم بزنید تا آرد با مواد مخلوط شود.
 
داخل قالب، کاغذ الگو بگذارید. مایه را بریزید. قالب را یک ساعت داخل فر بگذارید تا بپزد.

بعد از این مدت کیک را از داخل فر درآورید و بگذارید کمی خنک شود. سپس کیک را از قالب درآورید و آن را برش بزنید.

نکته
کشمش ها را خوب داخل مایه بغلتانید تا مانع از سوختن کشمش در اثر حرارت شود.2

طرز تهیه کیک آناناس و گردو، کشمش و گردو و  وانیلی شکلاتی حلقه ای


کیک وانیلی شکلاتی حلقه ای

هیچ چیز خوشمزه‌تر از یک کیک خانگی تر و تازه نیست. نکته جالب در مورد کیک وانیلی شکلاتی حلقه ای، این است که بخش شکلاتی‌اش در وسط آن مخفی شده و بیرونش کاملاً وانیلی است. در نتیجه برش‌های کیک فوق‌العاده زیبا و منحصر به فرد می‌شوند. البته شما می‌توانید با بخش شکلاتی روی بخش وانیلی کیک طرح مرمری هم ایجاد کنید اما جدا بودن دو بخش زیبایی چشمگیری به کیک می‌دهد. در ضمن سطح کیک وانیلی شکلاتی با خلال بادام پوشانده شده که در فر ترد شده‌ است و عطری عالی پیدا کرده‌ است.

در اینجا برای تزیین روی کیک وانیلی شکلاتی پودر قند پاشیده‌ایم. شما می‌توانید از سس شکلات یا سس شکلات سفید هم استفاده کنید. در ضمن می‌توانید این کیک را به عنوان صبحانه، عصرانه یا دسر سرو کنید. دستور این کیک ساده، زیبا و خوشمزه را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای کیک وانیلی شکلاتی حلقه ای
شیر 3/4 پیمانه

کره 300 گرم

شکر 2 پیمانه

تخم مرغ بزرگ 6 عدد

آرد سفید 3 پیمانه

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

رنده پوست لیمو (سبز) 1 قاشق چایخوری

خلال بادام 1/4 پیمانه (دلخواه)

پودر کاکائو 1/4 پیمانه

روغن برای چرب کردن قالب

پودر قند برای تزیین

طرز تهیه
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. داخل یک قالب حلقه‌ای را خوب با روغن چرب کنید. اطمینان حاصل کنید همه گوشه‌ها و فرورفتگی‌های قالب چرب شده‌اند. در این مرحله اگر تمایل دارید خلال بادام را داخل قالب بریزید و آن را کمی تکان دهید تا کف قالب پخش شود.

در کاسه‌ای آرد، نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. بگذارید کره نرم شود. سپس آن را همراه با شکر در کاسه دیگری بریزید و با همزن خوب بزنید تا حالت کرم مانند پیدا کند. دیواره‌های ظرف را با لیسک یا قاشق پاک کنید. وانیل و رنده پوست لیمو ترش را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و هر بار هم بزنید. آرد و شیر را به تدریج و یکی در میان اضافه کنید (کار را با آرد شروع و با همان تمام کنید). بیش از حد در این مرحله هم نزنید، فقط در حد مخلوط شدن.
 
حدود یک سوم از مایه کیک را در کاسه کوچکتری بریزید. پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یک‌دست شود. نصف مایه کیک وانیلی را داخل قالب بریزید و آن را به تمام دیواره‌های قالب بمالید. سپس مایه کاکائویی را روی آن بریزید و سطحش را با لیسک صاف کنید. در آخر روی کیک را با مایه وانیلی باقیمانده بپوشاندید.
 
کیک را ۵۵–۶۵ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید تا کاملاً پخته شود. یک خلال دندان در وسط کیک فرو کنید. اگر تمیز بیرون آمد کیک پخته شده. کیک وانیلی شکلاتی را از فر خارج کنید و حداقل یک ربع ساعت بگذارید در همان حال خنک شود. سپس آن را از قالب خارج کنید. مقداری پودر قند روی کیک الک کنید و آن را سرو نمایید.3


پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.bartarinha.ir
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.