سه نوع طرز تهیه کیک تولد خانگی فوق العاده

کیک تولد یکی از مهم ترین کیک ها در سراسر جهان است و به همین دلیل از جایگاه مهمی برخوردار است. تقریبا تمام کیک های تولد با پایه کیک اسفنجی ساده تهیه می شوند و با خامه ، انواع میوه ها ، ژله ها تزیین می شوند.
چهارشنبه، 6 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
سه نوع طرز تهیه کیک تولد خانگی فوق العاده

کیک تولد

مواد لازم برای ۴ نفر
موز ۱ عدد
شربت پرتقال ¼ لیوان
خامه فرم گرفته ۵۰۰ گرم
مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری
کیک اسفنجی ۴ نفره ۱ عدد
شکلات خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تولد
برای تهیه کیک تولد ساده ابتدا کیک اسفنجی را که از روز قبل پخته ایم را از ارتفاع آن به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و با کارد برش می زنیم و لایه های برش زده را در سینی قرار می دهیم و لایه زیرین کیک را روی تخته قرار می دهیم.

و یک سوم از شربت پرتقال را روی ان می ریزیم. بهتر است این کار را با یک کفتگیر که روی آن سوراخ است انجام دهیم که شربت از روی کفتگیر به همه جای کیک نفوذ کند و مرطوب شود.بعد خامه فرم گرفته روی سطح کیک می ریزیم.

و آن را روی کیک پخش می کنیم تا تمامی قسمت های کیک از خامه پوشیده شود و نصف مغز گردو و شکلات خرد شده را روی خامه می ریزیم به صورتی که همه جای کیک از گردو و شکلات پخش شده باشد و موز را ورقه ورقه برش می دهیم.

و نصف آن را نیز روی کیک می چینیم و لایه دوم کیک را مجددا مثل لایه قبلی کیک با آب پرتقال مرطوب می کنیم و آرام روی لایه قبلی قرار می دهیم و خامه روی آن می کشیم و مغز گردو شکلات و موز های حلقه شده روی آن می چینیم.

و در آخر لایه سوم را نیز با شربت پرتقال مرطوب می کنیم و ارام روی لایه دوم قرار می دهیم و با لیستک یا کارد روی آن را با خامه کاملا می پوشانیم و آسترکشی می کنیم تا تمام سطح کیک به طور یکدست صاف شود.

حالا ما یک کیک ساده داریم اگر تمایل داشتید می توانید روی آن را با شکلات یا میوه تزئین کنید و یا باقی مانده خامه را رنگ غذا قرمز بزنید و داخل قیف بریزید و روی کیک را با گل های ریز یا درشت تزئین ویژه تری کنید. نوش جان.1

سه نوع طرز تهیه کیک تولد خانگی فوق العاده


کیک شکلاتی با روکش گاناش


مواد لازم
تخم مرغ متوسط 6 عدد
آرد 200 گرم
پودر کاکائو 4 ق س
بیکینگ پودر 3 ق چ
وانیل یک هشتم ق چ
شیر نصف پیمانه
روغن مایع سه چهارم پیمانه
شکر 250 گرم
خامه صبحانه 120 گرم
شکلات شیری 200 گرم

طرز تهیه
ابتدا مواد خشک را به جز شکر با هم مخلوط میکنیم و چند بار الک میکنیم تا اگر رطوبت و یا ناخالصی داشت از بین برود.سپس در یک ظرف مناسب تمام مواد را به جز خامه و شکلات شیری با هم مخلوط میکنیم و با هم زن برقی هم میزنیم و موادی را که به دیواره چسبیده را مدام با لیسک به داخل مواد میریزیم.

به اندازه ای که مواد مخلوط شوند و شکر در آن حل شود و کمی روی آن حباب دار شود هم زندن را ادامه میدهیم . سپس مواد آماده شده ی کیک را داخل قالب 24 سانتی که از قبل با روغن چرب کردیم میریزیم و داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد و به مدت 1 الی 1 ساعت و نیم در طبقه وسط فر قرار میدهیم تا کیک بپزد .دقت کنید در حین پخت کیک به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا زمانی که 3/4 از پخت کیک گذشته باشد.

در فاصله ی پایانی پخت کیک مایه گاناش یا همان روکش شکلاتی را آماده میکنیم .داخل یک قابلمه که روی حرارت قرار دادیم شکلات و خامه را میریزیم و با حرارت ملایم مواد را مرتب هم میزنیم تا شکلات در خامه ذوب شود و وقتی که جوش آمد بعد از یک تا دو دقیقه آن را از روی حرارت بر میداریم.

وقتی کیک پخت و کاملا سرد شد از قالب جدا میکنیم و مایه گاناش آماده شده را به صورت داغ روی کیک میریزیم و با ترافل های رنگی و یا میوه ی دلخواه تریین میکنیم.2

سه نوع طرز تهیه کیک تولد خانگی فوق العاده


کیک میوه لایه ای


مواد لازم برای کیک میوه لایه ای
تخم مرغ درشت 6 عدد
شکر 1 لیوان
آرد 1 لیوان
خامه 1 لیوان
پودر قند 3/4 لیوان
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه 200 گرم 
توت فرنگی و کیوی به مقدار لازم

طرز تهیه کیک میوه لایه ای
مرحله اول
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. تخم مرغ ها و شکر را داخل کاسه ای بریزید و به مدت 5-7 دقیقه با همزن بزنید تا خوب مخلوط شده و حجم مواد بیشتر شود سپس آرد را کم کم روی مواد الک کنید و با لیسک هم بزنید. بسیار آرام و به صورت دورانی مخلوط نمایید.

مرحله دوم
ته 2 قالب کیک را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیاندازید. سپس نصف مواد را داخل یک قالب و نصف مواد را داخل قالب دیگری بریزید و داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20-30 دقیقه قرار دهید. از قالب متوسط برای تهیه کیک استفاده کنید. پس از پخت اجازه دهید کیک خنک شود سپس هر کیک را به دو قسمت برش بزنید.

مرحله سوم
پنیر خامه ای و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و 1 دقیقه با همزن بزنید تا مواد مخلوط شوند. سپس خامه را اضافه کنید و 3 دقیقه بزنید تا کرم کیک یکدست و سبک شود. دقت کنید که خامه باید بسیار سرد باشد و با دور تند همزن زده شود.
 
مرحله چهارم
کیوی، توت فرنگی و هر میوه دیگری که تمایل دارید را به حلقه های نازک برش بزنید. روی هر لایه کیک مقداری کرم خامه ای بزنید و حلقه های میوه را روی آن قرار دهید. قبل از این که لایه بعدی را روی میوه ها بگذارید یک لایه نازک از خامه به یک سمت آن بمالید. سپس آن سمت مرطوب را روی میوه ها قرار دهید. این کار باعث میشود لایه ها بهتر به هم بچسبند. بقیه لایه های کیک را به همین صورت با کرم خامه ای و لایه های میوه پوشش دهید. در زمان قرار داده هر لایه کیک روی لایه بعدی کمی کیک را فشار دهید.

مرحله پنجم
پس از چیدن لایه ها با باقی مانده کرم خامه ای سطح کیک را پوشش دهید سپس با میوه های مختلف کیک را تزیین کنید. کیک را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس به اندازه های دلخواه برش بزنید و سرو کنید.3


پی نوشت:
1.www.parsiday.com
2.www.namnak.com
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.