طرز تهیه انواع غذای رژیمی با تن ماهی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به سلامت بدن خود اهمیت می دهید ، غذای های ارائه شده در این مطلب می توانند یک گزینه عالی برا شما باشند. در ادامه همراه ما باشید.
پنجشنبه، 7 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه انواع غذای رژیمی با تن ماهی

دو پیازه تن ماهی

دو پیازه تن ماهی یکی از غذاهای خوشمزه و فوری ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که در دسته بندی غذاهای نونی قرار می گیرد، خیلی سریع آماده می شود و برای زمان هایی که وقت کافی برای پخت غذا نداریم یک گزینه بسیار مناسب است. به دو پیازه تن ماهی به سلیقه خود می توانیم بعضی مواد غذایی مثل فلفل دلمه ای یا قارچ را نیز اضافه کنیم تا در پایان غذای خوشمزه تری داشته باشیم. دو پیازه تن ماهی معمول به همراه نان سرو می شود، اما در صورت تمایل می توانیم آنرا به همراه برنج نیز سرو کنیم، دو پیازه تن ماهی در دسته غذاهای رژیمی قرار دارد.

مواد لازم برای 2 نفر
پیاز4 عدد متوسط
تن ماهی2 عدد
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت دو پیازه تن ماهی
مرحله اول
برای تهیه دو پیازه تن ماهی خوشمزه ابتدا تن ماهی ها را داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا دو بند انگشت روی سطح آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت 20 دقیقه بجوشند.

مرحله دوم
در این مرحله پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی باریک خرد می کنیم. در ادامه تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و پیازها را داخل آن می ریزیم.

مرحله سوم
سپس تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا پیازها سبک و نرم شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ آن باز شود.

مرحله چهارم
در این مرحله زردچوبه را به همراه زیره، آویشن، فلفل سیاه و کمی نمک به دیگر مواد اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم مواد را تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند و ادویه ها به خورد پیاز تفت داده شده بروند.

مرحله پنجم
در این مرحله تن ماهی ها را از روی حرارت بر می داریم و از داخل قابلمه خارج می کنیم و درب آن ها را باز می کنیم و روغن آن ها را بیرون می ریزیم و به مواد می افزاییم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا مواد آغشته به تن ماهی ها شود.

مرحله ششم
در این مرحله درب تابه را می گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا به مدت تقریبا 10 دقیقه مواد بپزند. سپس دو پیازه تن ماهی را داخل بشقاب می کشیم و به همراه فلفل دلمه ای و لیمو ترش تازه نوش جان کنید.1

طرز تهیه انواع غذای رژیمی با تن ماهی


خوراک تن ماهی با گوجه فرنگی

خوراک تن ماهی با گوجه جزو غذاهای سبک و خوشمزه ای است که علاوه بر وعده های نهار و شام، می توان آن را در وعده عصرانه هم سرو کرد. تهیه کردن این خوراک بسیار راحت و آسان است و در کمترین زمان آماده می شود. خوراک تن ماهی را می توان در انواع مختلفی درست کرد. از جمله تن ماهی با سیب زمینی، تن ماهی با قارچ و...

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک تن ماهی با گوجه فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی رژیمی مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این خوراک خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم برای خوراک تن ماهی
تن ماهی 1 قوطی
گوجه فرنگی خرد شده1 عدد بزرگ
پیاز خرد شده 1 عدد بزرگ
رب1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای خرد شده2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
زردچوبه و دارچینبه میزان لازم

مراحل تهیه و پخت خوراک تن ماهی
برای درست کردن خوراک تن ماهی با گوجه، ابتدا قوطی کنسرو تن ماهی را در یک قابلمه با مقداری آب حدود نیم ساعت می جوشانیم تا خامی آن یرطرف شود.

در این فاصله پیاز را نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک ماهیتابه تفت می دهیم.

سپس تن ماهی را به تابه اضافه می کنیم و به آرامی تفت می دهیم. سعی کنید زیاد با قاشق تن ماهی را هم نزنید تا شکل ظاهری آن زیاد له نشود.

حالا فلفل دلمه ای و ‌گوجه فرنگی های خرد شده را هم به تابه می ریزیم و مقداری هم نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین و در نهایت یک قاشق هم رب بهش می زنیم و خوب مخلوط می کنیم.

در انتها درب تابه را می گذاریم تا مواد حدود یک ربع با حرارت ملایم بپزد و خوب جا بیفتد. بعد آن را در ظرف می کشیم و با خیار شور و گوجه فرنگی تزیین می کنیم و با نان تازه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک تن ماهی خوشمزه لذت ببرید.2

طرز تهیه انواع غذای رژیمی با تن ماهی


لوبیا و تن ماهی

طرز تهیه و پخت خوراک لوبیا و تن ماهی ساده و خوشمزه و رژیمی ، بعضی از مطالعات نشان داده است که لوبیاها به‌عنوان آنتی اکسیدان و ضدالتهاب عمل می‌کنند. این اثرات موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا و تن
لوبیا چیتی
تن ماهی یک قوطی
پیاز یک عدد
فلفل دلمه نصف یکعدد
رب گوجه یک ق غ
نمک و فلفل سرخ و ادویه و پاپریکا و پودر لیموعمانی
قارچ در صورت تمایل

طرز تهیه خوراک لوبیا
دو الی ۳ ساعت قبل از آشپزی لوبیا ها را در آب بخیسانید و طی این فاصله زمانی آب آن را نیز در چند مرحله عوض کنید ، این کار شما باعث گرفتن نفخ حبوبات خواهد شد و افراد خانواده راحت تر این غذا را هضم خواهند کرد . سپس پیاز را بصورت خلالی و باریک خرد کنید تابه مناسبی را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن درون تابه ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس خلال پیاز را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ پیاز ها عوض شد نمک و زردچوبه را به آن اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید تا ادویه بخورد پیازها برود.

در مرحله بعد تن ماهی را به پیاز اضافه کنید سپس ادویه و پودر پاپریکا و پودر لیمو عمانی را افزوده و با هم ترکیب کنید حالا فلفل دلمه ای را درون تابه بریزید کمی مواد را با هم تفت دهید پس از انجام این مراحل ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی درون تابه ریخته و تفت دهید در پایان لوبیا ها را اضافه کرده و با توجه به حجم مواد آب درون تابه ریخته و درب ظرف را بسته و با شعله پایین اجازه می‌دهیم تا خوراک خوشمزه لوبیا پخته و جا افتاده شود .3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.baronak.com
3.www.hipatugh.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.