آموزش تهیه انواع دسر با انگور

با یک سری مواد اولیه خیلی ساده و ارزان که تو همه خونه ها پیدا میشود می توانید یک دسر لاکچری خوشمزه درست کنید، همراه ما باشید با طرز تهیه چند مدل دسر انگور.
پنجشنبه، 7 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع دسر با انگور

دسر انگور بنفش


مواد لازم
ژله انگور بنفش : 1 بسته
پوره انگور بنفش : یک لیوان
خامه : 150 گرم
بستنی لیوانی وانیلی : 1 عدد

طرز تهیه
ژله رو با نصف لیوان آبجوش بن ماری می کنیم، گفته بودم من همیشه وقتی میخوام ژله رو حل کنم آب جوش که ریختم روش میزارم روی کتری تا خودش کم کم حل بشه و خوب شفاف بشه، هر از گاهی یه هم میزنم، اینجوری خیالم راحته که ژله کاملا حل میشه ضمن اینکه تو این فاصله میرم کارای دیگه انجام میدم.

همونطور که میدونید هر بسته ژله یک لیوان آبجوش و یک لیوان آب سرد میخواد، ما اینجا بجای یک لیوان از نصف لیوان استفاده کردیم و بجای آب سرد میخوایم بستنی بریزیم که ژله بستنی درست بشه.

بستنی رو از فریزر در میاریم تا یه مقدار شل بشه، ژله خوب حل شده رو میزاریم کنار تا اونم از دما بیافته.

میریم انگورا رو پوره می کنیم، انگورها رو دون می کنیم فکر می کنم حدودا نیم کیلو انگور یک لیوان پوره بهمون بده، اونا رو با میکسر یا مخلوط کن خوووب پوره می کنیم.

حالا بستنی کمی آب شده رو می ریزیم توی ژله و خیلی خوب هم می زنیم، اگه بستنیتون لیتریه 3 قاشق غذا خوری سر پر میشه.

پوره انگور رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم، آخر کار خامه رو هم اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست بشه، بجای خامه صبحانه می توانید از خامه قنادی که قبلا زده شده و تو فریزر دارید هم استفاده کنید ولی حتما قبلش از فریزر در آورده باشید تا نرم شده باشه.

تو یه قالب مناسب خالی می کنیم و چند ساعتی میزاریم تو یخچال.

وقتی خیالمون راحت شد که کاملا بسته اونو مثل بقیه دسرا برمی گردونیم.

عکسی که می بیند دو برابر مواد درست کردم و با این اندازه ها مقدارش کمتر میشه. 1


دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی


مواد لازم دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی
موز ۲ عدد
پودینگ انگور یاقوتی به مقدار دلخواه
نشاسته ذرت ۱پیمانه
شیر ۲پیمانه
شکر ۱پیمانه
پودر ژله آلوورا ۱عدد
خامه صبحانه ۱۰۰گرم
انگور یاقوتی بدون هسته ۱/۵پیمانه

طرز تهیه دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی
خب بریم سراغ اصل مطلب و اونم درست کردن این دسر لاکچری خوشمزه من برای لایه اول از پایین ۲عدد موز رو با چنگال له کردم وته ظرفها ریختم. قسمت میانی دسر هم پودینگ انگور یاقوتی استفاده می کنیم.

حالا مواد باقی مونده رو به غیر از انگور و خامه با هم مخلوط کرده و روی حرارت بزارید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسه، از روی حرارت برداشته و خامه رو اضافه کنید وهم بزنید (خامه هم دمای محیط باشه). انگور ها رو داخل مخلوط کن ریخته تا پوره شود وبه مواد اضافه کنید. ولایه وسط بریزید. ویخچال بزارید تا یه کم خودشو بگیره .

برای قسمت آبی رنگ یک بسته پودر ژله بلوبری رو با ۱/۵ پیمانه شیر مخطوط کرده وبا روش بن ماری(یا مایکروویو) اونو میزاریم تا کاملا شفاف بشه ودونه های پودر ژله کاملا حل بشه وبهش، نصف فنجان تخم شربتی که از قبل خیس کرده بودیم رو اضافه وداخل یخچال میزاریم تا نیم بند بشه (توجه داشته باشید که نبنده فقط از حالت روان بودن خارج بشه طوری که اگر داخل ظرف سرو یعنی لایه آخر ریختیم با قسمت پایین مخلوط نشه). من یه ذره رنگ خوراکی آبی هم زدم تا خوشرنگتر بشه.

روش رو هم با انواع میوه تزیین کنید. 2


اسموتی انگور


مواد لازم برای اسموتی انگور
شیر  ۱ فنجان
 انگور سیاه بی دانه ۱ فنجان
 ماستنصف فنجان
 اسانس وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
یخ۱ فنجان

طرز تهیه اسموتی انگور
همه مواد لازم را داخل مخلوط کن ریخته و تا زمانی که همه ی مواد یکدست شوند به مخلوط کردن ادامه بدهید. 3


کِلافوتی انگور یاقوتی


مواد مورد نیاز
دانه‌های انگور یاقوتی 500 گرم
تخم‌مرغ 2 عدد
شیر 300 میلی‌لیتر (حدود یک و یک‌چهارم پیمانه)
آرد الک کرده 200 گرم
شکر ریز  50 گرم
کره‌ آبکرده 3 قاشق سوپخوری
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
نمک یک‌هشتم قاشق چایخوری
پودر شکر برای تزئین به میزان لازم
انگور یاقوتی برای تزئین به میزان لازم

طرز تهیه
فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم کنید و قالب دیواره کوتاه را به قطر 23 سانتیمتر چرب کنید و انگور را در آن بریزید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، شیر، آرد، شکر، کره، وانیل و نمک را در پارچ دستگاه مخلوط‌کن بریزید و 30ثانیه دستگاه را روشن کنید تا مایه‌ یکدستی، حاصل شود.

سپس مایه‌ فراهم کرده را در قالب روی انگور بریزید و به مدت تقریبی 40 دقیقه یا تا زمانیکه ببندد، بپزید. حال کلافوتی را از قالب درآورید و در ظرف زیبا و مخصوص پذیرائی قرار دهید. می‌توانید در صورت دلخواه رویش پودر شکر بپاشید و با انگور بیارائید.

نکته : کلافوتی- Clafouti- دسری فرانسوی است که با انواع میوه‌ها همچون گیلاس، انگور، آلو، هلو، سیب و ... تهیه می‌شود. این دسر در قالب‌های دیوار کوتاه پخته می‌شود که از ترکیب میوه و یک مایه‌ تقریباً رقیق و خامه‌ای شکل تشکیل می‌شود.

کلافوتی اصالتاً به صورت نیمگرم مصرف می‌شود. مایه‌ دسر را می‌توانید رقیق‌تر از دستور نیز تهیه کنید که در این صورت دیگر نمی‌توانید آن را از قالب خارج کنید و برش بزنید و باید در ظرف خودش مصرف کنید. برای رقیق‌تر کردن مایه‌ کلافوتی باید از 6 تخم‌مرغ استفاده کنید. 4


دسر انگور یاقوتی


مواد لازم برای تهیه دسر انگور یاقوتی
انگور یاقوتی: یک کیلو
بستنی وانیلی: نیم کیلو
خامه: ۲۰۰ گرم
بیسکوئیت ساده بدون کرم: یک بسته
پودر قند: در صورت تمایل

طرز تهیه دسر انگور یاقوتی
انگور یاقوتی‌ها را خوب شسته و آن‌ها را دانه دانه و دوقسمت کنید. بخشی را در ظرف ریخته و بگذارید در فریزر تا یخ ببندد و بخش دیگراز انگور یاقوتی را به همراه بستنی و خامه داخل ظرف همزن ریخته و با همزن برقی کاملا به هم بزنید تا نرم شده و حالت کرم مانند و بنفش رنگ شود. سپس با قاشق بستنی سایز کوچک از آن برداشته و روی بیسکوئیت‌ها قرار دهید و لابه‌لای آن را با دانه‌های انگور یاقوتی پرکنید. در صورت تمایل کمی پودر قند برای تزئین روی دسر بپاشید. یادتان باشد این دسر را تا موقع سرو کردن داخل جایخی یا فریزر بگذارید. 5


پی نوشت:
1.www.jenan.biz
2.www.golemanoto.ir
3.www.beytoote.com
4.www.shooroshirin.ir
5.www.zibashahr.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.