آموزش درست کردن انواع دسر با بیسکویت

دسر، وعده ایست که معمولاً در پایان یک وعده غذایی سرو می شودو بسیار پرطرفدار است. در این مقاله قصد داریم به آموزش طرز تهیه چند نوع دسر با بیسکویت بپردازیم. همراه ما باشید.
جمعه، 8 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش درست کردن انواع دسر با بیسکویت

بیسکو کیک


مواد لازم
پودر قند ۲۰۰ گرم
کره ۲۵۰ گرم
آرد ۴۰۰ گرم
وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۳ عدد

آموزش درست کردن انواع دسر با بیسکویت

طرز تهیه
زمان تهیه ۶۰ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه

۱ ابتدا کره به دمای محیط رسیده را با پودر قند سه دقیقه با هم زن می زنیم تا یکدست شوند بعد وانیل و تخم مرغ و اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم آردو بکینگ پودر را الک کرده و کم کم به مخلوط اضافه می کنیم.

۲ و با دست ورز میدیم امکان داره آرد از مقدار اصلی بیشتر احتیاج بشه خمیرو ورز میدیم تا جاییکه به دست نچسبه بعد از ورز دادن خمیر را داخل پلاستیک فریزر گذاشته و بمدت نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم.

۳ بعد از نیم ساعت خمیرو با وردنه باز کرده و کاتر مورد نظرو روی خمیر گذاشته(من عدد و کشیدم و برش دادم و روی خمیر گذاشتم از کاتر خاصی استفاده نکردم)و برش می دهیم و بمدت بیست دقیقه با دمای ۱۷۵درجه سانتیگراد در طبقه وسط فر می گذاریم. من برای هر کدوم از اعداد دوبار بیسکوییت آماده کردم.

۴ خامه را با همزن می زنیم تا فرم بگیره بعد روی لایه اول با ماسوره(سلیقه ای هست) من خامه رو داخل قیف ریختم و یه مقدار سر قیف رو بریدم و بیسکو کیکم رو با خامه پوشوندم .

۵ بعد از آماده سازی لایه اول بیسکو کیک رو داخل یخچال قرار می دهیم تا کمی خامه سفت شود و بعد از سفت شدن لایه دوم رو قرار می دهیم و خامه می زنیم و روشو با هرچی دوست داشتین تزیین میکنین. 1


کیک بستنی بیسکویتی


مواد لازم
بستنی لیتری ۱ بسته
بیسکوییت پتی بور ۲ بسته
بیسکوییت کرم دار شکلاتی ۱ بسته
اضافات : چیپس شکلاتی و نقل های کوچک رنگی برای تزئین

آموزش درست کردن انواع دسر با بیسکویت

طرز تهیه
ورقه ی روغنی را داخل ظرف مورد نظر پهن کنید. این کاغذ کمک می کند وقتی کیک بستنی آماده شد و اگر خواستید ظرفش را عوض کنید، به راحتی امکان پذیر باشد.

ابتدا یک لایه بیسکویت در ظرف بچینید. روی آن یک لایه بستنی بگذارید. روی لایه ی بستنی باز بیسکویت بچینید. سپس یک لایه بستنی دوباره روی آن بگذارید. اگر یک لایه صاف نبود نگران نباشید، با گذاشتن بیسکویت ها ، صاف می شود. پس باز روی بستنی هم یک لایه بیسکویت بچینید. باز یک لایه بستنی و بعد باز هم یک لایه دیگر بیسکویت بچینید. در آخر هم باز یک لایه نازک تر از قبل بستنی بگذارید. ظرف را بپوشانید و داخل فریزر قرار دهید.

بیسکوییت های کرمدار را خورد کنید. حال کیک بستنی را بیاورید بیرون از فریزر و روی آن را با شکلات آب شده یا چیپس شکلات، و پاشیدن نقل های کوچک رنگی تزئین کنید. تکه های بیسکوییت را هم روی کیک بچینید و باز کیک را داخل فریزر قرار دهید. کیک بستنی شما آماده ی سرو کردن است.

نکات
نکته ی بسیار مهم در سرو این دسر، این است که هنگام سرو، حدود ۱ الی ۲ ساعت قبل، دسر را از فریزر خارج کنید. بگذارید کمی بستنی آب شود(نه خیلی زیاد نه خیلی کم) و به خورد بیسکویت ها برود، سپس دوباره در فریزر قرار دهید و زمان سرو از فریزر خارج کرده و میل کنید.

در بیسکویت چیدن ممکن است مجبور شوید چند بیسکویت را نصف کنید.

در گذاشتن لایه ها باید سریع عمل کنید تا بستنی آب نشود.

برای برداشتن بستنی می توانید از قاشق معمولی استفاده کنید و با یک لیوان آب ولرم ، بعد از برداشتن هر قاشق بستنی، قاشق را چند ثانیه شستشو دهید. این کار باعث می شود بستنی به قاشق نچسبد.

می توانید از انواع و اقسام بستنی ها استفاده کنید. بستنی هایی با طعم ها و رنگ های مختلف که کیک شما چند رنگ شود. شخصا بستنی وانیلی با کیک براونی کاله پیشنهاد می شود.

بیسکویت برای لایه و برای روی دسر نیز می تواند از هر نوع بیسکویتی باشد. 2


ترامیسو با بیسکویت پتی بور


مواد لازم برای تهیه ترامیسو با بیسکویت پتی بور
خامه صبحانه یا خامه فرم گرفته قنادی: ۲۰۰ گرم
بیسکویت پتی بور: دو بسته
پنیر ماسکارپونه یک بسته
موز به اندازه لازم
پودر شکر: ۶ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: یک قاشق سوپ خوری
شکلات تخته‌ای در صورت دلخواه برای تزیین
تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

آموزش درست کردن انواع دسر با بیسکویت

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور
برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا خامه را به مدت دو ساعت داخل فریزر قرار دهید. البته می‌توانید به جای خامه صبحانه در تهیه این دسر از خامه فرم گرفته شده نیز استفاده نمایید. بعد از خارج کردن خامه از فریزر آن را با حدود نصف مقدار شکر مخلوط نمایید و با همزن و دور تند حدود ۵ دقیقه هم بزنیدتا فرم بگیرد.

سپس پنیر ماسکارپونه را با باقیمانده شکر مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.  سپس خامه را که در مرحله قبل هم زدیم و به حالت فرم گرفته در آمده است به آن اضافه می‌نماییم. مواد را کامل با هم مخلوط کنید تا مایه اصلی دسر شما تهیه گردد.

در این مرحله ته قالب مستطیلی شکل را با سلفون یا پلاستیک فریزر بپوشانید و کمی از مایه تهیه شده را ته ظرف صاف  کنید. سپس یک ردیف بیسکویت پتی بور بچینید و مجددا از مایه ریخته و صاف نماییدو یک لایه موز حلقه شده روی مواد گذاشته واین کار را تا زمانی که مایه تمام شود ادامه دهید. توجه داشته باشید که برای زیبایی بیشتر می‌توانید از دو نوع بیسکویت پتی بور ساده و کاکائویی استفاده نمایید. و طرف را در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت حدود ۶ یا ۷ ساعت ظرف دسر را از یخچال خارج نموده و دسر را به همراه پلاستیک از قالب درآورده و جدا نمایید.

سپس روی آن را با شکلات تخته ایی رنده شده یا پودر قهوه  تزیین نمایید. دسر را در ابعاد دلخواه با چاقوی تیز برش بزنید. دسر ساده و خوشمزه ما آماده سرو کردن است. 3


کیک یخچالی با پودینگ شکلاتی و موزی و بیسکویت پتی بور


مواد لازم
پودینگ شکلاتی: ۴ بسته
پودینگ موز: ۱ بسته
بیسکویت پتی بور: ۳ بسته

آموزش درست کردن انواع دسر با بیسکویت

طرز تهیه
برای درست کردن این کیک یخچالی با پودینگ و بیسکویت از پودینگ آماده و فوری استفاده می‌کنیم که در طعم‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید در این طرز تهیه جای پودینگ موز و شکلاتی را عوض کنید، یعنی پودینگ غالب شما موزی باشد. یا از انواع دیگر پودینگ وانیلی، نسکافه، توت فرنگی، آلبالو و … همراه با پودینگ شکلاتی و طبق ذائقه خودتان استفاده کنید.
 
پودینگ‌ها را طبق دستور روی بسته درست کنید. عموما برای درست کرده پودر آماده پودینگ فقط به مقداری شیر طبق مقدار دستور روی بسته نیاز دارید. پودینگ شکلاتی و موزی را در ظروف جداگانه آماده کنید. در یک ظرف پیرکس مستطیل ابتدا یک لایه بیسکویت پتی بور (یا هر بیسکویت دیگر که دوست دارید از اوریو گرفته تا ساقه طلایی و …) بچینید. یک لایه پودینگ موز بریزید، یک لایه بیسکویت بچینید، یک لایه پودینگ شکلاتی بریزید، دو لایه بیسکویت بچینید و دوباره یک لایه پودینگ شکلاتی بریزید.

لایه آخر کیک باید پودینگ شکلاتی باشد. کیک یخچالی پودینگ شکلاتی را ۳ الی چهار در یخچال بگذارید تا بیسکویت‌ها نرم شوند و پودینگ به خورد بیسکویت‌ها برود و حالت کیک پیدا کند. روی کیک یخچالی پودینگ شکلاتی را با میوه یا خامه صبحانه فرم گرفته یا بیسکویت خرد شده و شکلات رنده شده تزیین کنید. 4


پی نوشت:
1.www.sarashpazpapion.com
2.www.superchef.ir
3.www.dayan.ir
4.www.blog.okcs.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.