طرز تهیه پای باغچه بان

پای باغچه بان یک غذا با پایه سبزیجات هست که برای کسانی که رژیم غذایی دارند می تواند مناسب باشد، در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه تهیه این غذای رژیمی آشنا شوید.
شنبه، 7 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه پای باغچه بان

پای باغچه بان


مواد لازم برای پایه سبزیجات
مواد غذایی مقدار
پیاز دو عدد
بادمجان دو عدد
فلفل دلمه ای قرمز چهار عدد
گوجه فرنگی ده عدد
کدو یک عدد
سیر چهار حبه
روغن زیتون چهار قاشق غذا خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
ادویه نصف قاشق چای خوری
پوره گوجه فرنگی یک لیوان
رزماری خرد شده یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای پوره سیب زمینی
مواد غذایی مقدار
سیب زمینی شش عدد
آب سرد به میزان لازم
روغن زیتون دو قاشق غذا خوری
شوید تازه خرد شده دو قاشق غذا خوری
پیازچه تازه خرد شده یک قاشق غذا خوری
نمک یک و نیم قاشق چای خوری
فلفل کمی


طرز تهیه پای باغچه بان

اگر به دنبال یک غذای بدون گوشت هستید همراه ما باشید با یک  پیشنهاد فوق العاده.

احتمالا با پای کاتج یا پای چوپان که به ترتیب با گوشت گاو و گوشت گوسفند درست می شوند آشنا هستید، در اینجا می خواهیم نسخه گیاهی این غذا را که اسم آن پای باغچه بان است آموزش دهیم همراه ما باشید.

طرز تهیه پای باغچه بان

مرحله اول: آماده کردن پایه سبزیجات
اولین قدم برای تهیه این غذا درست کردن پایه سبزیجات است. با دو عدد پیاز حلقه حلقه شده شروع می کنیم که هر کدام را داخل یک سینی می چینیم و همچنین دو عدد بادمجان درشت را حلقه حلقه کرده و روی پیاز ها می چینیم و بعد چهار عدد فلفل دلمه ای قرمز را چهار قسمت کرده به همراه ده عدد گوجه فرنگی که آنها را هم به چهار قسمت تقسیم کردیم به بادمجان ها و پیاز ها اضافه می کنیم. شاید در نگاه اول فکر کنید که دو سینی از این مواد زیاد باشد ولی وقتی پخته می شود حجم آن کمتر خواهد شد و برای شش تا هشت نفر کافی است.

طرز تهیه پای باغچه بان

حالا یک عدد کدو را از وسط نصف کرده و به صورت هلالی خرد می کنیم و روی مواد می ریزیم همچنین هشت عدد قارچ خرد شده (به چهار قسمت تقسیم شده اند) و چهار حبه سیر خرد شده هم اضافه می کنیم و به اندازه دو قاشق غذا خوری روغن زیتون روی هر سینی می ریزیم که باید روی همه مواد پخش شود و در آخر نصف قاشق چای خوری نمک و به همان میزان ادویه اضافه می کنیم.

نکته: برای تهیه ادویه می توانید ترکیبی از ریحان، پونه و جعفری خشک را درست کنید.

طرز تهیه پای باغچه بان

مرحله دوم: پختن مواد پایه سبزیجات
حالا سینی ها را داخل فر با دمای چهارصد و پنجاه درجه فارنهایت به مدت چهل دقیقه تا یک ساعت قرار می دهیم تا کبابی شوند هر ده تا پانزده دقیقه جای سینی ها را عوض می کنیم تا همه مواد به طور یکسان بپزند. بعد از نیم ساعت می توانید در فر را باز کنید و خوب همشان بزنید بعد از یک ساعت که مواد کاملا پختند از فر خارج کرده و دو تا سینی را یکی کنید و هم بزنید حالا یک لیوان پوره گوجه فرنگی روی آن می ریزیم و هم می زنیم تا سس به خورد مواد برود بعد یک قاشق چایخوری رزماری ریز خرد شده اضافه می کنیم و دوباره مواد را باهم مخلوط  می کنیم حالا پایه سبزیجات آماده است در این مرحله داخل یک ماهیتابه لبه دار که می خواهیم غذا را در آن سرو کنیم می ریزیم.

طرز تهیه پای باغچه بان

نکته ای که در رابطه با این غذا جالب توجه است این است که می توانید همه این مواد را از یک روز قبل آماده کنید و در روز مهمانی کافی است آن را گرم کنید.

مرحله دوم: آماده کردن پوره سیب زمینی
حالا نوبت به تهیه پوره سیب زمینی می رسد برای اینکار شش عدد سیب زمینی را پوست می گیریم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم بعد داخل یک قابلمه پر از آب سرد می ریزیم و گاز را روشن کرده و اجازه می دهیم تا بجوشد این بهترین روش برای تهیه پوره سیب زمینی پفی است. بعد از اینکه سیب زمینی ها کاملا پختند برای اینکه پوره نرمی داشته باشیم سیب زمینی ها را داخل برنج ساز می گذاریم این وسیله کمک می کند که یک پوره نرم و پفی داشته باشیم.

طرز تهیه پای باغچه بان

حالا دو قاشق غذا خوری روغن زیتون به سیب زمین ها اضافه می کنیم به جای روغن زیتون از کره آب شده هم می توانید استفاده کنید. برای معطر کردن آن از سبزیجات تازه هم می توانید استفاده کنید که در اینجا ما از دو قاشق غذاخوری شوید تازه خرد شده و یک قاشق غذا خوری پیازچه تازه خرد شده استفاده کردیم و در آخر با یک و نیم قاشق چای خوری نمک و کمی فلفل طعم دارش می کنیم.

طرز تهیه پای باغچه بان

مرحله آخر: تزئین و سرو
حالا مواد را خوب باهم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند در این مرحله به دو روش می توانید عمل کنید اول اینکه می توانید پوره آماده شده را روی سبزیجات بریزید و یا آن را داخل قیفی که ماسوره ستاره ای گذاشتید بریزید، ما روش دوم را پیشنهاد می کنیم. بعد از اینکه تمام سطح سبزیجات را با پوره سیب زمینی پوشاندید در ماهیتابه را بگذارید و داخل یخچال قرار دهید زمان سرو آن را از یخچال خارج کرده و داخل فر با دمای چهارصد درجه فارنهایت به مدت سی دقیقه بگذارید بعد از سی دقیقه در آن را بردارید و دمای فر را تا چهارصد و پنجاه درجه فارنهایت افزایش دهید و ده تا پانزده دقیقه دیگر صبر کنید تا پوره سیب زمینی بپزد و طلایی شود این غذا را مستقیم از فر روی میز سرو ببرید مهمان ها می توانند خودشان این غذا را سرو کنند ظاهر این غذا بسیار زیباست و نیاز به تزئین خاصی ندارد و برای مهمانی خودمانی مناسب خواهد بود امیدواریم که این غذای خوشمزه را امتحان کنید و لذت ببرید.  

طرز تهیه پای باغچه بان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.