طرز تهیه مرغ کره ای

مرغ کره ای هندی غذای خوشمزه و خوش بویی است که انواع ادویه ها در آن به کار می رود. طرز تهیه آن را در این مطلب ببینید.
سه‌شنبه، 10 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه مرغ کره ای

مرغ کره ای هندی


مواد لازم برای مزه دار کردن مرغ ها
مواد غذایی مقدار
سینه مرغ چهار تکه
ماست سه قاشق غذا خوری
پودر گشنیز دو قاشق غذا خوری
پودر زیره یک قاشق غذا خوری
ماسالا یک قاشق غذا خوری
نمک دریایی به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
زنجبیل تازه رنده شده یک قاشق غذا خوری
سیر له شده یک حبه

مواد لازم برای سس کره ای
مواد غذایی مقدار
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
کره خرد شده دو پیاله
پیاز خرد شده یک عدد
نمک دریایی به مقدار لازم
پودر هل به مقدار لازم
سیر له شده چهار حبه
فلفل سبز خرد شده یک قاشق غذا خوری
زنجبیل رنده شده یک قاشق غذا خوری
پودر گشنیز یک قاشق غذا خوری
ادویه ماسالا یک قاشق غذا خوری
پودر زیره  یک قاشق غذا خوری
پاپریکا یک قاشق چای خوری
سس گوجه فرنگی یک پیمانه
خامه یک پیاله


طرز تهیه مرغ کره ای

امروز می خواهیم دستور تهیه یک غذای کلاسیک هندی را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم اسم این غذا مرغ کره ای است که درست کردن آن بسیار آسان است و عطر و طعم خوبی از مرغ به شما خواهد داد که در سس تند و کره ای غوطه ور شده است. تهیه این غذا خیلی راحت است و در عین حال بسیار خوشمزه و لذیذ است تا انتها همراه ما باشید تا با طرز تهیه این غذای بی نظیر آشنا شوید.

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ
اولین کاری که باید انجام دهیم مزه دار کردن مرغ ها است به این ترتیب عمل می کنیم که چهار تکه سینه مرغ را در یک کیسه زیپی می ریزیم برای مزه کردن آن سه قاشق غذا خوری ماست، دو قاشق چای خوری پودر گشنیز، یک قاشق چای خوری پودر زیره، یک قاشق غذا خوری ادویه ماسالا، مقداری نمک دریایی و فلفل سیاه و در آخر یک قاشق غذا خوری زنجبیل تازه رنده شده و یک حبه سیر له شده را اضافه می کنیم و خوب باهم مخلوط می کنیم و در یخچال می گذاریم.

طرز تهیه مرغ کره ای

نکته: پیشنهاد می کنیم که از شب قبل مرغ ها را مزه دار کنید اگر هم به اندازه کافی وقت ندارید مدت زمان  یک تا دو ساعت هم کفایت می کند.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ ها
حالا یک قابلمه روی اجاق گاز می گذاریم و مقداری روغن سرخ کردنی آفتابگردان داخل آن می ریزیم وقتی کمی داغ شد یک پیاله کره که نگینی خرد شده به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب بشود و کف کند حالا باید مرغ ها را داخل مخلوط کره و روغن بریزیم و سرخ کنیم وقتی هر دو طرف مرغ ها سرخ و قهوه ای شدند آنها را به یک ظرف دیگر منتقل می کنیم تا سس کره ای را آماده کنیم.

طرز تهیه مرغ کره ای

طرز تهیه مرغ کره ای

مرحله سوم: آماده کردن سس کره ای
حالا یک پیاله دیگر کره خرد شده داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم آب بشود بعد یک عدد پیاز خرد شده اضافه می کنیم تا سرخ شود و به این صورت اولین چاشنی سس را آماده می کنیم. بعد از اینکه پیاز ها را کمی تفت دادیم مقداری نمک دریایی و پودر هل اضافه می کنیم که عطر فوق العاده ای به سس می دهد. حالا در این مرحله چهار حبه سیر له شده، یک قاشق غذا خوری فلفل سبز خرد شده که مزه تندی به سس می دهد اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم و در آخر یک قاشق غذا خوری زنجبیل رنده شده می ریزیم و دوباره هم می زنیم و تفتشان می دهیم، خواهید دید که ترکیب این مواد چه عطر فوق العاده ای دارد. حالا یک قاشق غذا خوری پودر گشنیز، یک قاشق غذا خوری ماسالا، یک قاشق غذا خوری پودر زیره و یک قاشق چای خوری پاپریکا اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. حالا یک پیمانه سس گوجه فرنگی می ریزیم و در نهایت یک پیاله کره و یک پیمانه خامه اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا خامه بریده بریده نشود. زمانی که مخلوطمان به نقطه جوش رسید مرغ ها را داخل آن می ریزیم و در قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا مغز پخت شوند.

طرز تهیه مرغ کره ای

نکته: جهت تهیه سس گوجه فرنگی ۲ قاشق رب گوجه را درون روغن داغ سرخ کرده و سپس ۱ پیمانه آب و مقداری نمک و فلفل اضافه نمایید. اجازه دهید سس غلیظ شود.

مرحله آخر: سرو و تزئین
بعد از اینکه مرغ ها پختند و آغشته به سس شدند می توانید با یک کفگیر برنج باسماتی که با زعفران پخته شده میل کنید.

طرز تهیه مرغ کره ای

این غذای خوشمزه هندی را درست کنید و اعضای خانواده را دور هم جمع کنید و از خوردن آن در کنار هم لذت ببرید حتما امتحانش کنید چون غذای بسیار پرکاربرد و خوشمزه ای است و اگر به دنبال رسپی خاصی برای غذا هستید ما مرغ کره ای را به شما پیشنهاد می کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.