از مناطق کمتر شناخته شده تهران برای دیدن چقدر باخبرید؟

کمتر کسی می داند تهران دارای مناطق بسیار زیبا و جذاب گردشگری همچون عمارت مسعودیه یا خانه مقدم است. با همراه باشید تا برخی نقاط کمتر شناخته شده تهران آشنا شوید.
پنجشنبه، 19 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از مناطق کمتر شناخته شده تهران برای دیدن چقدر باخبرید؟
بسیاری از توریست ها بر این باورند پایتخت ایران، یعنی تهران، تنها دارای چند جاذبه گردشگری معروف ندارد، اما به واقع ممکن است برایتان شگفت انگیز باشد که بدانید توریست هایی که وارد ایران می شوند، تهران را شهر موزه ها نام گذاری کرده اند. پایتخت ایران به جزبرج میلاد، برج آزادی، کاخ گلستان و… مناطق بسیار زیبا و جالب دیگری هم دارد که ممکن است تا کنون نام آن  به گوش شما هم نرسیده باشد. قصد داریم در این مقاله 3 منقطه فوق العاده جذاب تهران را برایتان معرفی کنیم.  
 

خانه مقدم تهران

خانه مقدم یکی از قدیمی ترین و دل انگیزترین خانه های شهر تهران است که در خیابان امام خمینی(ره) یا توپخانه قرار دارد. اگر اغراق نباشد معماری این خانۀ گران قیمت بسیار بی نظیر است و هنگامی که وارد این موزه می شوید، زیبایی آن به آن حد است که شما را مسحور خود می کند. این بنا مربوط به دوره قاجار می شود. فردی به نام «محسن مقدم» که پسر کوچک تر احتساب الملک شهردار دوره ناصرالدین شاه قاجار بود و از اولین باستان شناسان ایران محسوب می شود، به دلیل آنکه بسیار علاقمند به آثار تاریخی داشت به کمک همسرش، سلما، این گونه اشیا را در منزل خود شروع به جمع آوری کرد؛ اشیائی مثل پارچه های گران قیمت، چپق و قلیان های مختلف، سفالینه، شیشه، تابلوی نقاشی، سکه های گوناگون، حتی مهرها و اسناد تاریخی و... این مکان یکی از مناطق کمتر دیده شده توسط توریست هاست.

برای دیدن این مکان دل انگیز باید به میدان حسن‌آباد، خیابان امام خمینی، سپس خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک 251 رهسپار شوید. این خانه در تمامی روزها به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی به روی گردشگران باز است..
 

عمارت مسعودیه پایتخت ایران

تورهای تهران گردی این امکان را برای گردشگران چه خارجی و چه داخلی فراهم می کند تا از مناطقی که از چشم آنها دوره مانده است دیدن کنند. یکی از این بناها، بنای تاریخی ای  است که از دوران قاجار به جا مانده است؛ نام این بنا «عمارت مسعودیه» است که در امتداد باغ نگارستان جای گرفته است. نام این مکان از نام مسعود میرزا فرزند ناصرالدین‌شاه برگزیده شده که دستور ساخت این عمارت را داد. این عمارت دارای هفت عمارت است که به وسیله حیاط هایی به یکدیگر مرتبط می‌شوند. این عمارت ها دارای معماری و گچ کاری خیره کننده ای هستند و چشم هر ببینده ای را به خود جلب می کند.  نام های این هفت عمارت بدین شرح است: عمارت دیوان‌خانه، عمارت حیاط مشیری، عمارت سفره‌خانه و حوض‌خانه، عمارت و حیاط سیدجوادی، عمارت و حیاط خلوت، عمارت سردر پیاده‌رو و عمارت سردر کالسکه‌رو.

توریست های بسیار زیادی که با این مکان آشنا هستند به این عمارت می‌آیند تا از مناظر چشم نواز و معماری بی بدیل آن که تلفیلی از معماری سنتی و غربی است، دیدن کنند.

همچنین می توانید در طول این بازدید به کافه سنتی باغ عمارت مسعودیه سری بزنید و از فضای دنج و سنتی آن استفاده ببرید و خود را حداقل مهمان یک لیوان چای کنید!

برای دیدن این جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده به خیابان ملت، سپس به خیابان اکباتان بروید.
 

ده ونک

بسیاری از گردشگران خارجی زمانی که به تهران می رسند تصور می کنند هر چه زودتر باید بلیط هواپیمایشان فراهم شود تا به شهرهای مثل شیراز و اصفهان بروند و از مکان های زیبای آنجا دیدن کنند، در حالی تهران مناطق بکری دارد که از دیده شدن به دور مانده است. یکی از این مناطق ده ونک است. از مناطق اصیل و البته سرسبز پایتخت است که مربوط به زمین ها و توتستان های دوران قاجاریه می شود. ده ونک یکی از قدیمی ترین مناطق تهران است که به باغ های بزرگ و سرسبزش شهره بوده و هست. یکی از دلایل رغبت گردشگران به این منطقه، کوچه های بسیار باریک آن است که برخی از آنها به عرض حتی 90 سانتی متر هم می رسند. درهای چوبی، دیوارهای باستانی و خانه های قدیمی، ده ونک را زبان زد توریست ها کرده است. در این منطقه بوستان باغ ایرانی، زورخانه ونک و حتی کلیسای میناس مقدس قرار دارد.

برای بازدید این مکان کمتر شناخته شده، باید به خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری بروید.

برای دیدن این مناطق کمتر دیه شده توصیه می شود حتما دوربین های حرفه ای عکاسی خود را همراه داشته باشید تا بعدها از نداشتن عکس از این مناطق غبطه نخورید!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.