طرز تهیه نان میمونی

نان های آمریکایی از انواع نان های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی هستند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم طرز تهیه نان میمونی آمریکایی را آموزش دهیم، همراه ما باشید.
يکشنبه، 22 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه نان میمونی

نان میمونی


مواد لازم برای خمیر نان میمونی
مواد غذایی مقدار
شیر بادام غلیظ یک فنجان
آب گرم سه چهارم لیوان
عسل یک قاشق غذا خوری
خمیر مایه فوری یک قاشق چای خوری
کره آب شده یک دوم فنجان
تخم مرغ دو عدد
لوبیای وانیل یک عدد
آرد همه منظوره پنج فنجان

مواد لازم برای رومال
مواد غذایی مقدار
شکر قهوه ای یک فنجان
کره آب شده یک دوم فنجان
شکر سفید یک دوم فنجان
پودر دارچین چهار قاشق غذا خوری


طرز تهیه نان میمونی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک مدل نان سنتی آمریکایی به نام نان میمونی را آموزش بدهیم، این نان معمولا شیرین و بسیار مقوی است و می‌ توان از آن به عنوان صبحانه و یا یک سورپرایز استفاده کرد، در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه نان میمونی

مرحله اول: آماده کردن خمیر نان
ابتدا خمیر نان را درست می کنیم پس داخل کاسه هم زن برقی یک فنجان شیر بادام غلیظ، سه چهارم لیوان آب گرم، یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چای خوری خمیر مایه فوری می ریزیم و با قاشق کمی هم می زنیم به مدت پانزده دقیقه  صبر می کنیم تا خمیر مایه عمل بیاید وقتی مخمر عمل کرد یک دوم فنجان کره آب شده، دو عدد تخم مرغ و یک عدد لوبیای وانیل را اضافه می کنیم و هم زن برقی را روشن کرده و با سرعت متوسط رو به پایین مواد را هم می زنیم. در حین هم زدن مواد پنج فنجان آرد همه منظوره را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا کاملا با مواد دیگر ترکیب شود بعد اجازه می دهیم به مدت چهل و پنج دقیقه دیگر مواد باهم مخلوط شوند.

نکته: لوبیای وانیل را از وسط نصف می کنیم و با چاقو دانه های آن را می تراشیم و به مخلوط اضافه می کنیم.

نکته: پره های مخصوص درست کردن خمیر را روی هم زن نصب می کنیم.

طرز تهیه نان میمونی

بعد از این که خمیر کمی کشدار شد و بافت اسفنجی پیدا کرد آن را از کاسه هم زن در می آوریم و روی یک سطح آرد پاشی شده منتقل می کنیم جایی که قرار است خمیر را با دست به مدت پنج دقیقه ورز بدهیم تا نسبتا نرم شود وقتی خمیر آماده شد یک کاسه را با روغن مایع یا کره آب شده حسابی چرب می کنیم و خمیر را داخل کاسه می گذاریم و به کره یا روغن داخل کاسه می مالیم تا کاملا آغشته شود بعد روی آن را با پلاستیک می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت یک و نیم ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر حجم اولیه اش شود.

نکته: روشی که از طریق آن می توانیم بفهمیم خمیر آماده است این است که با انگشت خمیر را لمس می کنیم و فرورفتگی که با انگشتمان ایجاد شده به حالت اول بر می گردد.

طرز تهیه نان میمونی

حالا که خمیر کاملا پف کرده آن را از کاسه بیرون می آوریم و کمی روی آن آرد می پاشیم و آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم و هر کدام را به صورت تکه های بلند و باریک رول می کنیم و بعد یک زنجیره متصل از خمیر درست می کنیم فقط کافی است هر قسمت خمیر را پیچ بدهیم تا یک زنجیر بلند درست شود. بعد خمیر را در ظرف مورد نظر یا سینی فر قرار می دهیم.

نکته: شما می توانید خمیر های رول شده را با چاقو برش بزنید و به صورت توپ های کوچک درست کنید.

نکته: داخل قالب یا سینی کاغذ شیرینی پزی می گذاریم.

طرز تهیه نان میمونی

مرحله دوم: آماده کردن مواد رومال
حالا در یک کاسه کوچک یک فنجان شکر قهوه ای می ریزیم و یک دوم فنجان کره آب شده به آن اضافه می کنیم و آن را با برس روی خمیر می مالیم بعد روی آن مخلوطی از شکر سفید و دارچین (یک دوم فنجان شکر سفید و چهار قاشق چای خوری پودر دارچین) می پاشیم.

مرحله آخر: پخت نان میمونی
بعد از این که خمیر را داخل قالب گذاشتیم روی آن را با دستمال مرطوب می پوشانیم و قبل از پختن اجازه می دهیم به مدت سی دقیقه استراحت کند بعد داخل فر می گذاریم تا با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت و به مدت سی دقیقه بپزد و به رنگ طلایی قهوه ای دربیاید بعد از این که پخت آن را از فر بیرون می آوریم و چند دقیقه صبر می کنیم تا خنک شود و بعد از قالب خارج می کنیم و به یک ظرف مناسب جهت سرو منتقل می کنیم.

طرز تهیه نان میمونی

امیدواریم از دستور این نان خوشمزه خوشتان بیاید و آن را درست کنید و لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.