فردا و همه قشنگي هاش مال منه

بار ها و بارها برايم پيش آمده است هنگامي که در مورد افکار مثبت و دگرگون کننده روح و روان صحبت کرده ام غير از پوزخند و مسخر ه شدن چيزي گيرم نيامده است . بيشتر افراد در مقابل تغيير،آن هم يک تحول سازنده جبهه گيري مي کنند
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فردا و همه قشنگي هاش مال منه
فردا و همه قشنگي هاش مال منه
فردا و همه قشنگي هاش مال منه

نويسنده:فاطمه متولي




بار ها و بارها برايم پيش آمده است هنگامي که در مورد افکار مثبت و دگرگون کننده روح و روان صحبت کرده ام غير از پوزخند و مسخر ه شدن چيزي گيرم نيامده است . بيشتر افراد در مقابل تغيير،آن هم يک تحول سازنده جبهه گيري مي کنند و معتقدند که امکان ندارد بشود کسي را عوض کرد هر کس سيستم فکري خودش را دارد. اما اين يک واقعيت است که هر کس در هر سني مي تواند خود را تغيير دهد . تنها تفاوت بين مردم در زماني است که به آن نياز دارند تا بتوانند خودشان را تغيير دهند. براي عده اي اين مدت بسيار طولاني است و سالهاي زيادي از عمرشان مي گذرد تا دريابند بايد باورشان را تغيير دهند اما عده اي هم در يک لحظه به اين نقطه مهم زندگيشان مي رسند . در بيشتر افراد مسن اين تغيير بسيار دشوار است . زيرا ديگر آنها انعطاف پذيري کمي دارند. اگر چه گروهي از کهنسالان به مراتب بيشتر از جوانان د ر اتخاذ مواضع از خودشان انعطاف پذيري نشان مي دهد.
بايد ياد بگيريد که تغيير کنيدو تغيير دهيد. اين کار شايد به راحتي نشستن پشت کامپيوتر و شروع يک بازي مهيج است ،باور کنيد به همين سادگي اما اگر روش تغيير کردن را پيدا نکيند مجبوريد که سالهاي سال با باورهاي اشتباه زندگي کنيد که مانع رشد شما هستند .
بسياري از مردم از تغيير مي ترسند ،آنها مي گويند:من سالهاست به همين روش زندگي کرده ام . اين جمله طلايي را روي يک کاغذ بنويسيد و در جلوي چشمتان قرار دهيد ؛معادله زندگي گذشته با آينده برابر نيست.
جريان زندگي مثل رودخانه به جلو حرکت مي کند. هرگز نبايد آنچه را در گذشته انجام داده ايد و از آن نتيجه اي نگرفته ايد را به فراموشي بسپاريد. باز هم امتحان کنيد حتما با روش ديگري به نتيجه خواهيد رسيد. اگر انعطاف پذير باشيد مي توانيد شيوه خود را تغيير دهيد اگر روشي غير از برخورد دوستانه با عادت هاي خود پيش بگيريد همواره مأيوس مي شويد . هيچ وقت مشکل روزهاي گذشته حتماً در آينده هم اتفاق نمي افتد. گذشته تنها مثل يک منبع اطلاعاتي است. بايد عقايد را تغيير داد و باورهاي جديدي در ذهن کاشت . از بهترين باورها اين است که هميشه راهي براي حل مشکلات وجود دارد. هميشه و در هر موقعيتي مي توان به نتيجه رسيد. اصلاً مهم نيست تا به حال چه برسرتان آمده است اگر باور کنيد که هر مشکلي راه حلي دارد. پس حتماً راه حل آن را پيدا مي کنيد. فکر انسان بر همان موضوعاتي متمرکز مي شود که درباره اش سؤال داريم . چشمان خود را ببنديد و يک نفس عميق بکشيد يک باور قديمي که مثل زنجيرهاي سنگيني دور مچ پايتان چسبيده است را پيش رو مجسم کنيد،با خودتان روراست باشيد و فکر کنيد که اين زنجيرهاي کهنه تا به حال چه مشکلات و سختي هايي برايتان به وجود آورده اند. از کم تا زياد مشکلات را بررسي کنيد. کم کم خود را به آينده بسپاريدو در رويا ببينيد که اين باورنادرست چه محدوديت ها و ضررهايي را همچنان برايتان به ارمغان مي آورد. ناراحتي ،دلشوره ،عصبانيت وافسردگي تمام چيزهايي هستند که براي شما باقي مانده است .
سالهاست که با اين عقايد مخرب زندگي کرده ايد و آنها را تغيير نداده ايد ،به راستي چه بهايي بابت حفظ آنها پرداخته ايد . اگر داشتن چنين سرنوشتي برايتان ناراحت کننده است پس نبايد دست روي دست بگذاريد ،چشمهايتان را باز کنيد ،خدا را شکر هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده است . اگر دست به کارنشويد ديگر ديرمي شود .
همين حالا دو باور جديد که به شما قدرت مي بخشد را پيدا کنيد مثلا من مدرک ندارم اما خدا را شکر ! دکتراي اراده دارم . قادرم هر کاري را که مايلم انجام بدهم و يا من خيلي جوان و عالي هستم اگر باور قلبي شما اين بود که من زشت هستم ! باور جديد شما بايد «من بسيار جذاب هستم !»باشد.
حالا اگر باورهاي جديدتان را انتخاب کرده ايد دوباره شروع مي کنيم . يک نفس عميق بکشيد و به آرامي بازدم خودرا بيرون دهيد و چشمانتان را ببنديد ،اين مرحله که مرحله انتقال و تثبيت عقيده مي باشد ،ساده تر است . چون حالا حلقه ارتباطي قديمي تان شکسته شده است . حالا تصور کنيد در پنج سال بعد قرار داريد،چقدر پيشرفت کرده ايد ؟از اوضاع راضي هستيد
به آيينه که نگاه مي کنيد،مي خنديد و پر انرژ ي و سرزنده هستيد . احساس جواني مي کنيد. تصور کنيد که اگر باقي عمرتان را به همين خوبي زندگي کنيد چه اجساسي داريد؟خوب فکر کنيد ،شما در مرحله تصميم گيري هستيد،به راستي کدام سرنوشت را انتخاب مي کنيد. از قدرت ،انرژي ،موفقيت ،خوشحالي و امنيت استقبال کنيد . مي دانم شديداً مايليد که به لحظه حال برگرديده و تغييرات اساسي را انجام دهيد .
منبع: مجله راه موفقيت شماره 14




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.