دستور تهیه سالاد انار

سالاد انار یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و لذیذ ایرانی است. این سالاد خوشمزه به دلیل اینکه انار فقط در فصل پاییز و زمستان موجود است یک سالاد فصلی محسوب می شود.
شنبه، 25 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه سالاد انار

سالاد انار


مواد لازم برای تهیه سالاد انار
مواد غذایی مقدار
کلم بنفش متوسط نصف یک عدد
انار یک عدد
جوانه ماش حدودا دو مشت
نعنا چهار تا پنج شاخه
روغن زیتون بکر یا فرا بکر پنج تا شش قاشق غذا خوری
آب لیموی تازه یک و نیم تا دو قاشق غذا خوری
پوست رنده شده لیموی کوچک یک عدد
شکر دو قاشق چای خوری
نمک نوک قاشق چای خوری
سس فلفل سبز حداقل یک قاشق غذا خوری
آویشن خشک حدودا یک قاشق چای خوری
رزماری تازه به مقدار لازم
کاهوی فرانسوی به مقدار لازم


طرز تهیه سالاد انار

در این مطلب با طرز تهیه یک سالاد خوشمزه با انار در خدمت شما عزیزان هستیم این سالاد بسیار شیک و جذاب است و البته خیلی لذیذ که سس مخصوصی دارد و برای این سالاد فوق العاده است.

مرحله اول طرز تهیه سالاد انار
می رویم سراغ درست کردن این سالاد زیبا و بی نظیر. برای شروع یک عدد کلم بنفش متوسط داریم که نصف آن را می خواهیم خرد کنیم فقط دقت کنید که نمی خواهیم آن را از وسط و از قسمت ساقه ضخیم نصف کنیم چون نمی خواهیم ساقه و محور وسط آن را خرد کنیم کمی از قسمت ساقه فاصله گرفته و برش می زنیم طرف دیگر را همچنین. به این ترتیب نصف کلم را  جدا می کنیم قسمت های برش خرده باید خیلی ریز خرد شوند پس آن ها را به صورت رشته های باریک و نازک خرد می کنیم چون کلم ضخیم است و وقتی داخل سالاد می ریزیم اگر کمی هم ضخیم باشد جویدن آن سخت خواهد شد.

دستور تهیه سالاد انار

نکته: هر چقدر رشته های کلم باریک و نازک باشند سالاد بهتر خواهد بود اگر هم در کار کردن با چاقو مهارت ندارید می توانید از پوست کن استفاده کنید و رشته های باریک ببرید حتی از اسلایسر ها هم می توانید بهره ببرید.

کلم خرد شده را داخل ظرف ریخته و کنار می گذاریم.

مرحله دوم طرز تهیه سالاد انار
حالا ساقه یک عدد انار را جدا کرده و آن را به چهار قسمت تقسیم می کنیم و بعد از دون کردن آن را به  کلم ها اضافه می کنیم.

نکته: چهار برش روی انار ایجاد می کنیم و با دست آن ها را از هم باز می کنیم در این صورت دانه های انار له نمی شوند.

دستور تهیه سالاد انار

مرحله سوم طرز تهیه سالاد انار
بعد جوانه ماش را می ریزیم. قابل ذکر است که در تهیه سالاد بر خلاف غذا ها نسبت مواد دست خودمان است یعنی اگر دوست داشته باشیم می توانیم انار بیشتری بریزیم یا از کلم نسبتا زیادی استفاده کنیم یا جوانه هم همینطور. در اینجا ما از کلم بیشتری استفاده می کنیم حدود نصف یک عدد کلم بنفش متوسط و یک عدد انار و تقریبا دو مشت جوانه ماش.

دستور تهیه سالاد انار

مرحله چهارم طرز تهیه سالاد انار
در این مرحله برای این که یک نوع شوک مزه ای ایجاد کنیم هم در این سالاد و هم در بقیه سالاد با مواد مختلف می توانیم این کار را انجام دهیم در اینجا برای شوک مزه ای از برگ نعنا تازه استفاده می کنیم فقط باید حواسمان باشد که چون نعنا عطر و طعم تند و تیزی دارد اگر زیاد بریزیم مزه آن غالب می شود و موقع خوردن سالاد انگار فقط نعنا می خوریم و مزه بقیه مواد را متوجه نخواهیم شد. اینجا حدودا چهار یا پنج شاخه نعنا استفاده می کنیم به این صورت که فقط برگ های آن را جدا می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم طرز تهیه سالاد انار
حالا در ظرف را می بندیم و آرام تکان می دهیم تا کلم و انار و جوانه با هم ترکیب شوند به طوری که جوانه ها نشکنند و نعنا ها له نشوند. حالا سالاد آماده است می رویم سراغ درست کردن سس آن.

مرحله ششم طرز تهیه سس سالاد انار
برای درست کردن سس داخل یک ظرف در دار مقداری روغن زیتون می ریزیم لازم به ذکر است که هر وقت می خواهید برای سالاد سس درست کنید بهتر است از روغن زیتون بو دار بکر و حتی فرا بکر که بوی غلیظ تری دارد استفاده کنید و همیشه به مقدار یک سوم روغن زیتون، آب لیمو اضافه می کنیم.

در اینجا ما حدودا پنج یا شش قاشق غذا خوری روغن زیتون داریم پس یک و نیم تا دو قاشق غذا خوری آب لیموی تازه اضافه می کنیم. چون اگر مقدار آب لیمو بیشتر باشد یعنی از یک سوم روغن بیستر باشد سس حالت دو فاز پیدا می کند یعنی آب لیمو و روغن از هم جدا می شوند.

حالا پوست رنده شده یک عدد لیموی کوچک را اضافه می کنیم چون باعث می شود سس عطر فوق العاده ای داشته باشد.

حالا برای این مقدار روغن دو قاشق چای خوری شکر و نوک قاشق چای خوری نمک داخل ظرف محتوی روغن و آب لیمو و پوست لیمو می ریزیم و بعد سس فلفل سبز اضافه می کنیم چون این سس طعم ملایم تری دارد حداقل یک قاشق غذا خوری از آن می ریزیم در این مرحله به اندازه حدودا یک قاشق چای خوری آویشن خشک اضافه می کنیم فقط قبل از ریختن آن را با استفاده از کف دستمان پودر می کنیم که عطر و طعم بیشتری به سس بدهد به اضافه مقداری برگ رزماری.

اگر برگ رزماری را به صورت تازه دارید حتما استفاده کنید پیشنهاد می کنیم رزماری را به صورت گلدان پشت پنجره یا بالکن و تراس داشته باشید تا بتوانید به صورت تازه از آن استفاده کنید چون در آشپزی خیلی کمک می کند. حالا رزماری را تا جایی که بتوانیم خیلی ریز خرد می کنیم چون اگر به صورت عادی به سس اضافه کنیم خیلی عطر و طعم نمی دهد و از طرفی برگ های آن سفت هستند و موقع جویدن جالب نخواهد بود پس آن ها را خرد می کنیم و به سس اضافه می کنیم حالا در ظرف را می بندیم و تکان می دهیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند چون داخل سس شکر هست با کمی تکان دادن شکر حل نمی شود پس برای اینکه شکر کاملا حل شود و مایع یک دستی داشته باشیم لازم است که به مدت سی ثانیه تا یک دقیقه به شدت آن را تکان دهیم.

وقتی در ظرف را باز کنیم خواهیم دید که یک مایع کرمی شکل یکنواحت ایجاد شده است و این به دلیل مقدار روغن و آب لیمو است و به این زودی از هم جدا نمی شوند مگر این که یه مدت مثلا حدود نیم ساعت بماند و کم کم شروع به جدا شدن بکند که باید دوباره تکان دهیم برای همین بهتر است بلافاصله بعد از درست کردن سس آن را روی سالاد بریزیم و سرو کنیم تا روغن و آب لیمو از هم جدا نشوند.

دستور تهیه سالاد انار

دستور تهیه سالاد انار

مرحله آخر طرز تهیه سالاد انار
حالا دیگر سالاد و سس آماده است سس را در ظرف مخصوص آن می ریزیم و بعد سالاد را داخل ظرف مورد نظر می ریزیم و دور تا دور آن برگ کاهوی فرانسوی می چینیم که می توانید از کاهوی رسمی نه کاهو پیچ هم استفاده کنید کاهوی فرانسوی هم رنگ سبز دارد هم بنفش پس به صورت یک در میان دور تا دور ظرف می چینیم و در آخر باز کمی از سالاد می ریزیم و حالا سالاد ما آماده است می توانید سس را کنار ان بگذارید یا روی آن بریزید و سرو کنید. در کل سالاد خوشمزه و جذابی است پیشنهاد می کنیم حتما آن را درست کنید و کمی از سالاد های همیشگی با طعم های تکراری فاصله بگیرید. سالاد انار سالاد خوشمزه و جالبی است و سس فوق العاده ای دارد امیدواریم درست کنید و لذت ببرید.

دستور تهیه سالاد انار


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما