لیفت صورت در آقایان

یکی از قدیمی‌ترین راه‌هایی که برای لیفت صورت وجود دارد استفاده از نخ سیلوئت برای کشیدگی و از بین بردن چین و چروک صورت است
چهارشنبه، 29 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سپیده مولایی
موارد بیشتر برای شما
لیفت صورت در آقایان
مراقبت و رسیدگی به پوست تنها مختص زنان نیست. این تفکری اشتباه است که رسیدگی به پوست را کاری زنانه بدانیم. مردان هم مانند زنان از پیری پوست خود ناراحت هستند و دوست ندارند پوست پیری داشته باشند. پوست آقایان نیز در اثر عواملی چون ژنتیک، نور خورشید، تغذیه نادرست، بالا رفتن سن دچار چروک می‌شود.

پوست آقایان چون بیشتر د معرض نور خورشید قرار دارد زودتر دچار چروک و پیری پوست می‌شود. روش‌هایی که برای لیفت صورت در آقایان استفاده می‌شود مشابه بانوان است، این روش‌ها به دو صورت تهاجمی و غیرتهاجمی است. هایفوتراپی، لیفت صورت با لیزر، لیفت صورت با نخ از جمله‌ی این روش‌ها هستند. در میان این روش‌ها لفت صورت با لیزر از سایر روش‌ها پر کاربرد تر است.

لیفت صورت به روش لیزر در آقایان

لیفت صورت با لیزر روشی است که در آن به وسیله‌ی لیزر پوست تحریک می‌شود و خود را ترمیم می‌کند. در واقع کلاژن سازی در پوست تحریک می‌شود. سوزاندن کنترل شده‌ی سطح پوست با لیزر هورمون های داخلی بدن را تحریک می‌کند و کلاژن سازی در پوست از سر گرفته می‌شود.

 
لیفت صورت در آقایان


روش لیفت صورت با لیزر یکی از روش‌های پر کاربر برای لیفت است اما باید این نکته را در نظر بگیرید که چون تنها سلول های سطحی پوست تحت تأثیر امواج لیزر هستند، کلاژن سازی به صورت عمقی انجام نمی‌شود. لیفت صورت با لیز برای آقایانی مناسب است که چین و چروک های خیلی عمیق ندارند، چرا که این روش می‌تواند. چین و چروک پوست شما را بین ۲ تا ۴ میلی‌متر کاهش دهد. پس از انجام این روش پوست در حدود 3 تا 5 سال محکم و سفت خواهد بود.

 طریقه انجام لیفت صورت در آقایان با بانوان تفاوتی ندارد و از روش‌ها دستگاه‌های یکسانی برای این امر استفاده می‌شود. این که چه دستگاهی برای شما مناسب است کاملاً به نظر پزشک متخصص بستگی دارد و نمی‌توان بر اساس جنسیت تفکیک و دسته‌بندی کرد.
 
 ازجمله روش‌هایی دیگری که برای لیفت صورت استفاده می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت صورت با نخ

این روش جزو اولین روش‌هایی است که برای لیفت صورت از آن استفاده می‌کردند، اگرچه امروز مانند گذشته کاربرد ندارد اما هنوز نزد برخی از افراد به سایر روش‌ها ترجیح داده می‌شود. این روش نسبت به روش‌های دیگر تهاجمی تر است.

در این روش با ایجاد برش‌های کوچک در سطح پوست نخ‌های جذب‌شونده در داخل پوست قرار می‌گیرند، این نخ‌ها باعث می‌شوند تا عضلات پوست کشیده شوند و از این طریق افتادگی پوست از بین می رود و آسیبی که به پوست برای ایجاد برش‌ها وارد شده است خود سبب تحریک کلاژن سازی سطحی پوست می‌شود. بزرگ‌ترین مشکل این روش این است که پس از چند ماه که نخ‌ها کاملاً جذب شوند اثر خدو را از دست می‌دهد و دوباره پوست به حالت اول بازمی‌گردد.

یکی از قدیمی‌ترین راه‌هایی که برای لیفت صورت وجود دارد استفاده از نخ سیلوئت برای کشیدگی و از بین بردن چین و چروک صورت است. امروزه جراحی لیفت صورت جزو روش های پر خطر برای لیفت صورت به حساب می‌آید و دوره نقاهت طولانی نیز دارد. برای انجام جراحی لیفت صورت از نخ‌های بخیه‌ی جذبی که اغلب از جنس پلی لاکتیک اسید PLLA استفاده می‌شود.

همان طور که اشاره شد جراحی لیفت با توجه به نتایج فوق‌العاده‌ای که دارد اما هزینه بالایی دارد و اغلب افراد نسبت به جراحی دچار ترس و استرس هستند. به همین دلیل است که جراحی لیفت صورت با نخ به عنوان روش مدرن جایگزین جراحی لیفت صورت شده است. لیفت صورت با نخ علاوه بر کشیدن پوست و از بین رفتن چین و چروک باعث تحریک کلاژن سازی پوست و لیفت و سفت کردن پوست می‌شود.

انواع روش های لیفت صورت با نخ

نخ‌هایی که برای انجام لیفت صورت با نخ مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس های مختلفی ساخته می‌شوند این نخ‌ها می‌توانند از جنس های طلا، فیبر، پلاتینیوم، کاپرون، پلی استر و پلیمر های مصنوعی باشند. نخ‌ها از هر جنسی باشند ضخامت یکسانی دارند و این ضخامت در حد یک تار مو است. وقتی نخ‌ها وارد پوشت می‌شوند مانند یک داربست عمل می‌کنند و باعث جمع شدن و کشیده شدن پوست می‌شوند. نتایج انجام لیفت صورت با نخ معمولاً بین 12 تا 18 ماه ماندگاری دارند.

 
لیفت صورت در آقایان

سه مدل نخ برای انجام لیفت صورت با نخ مورد استفاده هستند: نخ‌های ترکیبی، نخ‌های جذبی، نخ‌های غیر قابل‌جذب
 

نخ‌های ترکیبی : این نخ‌ها از ترکیب دو نخ جذبی و غیر جذبی ساخته می‌شوند به این ترتیب که بعضی از نخ‌ها جذب صورت می‌شوند و برخی دیگر در زیر پوست باقی می مانند اغلب نخ‌های چینی که برای لیفت صورت با نخ استفاده می‌شوند از این دسته هستند.
 

نخ‌های جذبی : این دسته از نخ‌ها برای انجام لیفت صورت بیشتر از سایر نخ‌ها مورد توجه هستند چرا که به مرور زمان جذب می‌شوند و داخل چوست باقی نمی مانند. این به دلیل اینکه از مواد زیست سازگار و سازگار با بدن انسان ساخته‌شده‌اند جذب پوست می‌شوند. مواد زیست سازگار موادی هستند که بدن نسبت به آن‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد. این‌طور نیست که پس از جذب نخ‌ها کشیدگی پوست از بین برود، حتی پس از جذب نیز صورت به حالت لیفت شده باقی می‌ماند.
 

نخ‌های غیر قابل‌جذب‌: این نخ‌ها هرگز جذب پوست نمی‌شوند و از مواد سازگار با پوست ساخته نشده‌اند و اغلب از این نخ‌ها برای درمان مشکلات حاد پوستی استفاده می‌شود. این نخ‌ها معمولاً از جنس فیبرهای سنتتیک یا طلا هستند.

تجربه‌ی لیفت صورت با نخ

افرادی که تحت درمان لیفت صورت با نخ قرارگرفته‌اند اغلب از احساس تورم و کبودی بعد از انجام لیفت شکایت می‌کنند. لیفت صورت با نخ نسبت به سایر روش های زیبایی مدت زمان نقاهت بیشتری دارد که باعث می‌شود تا افراد زمان بیشتری از انجام فعالیت دور باشند. در هنگام واردکردن نخ‌ها زیر پوست احساس سوزش در محل برش‌ها احساس می‌شود، اغلب پزشکان برای جلوگیری از این امر از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌کنند.

میزان رضایت در میان افراد بین 30 تا 40 سال بیشتر از سایرین است. در سنین بالاتر و برای افرادی که دچار افتادگی و چروک‌های عمیق پوست هستند لیفت صورت با نخ خیلی جواب دهنده نیست. هزینه‌های انجام لیفت صورت با نخ با توجه به تعداد نخ‌ها و جنس نخ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند متفاوت است و فرمول یکسانی ندارد. متأسفانه افرادی که از نخ‌های بی‌کیفیت استفاده کرده‌اند یا نزد پزشک ماهر و متخصص لیفت را انجام نداده‌اند از نتیجه‌ی لیفت راضی نبوده و اغلب دچار عوارضی مثل حرکت نخ‌ها، بی‌حسی عضلات صورت ، تورم بیش از حد می‌شوند.

معایب لیفت صورت با نخ

درست است که انجام لیفت صورت با نخ نسبت به جراحی لیفت صورت عوارض کمتری دارد اما خود لیفت صورت به تنهایی دارای عوارضی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

بی‌حسی پوست
ایجاد عفونت و حساسیت
تورم و کبودی


این امکان وجود دارد که نخ‌ها به مرور زمان حرکت کنند و در صورت شما جابه‌جا شوند و باعث عدم تقارن صورت شما شوند. در صورت بروز این اتفاق حتماً به پزشک مراجعه کنید. بروز عفونت و حرکت کردن نخ‌ها اغلب زمانی رخ می‌دهد که برای لیفت صورت از نخ‌های بی‌کیفیت و غیراستاندارد استفاده شده باشد یا اینکه نخ‌ها توسط پزشک در زیر پوست قرار داده نشده باشند. نتایج انجام لیفت صورت با نخ ماندگار نیست، چرا که تغییری در حجم صورت که در اثر پیری رخ داده است ایجاد نمی‌کند. 

 
لیفت صورت در آقایان

کرم‌های لیفت کننده:

این کرم‌ها دارای اثرگذاری موقت تری نسبت به روش‌های دیگر هستند. البته این کرم‌ها بر اساس میزان اثرگذاری که دارند به دو گروه کرم‌های لیفت کننده کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند. ترکیبات سازنده‌ی این کرم‌ها از موادی است که سبب محکم شدن پوست می‌شوند. این روش نسبت به سایر روش‌ها کوتاه مدت تر است.

لیفت صورت با مزوتراپی:

این روش با لیفت لیزری متفاوت است. مزوتراپی به وسیله‌ی دستگاهی به نام مزوگان انجام می‌شود. این روش با ایجاد زخم های کوچک در سطح پوست کلاژن سازی را تحریک کرده و باعث سفت شدن پوست می‌شود.

بهترین روش انجام لیفت صورت در آقایان

یکی از روش‌هایی که امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، لیفت صورت به روش‌ها هایفوتراپی است. در این روش از امواج فرا صوت برای درمان استفاده می‌شود. این روش نسبت به سایر روش‌ها آسان تر است و شما بعد از انجام هایفوتراپی نیاز به استراحت و یا مراقبت خاصی ندارید.

در این روش امواج بدون هیچ‌گونه تأثیری در سطح پوست مستقیماً وارد لایه اسماس پوست می‌شوند و باعث تولید گرما در این لایه می‌شوند، تولید گرما باعث می‌شود تا کلاژن سازی تحریک شود و از لایه‌های زیرین تا لایه‌های سطحی پوست فرایند تعویض سلولی انجام می‌شود. اثرات هایفوتراپی ماندگار تر از لیزر است و می تواند شما را تا سال جوان تر کند. این روش نسبت به سایر روش‌ها ماندگار تر است و کم‌ترین عوارض جانبی را دارد.
 

منبع : www.whcl.ir



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.