هفته بیست و نهم بارداری

در این هفته جنین بیست و نه هفته است. جنین بلعیدن را تمرین می کند و حدود نیم لیتر در روز ادرار می کند. به نظر قدری غیر بهداشتی می رسد که جنین در آب بچه ادرار می کند، اما مشکلی نیست زیرا آب بچه هر سه ساعت عوض می شود. وقتی که جنین آب بچه را می بلعد، روده از اولین مدفوع جنین (مکونیوم) پر می شود. معمولأ اولین مدفوع جنین چند ساعت بعد از تولد نوزاد می آید. اگر نور بسیار قوی از دیواره ی رحم به جنین برسد جنین به آن واکنش نشان می دهد. گاهی هم جنین می
چهارشنبه، 22 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته بیست و نهم بارداری
هفته بیست و نهم بارداری
هفته بیست و نهم بارداری

نويسنده:دکتر صمدعلی مرادی و سمیه حیدریان




جنین:

در این هفته جنین بیست و نه هفته است. جنین بلعیدن را تمرین می کند و حدود نیم لیتر در روز ادرار می کند. به نظر قدری غیر بهداشتی می رسد که جنین در آب بچه ادرار می کند، اما مشکلی نیست زیرا آب بچه هر سه ساعت عوض می شود. وقتی که جنین آب بچه را می بلعد، روده از اولین مدفوع جنین (مکونیوم) پر می شود. معمولأ اولین مدفوع جنین چند ساعت بعد از تولد نوزاد می آید. اگر نور بسیار قوی از دیواره ی رحم به جنین برسد جنین به آن واکنش نشان می دهد. گاهی هم جنین می تواند نور را با چشمهایش دنبال کند. در این دوره از حاملگی جنین بسیار سکسکه می کند. مادر می تواند این را حس کند. سکسکه مشکلی برای جنین پیش نمی آ ورد، تنها به افزایش گنجایش ریه ها و آماده شدن ششها برای تنفس کمک می کند.

هفته بیست و نهم بارداری
توضیح عکس: جنین هرروز به اندازه ی نیم لیتر ادرار می کند.طول جنین 37 سانتی متر و وزن آن 1750 گرم است.

مادر:

شاید حالا بیشتر از هر وقتی به توجه نیاز داری. اما اگر در آن مورد با کسی حرف نزنی، چگونه دیگران این را بدانند. با همسرت در این مورد حرف بزن و بگو که چه چیزی احتیاج داری. به طور حتم همسرت هم می خواهد که تو به چیزی که می خواهی برسی. در این دوره از حاملگی برخی از مادران دردهای فشار دهنده ی زایمانی را حس می کنند و این به آن دلیل است که رحم در حال تمرین برای زایمان است. جنین آنقدر بزرگ شده است که می توانی حرکت شکمت را ببینی. دردهای زایمانی که پیش از وقت هستند می توانند بی درد و نا منظم باشند و ممکن است که با جابه جا شدن از بین بروند. دردهای زایمانی اصلی هیچ وقت کم یا گم نمی شوند، بلکه شدیدتر و دردناکتر می شوند. اگر منتظر دو قلو هستی به طور حتم شکمت حالا به اندازه ی مادری که یک قلو دارد و روزهای آخر هاملگی اش است بزرگ است.
منبع:www.vatandar.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما