خواص اعجاب انگیز سرکه سیب بر روی پوست و مو

سرکه سیب یک ماده فوق العاده موثر در درمان مشکلات مو می باشد شما با استفاده از ماسک های بی نظیر آن می توانید برای همیشه از شر ریزش مو خلاص شوید و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.
دوشنبه، 10 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
خواص اعجاب انگیز سرکه سیب بر روی پوست و مو

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب یکی از انواع سرکه است که با استفاده از سیب تولید می شود! در واقع، می توان گفت که این سرکه همان آب سیب تخمیر شده است. برای درست کردن این ماده، کافی است سیب ها را خرد کرده و کمی مخمر به آن ها اضافه کنیم.
 
مواد مغذی
این ماده، منبع سرشاری از مواد مغذی است. این امر، توضیح خوبی است که خوردن این ماده را توجیه می کند. با نگاهی دقیق تر به مواد تشکیل دهنده سرکه سیب از خواص آن اطمینان خواهیم یافت. مواد مغذی موجود در این سرکه عبارتند از:

منیزیوم

آهن

فسفر

منگنز

اسیدهای آمینه

آنتی اکسیدان ها

تنها 3 کالری انرژی به ازای هر قاشق غذاخوری.1
 

تاثیر سرکه سیب بر پوست و مو

 
لکه‌های پوستی
معمولا با افزایش سن برخی لکه‌های پوستی به تدریج روی پوست صورت افراد، پدیدار می‌شوند و بعد از استفاده از سرکه سیب کاملا برطرف می‌گردند. به همین منظور می‌توانید با یک پنبه، کمی سرکه سیب رقیق را روی پوست صورتتان و مستقیما روی لکه‌هایتان بمالید و بعد از  ۲۰ الی ۳۰ دقیقه که روی آن‌ها ماند، آن را بشویید. این کار را باید یک تا دو بار در روز انجام دهید.

لطفا برای مشاهده اثربخشی سرکه سیب عجله نداشته این فرایند کمی‌ زمان‌بر است ولی قطعا بعد از ۶ هفته تاثیر به سزای سرکه سیب را مشاهده خواهید کرد.
 
تاثیرات سرکه سیب بر آکنه و جوش
امروزه به دلیل تغذیه‌ی نامناسب و آلودگی‌های هوا میزان بروز آکنه و جوش در بین افراد افزایش یافته است به همین دلیل شرکت‌های تجاری بسیاری برای محصولات گران قیمت آرایشی بهداشتی خود که خواص ضدجوش و آکنه دارند، تبلیغات گسترده‌ای دارند.

بسیاری از این تبلیغات، صرفا برای بازاریابی بوده و ممکن است بعضی از این محصولات چندان کارایی نداشته باشند. ولی به دلیل تاثیر به سزایی که سلامت و صاف بودن پوست بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد برخی تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و هزینه گزافی را برای این مورد می‌پردازند.

به همه‌ی این دلایل بسیاری از متخصصان پوست و مو و زیبایی استفاده از سرکه‌ی سیب را برای از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها پیشنهاد می‌کنند و این موضوع را در صفحه‌های خود به عنوان یک راهکار اعجاب انگیز مطرح می‌کنند.

حتی شاید باور آن کمی سخت به نظر برسد ولی بسیاری از بازیگران‌ هالیوودی مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می‌کنند. سرکه طبیعی موجب باز کردن منافذ طبیعی پوست می‌شود. بنابراین از ایجاد شدن آکنه و جوش جلوگیری کرده و به پوست فرد اجازه می‌دهد تا بهتر تنفس کرده و درنتیجه سبب درمان جوش و اکنه می‌شود.

سرکه سیب حاوی ماده ای به نام اسید مالیک است که این ماده خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و بدین ترتیب از بروز عفونت و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب چربی اضافی پوست را گرفته همچنین  PH پوست را تنظیم کرده و  به این شکل چربی پوستتان را متعادل می‌کند و نتیجه آن، حذف جوش و آکنه از پوست است.

خواص اعجاب انگیز سرکه سیب بر روی پوست و مو
 
خاصیت ضدپیری
با افزایش سن به تدریج آثار پیری و چین و چروک بر ظاهر فرد نمایان می‌شود. سرکه سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها روند پیری را به تعویق انداخته و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
 
حذف رادیکال‌های آزاد
رادیکال‌های آزاد عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پوست هستند. سرکه سیب با حذف رادیکال‌های آزاد کمک شایانی به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌کند.
 
سرکه سیب به عنوان تونر
می‌توانید از سرکه سیب به عنوان تونر استفاده کنید ولی باید قبل از استفاده با این هدف، آن را رقیق کنید سپس آن را روی پوستتان قرار دهید. زیرا سرکه سیب خاصیت اسیدی بسیار قوی داشته و اگر به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد ممکن است به پوستتان آسیب برساند.

بنابراین حتما برای استفاده از سرکه سیب بر روی پوست ابتدا به مقدار مساوی آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و در صورت تمایل ژل آلوئه ورا یا چای سبز نیز به آن اضافه کرده و ترکیب حاصل را برای پوست استفاده کنید.

می‌توانید به مرور زمان که پوست شما عادت کرد، به تدریج غلظت ترکیب را افزایش داده و اندکی به درصد سرکه سیب بیفزایید. حتما قبل از  هر بار استفاده، مخلوط را به خوبی تکان دهید تا آب و سرکه کاملا مخلوط شوند.

دقت کنید اگر بار اولتان است که از سرکه سیب استفاده می‌کنید، بهتر است مقدار کمی‌از مخلوطی که تهیه کرده‌اید را در قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا بتوانید میزان واکنش پوستتان به سرکه سیب را برآورد کنید. اگر پوستتان حساسیتی نسبت به آن نشان نداد می‌توانید با پنبه‌ی نرمی‌ به آهستگی پوستتان را پاک کرده و با آب نسبتا گرم صورتتان را بشویید. می‌توانید مدت زمان باقی ماندن محلول روی پوستتان را در دفعه‌های بعدی اندکی افزایش دهید.

برای استفاده از این محلول و نیز دیگر موادی که برای پوستتان، (مخصوصا پوست صورت استفاده می‌کنید) توصیه می‌شود که شب‌ها مورد استفاده قرار گیرند تا از وارد آمدن مضرات اشعه ماورابنفش خورشید به پوستتان جلوگیری کنید.
 
حذف شوره‌ سر
یکی از موتد موثر در درمان شوره سر، سرکه‌ سیب است. زیرا شستن سر با سرکه‌ سیب می‌تواند باعث تغییر PH پوست سر شده و در نتیجه موجب توقف رشد مخمرها که عامل اصلی شوره سر هستند، شده و به این ترتیب به وجود شوره در پوست سر خاتمه بدهد. همچنین این ماده  می‌تواند شما را از شر چربی و خارش سر نیز خلاص کند.

برای این منظور می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و موهای خود را با آن شست و شو دهید. و بعد از آن، یک‌چهارم فنجان از سرکه‌ سیب را با یک‌چهارم فنجان آب ترکیب کرده و آن را روی پوست سرتان اسپری کنید و پس از یک ساعت آن را شست و شو دهید.
 
خاصیت لایه برداری
سرکه سیب دارای خاصیت لایه‌برداری بسیار بالایی است. سرکه سیب به علت خاصیت لایه برداری اش، موجب حساسیت پوست می‌شود بنابراین اگر روزها به محل‌های روباز می‌روید حتما از ضد آفتاب استفاده کرده و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید تا از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش به پوستتان جلوگیری کنید.
 
حذف زگیل‌
زگیل یک مشکل پوستی است که ظاهری ناخوشایند را برای پوست فرد ایجاد می‌کند. برای از بین بردن زگیل‌ها، می‌توانید از سرکه‌ سیب استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید یک گلوله‌ی پنبه را در سرکه‌ سیب خیسانده و یک شب تا صبح آن را روی محل زگیل بگذارید.
 
رفع خارش پوست
اگر علت خارش پوست، هر چیزی مثلا نیش پشه یا پیچک سمی‌ یا حساسیت به برگ یک گیاه خاص باشد، سرکه‌ سیب می‌تواند این آثار دردناک و آزاردهنده را به تدریج کاهش داده و در نهایت به کلی آن را از بین ببرد. برای این منظور تنها کافی است مقداری از این سرکه را روی محل خارش مالیده و منتظر بمانید که سرکه‌ سیب تاثیر خود را بگذارد.2

خواص اعجاب انگیز سرکه سیب بر روی پوست و مو

مضرات سرکه سیب برای پوست

مصرف بیش از اندازه و با غلظت بالای سرکه سیب بر روی پوست صورت می‌تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد. قرار گرفتن پوست در معرض این سرکه با غلظت بالا و برای مدت طولانی می‌تواند، موجب از بین رفتن سلول‌های صورت، تخریب پوست، حساسیت پوستی و سوختگی شیمیایی شود.

مصرف سرکه سیب بر روی پوست به ویژه پوست صورت باید تحت تجویز پزشک و زیر نظر او صورت بگیرد. سرکه سیب جهت استفاده بر پوست صورت باید با نسبت بالایی با آب رقیق شده و همچنین در ابتدا بر روی پوست دست امتحان شود.3
 

مضرات سرکه سیب برای مو

در بسیاری از کسانی که پوست سر حساس و یا جنس موهای خاصی دارند، استفاده از سرکه سیب باید زیر نظر پزشک متخصص و با مشورت او صورت بگیرد. ایجاد حساسیت‌های پوستی، اگزما، خارش، پوسته پوسته شدن لایه بیرونی سر و تحریک پوستی از عوارض استفاده بیش‌ از حد و مقدار غلیظ این سرکه هستند.3

پینوشتها
1.www.golavisa.com
2.www.drdr.ir
3.www.sabkezendegi.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.