دسته بندی های ساختگی در آستانه انتخابات

متن ملت، متن خوبی است. متن ملت، متن متدینی است. امیدواریم خدای متعال تفضل فرماید، این جا هم مردم هدایت شوند . همچنان که تاکنون هدایت شده اند - و آنچه را که وظیفه آنهاست متوجه شوند
چهارشنبه، 12 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دسته بندی های ساختگی در آستانه انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
البته ما به هشیاری مردممان خیلی مطمئنیم. بنده به هشیاری مردم کاملا مطمئنم. مردم ما هشیارند؛ اما معنایش این نیست که آدم دغلى نخواهد توانست با پشت هم اندازی و تبلیغات گوناگون، فضا را غبار آلود کند و از آب گل آلود ماهی بگیرد.
 
با وجود این که مردم هشیارند، باز هم ممکن است کسانی با یک نوع پشت هم اندازی و با یک نوع تبلیغات، فضا را غبارآلود کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. خارجی ها هم که به این مسائل دامن می زنند و به دروغ، مردم ایران را تقسیم می کنند. تقسیماتی که خارجی ها از مردم می کنند، اغلب خلاف واقع و دروغ است.
 
عده ای «راست»، عده ای «چپ»، عده ای «سنتی»، عده ای «مدرن»... اینها همه اش حرف های بی ربط و مزخرف است که خارجیها القا می کنند. البته یک عده آدم های ساده هم در داخل، بدشان نمی آید که بگویند ما جزو فلان دسته هستیم! خیال می کنند که این یک افتخار است. نه آقا! جزو ملت ایران باشید. جزو تودهی انقلابی مردم باشید. جزو این جماعت و ملت دین باور باشید. اسم های چپ و راست و قدیم و جدید و امثال اینها، افسانه است.
 
اینها واقعیت ندارد. به دلیل این که هیچ کدام از این گروه هایی هم که آنها ذکر می کنند، هیچ تفگر مدونی ارائه نکرده اند. دسته بندی گروه ها با ارائه تفگر مدون امکان پذیر می شود. در شرایط فعلی، گروه های موجود چه تفکر مدونی دارند که ادعا شود این با آن، این تفاوت را دارد! که این مدرن است، این نمیدانم چپ است، این راست است! اینها حرف های بی معنی است. حرف های بی ربطی است که خارجی ها و تبلیغات بیگانه، عنوان می کنند. بله؛ یک جریان ضد انقلابی و ضددینی وجود دارد. یک لیبرالیسم ادعایی و وابسته در کشور ما هست. نه اینکه نباشد. کسانی هستند که در دوران تسلط رژیم فاسد و ستمگر گذشته، به ساز آن رژیم رقصیدند، با آن همکاری کردند، دست اطاعت و غلامی به آن دادند و آن اوضاع را تحمل کردند و دم نزدند.
 
(حالا نویسنده بودند، شاعر بودند، هنرمند بودند، مطبوعاتچی بودند... هر چه بودند!) بعد که نظام جمهوری اسلامی بر سر کار آمد و آزادی معقولی به همه داده شد و مردم توانستند آزادانه افکارشان را بگویند و حرف هایشان را به زبان بیاورند و بنویسند، اینها برای جمهوری اسلامی شیر شدند! حالا هم در مطبوعات وابسته ای که پول هایش از آن طرف مرز می آید و خط کلی اش هم به احتمال زیاد از آن طرف مرز داده می شود، جمهوری اسلامی را متهم می کنند و به بعضی از اختلافات جزئی سلیقه ای دامن می زنند و به شعار دادن پوچ می پردازند.
 
اینها هستند. از این ها بایستی به شدت پرهیز کرد. اما متن ملت، متن خوبی است. متن ملت، متن متدینی است. امیدواریم خدای متعال تفضل فرماید، این جا هم مردم هدایت شوند . همچنان که تاکنون هدایت شده اند - و آنچه را که وظیفه آنهاست متوجه شوند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1-  بیانات در دیدار پرسنل و فرماندهان ارتش 1375/1/28
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 56


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.