پشتوانه عظیم آرای ملت؛ مایه سازندگی

مسأله مهمی در مقابل مردم ماست که آن، مسأله انتخابات ریاست جمهوری است. من از همه ملت ایران تقاضا می کنم که با روشن بینی و هوشمندی و تیزبینی خود به این مسأله به صورت یک مسأله تاریخی نگاه کنند و آن را دست کم نگیرند.
پنجشنبه، 13 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پشتوانه عظیم آرای ملت؛ مایه سازندگی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
مسأله ی مهمی در مقابل مردم ماست که آن، مسأله انتخابات ریاست جمهوری است. من از همه ملت ایران تقاضا می کنم که با روشن بینی و هوشمندی و تیزبینی خود به این مسأله به صورت یک مسأله تاریخی نگاه کنند و آن را دست کم نگیرند. البته در شروع انتخابات، بخصوص در تبلیغات، هر کسی و هر جمعیتی گزینه ای دارند؛ کسی را می خواهند انتخاب کنند و او را بر دیگران ترجیح می دهند.
 
این جا، جای خطرناکی است و میدانی است برای این که خدای نکرده صفات بد در انسان بروز پیدا کند. این، خطری در راه انتخابات است که یک تجربه بزرگ محسوب می شود. همه با همت؛ اما با حسن خلق و روشن بینی و امید و روی خوش و دل خوش با این قضیه مواجه شوند؛ آرای زیادی را در صندوق ها بریزند و رئیس جمهور را با رأی بالایی انشاء الله انتخاب کنند تا دولت و رئیس جمهور آینده، دستشان باز باشد و بتوانند با پشتوانه عظیم آرای ملت، کشور را بسازند و دیگرانی که در بیرون از مرزها همیشه منتظرند تا نقص کوچکی در ملت ما ببینند و آن را چند برابر بزرگ کنند، آنها هم از این که بتوانند این کار را انجام دهند، مأیوس شوند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال نو 1376/1/1
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 69


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.