نقش رهبری در حفظ اصل نظام و فرآیند انتخابات

آن جایی که می خواهند صندوق های انتخابات را خلوت کنند و مردم را از حضور در پای صندوق ها و رأی دادن مأیوس نمایند، رهبری است که به مردم الگو می دهد و می گوید که انتخابات وظیفه است.
پنجشنبه، 13 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش رهبری در حفظ اصل نظام و فرآیند انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
رهبری، یعنی آن نقطه ای که هرجا دولت - هر دولتی در ایران - مشکلی داشته باشد، مشکلات لاعلاجش به دست رهبری حل می شود. توجه کنید؛ هر جا که تبلیغات دشمن کاری کند تا مردم را به دولت ها بدبین سازد، اینجا نقش رهبری است که حقیقت را برای مردم روشن، و توطئه دشمن را بر ملا می کند. این چند ساله ندیدید که درباره دولت ها، دولتمردان و مسؤولان چه می کردند و چگونه سعی می نمودند که تبلیغات دروغ و ترفندهای گوناگونی را رایج کنند تا مردم را مأیوس نمایند!
 
آنجایی که می خواهند مردم را مأیوس کنند، رهبری است که امید به مردم می دهد. آن جایی که می خواهند یک توطئه سیاسی بین المللی برای ملت ایران به وجود آورند، رهبری است که قدم جلو می گذارد و تمامیت انقلاب را در مقابل توطئه قرار میدهد - مثل همین قضیه اخیر اروپا که ملاحظه کردید - و دشمن را وادار به عقب نشینی می کند. آن جایی که می خواهند در بین جناح های گوناگون مردم، اختلاف ایجاد کنند، رهبری است که می آید مایه الفت و مانع از تفرقه می شود.
 
آن جایی که می خواهند صندوق های انتخابات را خلوت کنند و مردم را از حضور در پای صندوق ها و رأی دادن مأیوس نمایند، رهبری است که به مردم الگو می دهد و می گوید که انتخابات وظیفه است. آن گاه مردم اعتماد می کنند، وارد می شوند و حماسه عظیمی می آفرینند. آن جایی که جایگاه ابراز نظر مردم در مسائل انقلاب است، چشم مردم به دهان رهبری است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1-  بیانات در جمع بسیجیان به مناسبت هفته بسیج 1376/9/5
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص68-67


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.