انتخابات، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتی

در جمهوری اسلامی، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخابات. این دعواها و رقابت ها، متعلق به دمکراسی های غربی است که از خدا و دین، هیچ چیزی به مشامشان نرسیده است.
يکشنبه، 9 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
من همه را توصیه می کنم که این خط صحیح را دنبال کنند. مواظب باشید، در حالی که ما دنیای اسلام را به وحدت دعوت می کنیم، دشمن نتواند در میان صفوف خود جمهوری اسلامی، اختلاف و تفرقه ایجاد کند. شرط پیروزی ها این است که جناح های مختلف در جمهوری اسلامی، احترام هم را حفظ کنند و با هم باشند. در جمهوری اسلامی، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخابات. این دعواها و رقابت ها، متعلق به دمکراسی های غربی است که از خدا و دین، هیچ چیزی به مشامشان نرسیده است.
 
کارهایی که بعضی ها انجام می دهند، باب جمهوری اسلامی نیست. در این جا ممشاء ممشای اسلامی است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با بصیرت وارد بشوند و آدم هایی را که اطمینان پیدا می کنند، انتخاب کنند. گیرم حالا زید و عمرو در این جمع نباشند؛ این نباید موجب تعارض بشود.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با گروه کثیری از آزادگان و اقشار مختلف مردم، در اولین روز از هفته وحدت 1369/7/11
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 28


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما